Din hestedrøm.. Hygge emne. Din hestedrøm.. Hygge emne.
Hej Hg.
Jeg keder mig lidt og kunne derfor tænke mig at høre om Jeres hestedrøm (som kunne lade sig gøre i den virkelige verden hvis pengene ikke var en hindring)
Jeg har jo som rigtig mange andre små/unge piger (måske nogle drenge) drømt om at leve af heste. Jeg drømte om at være verdensmester i springning, drømte om at have galopstald. med avl osv. Jeg har dog ikke de ridemæssige evner til at blive verdensmester eller noget "stort" indenfor ridningen.
Men jeg har stadig denne drøm som er realistisk hvis pengene var der.
Jeg drømmer om at avle Frederiksborgere. Jeg har altid været fascineret af denne race, og blev bestemt ikke skuffet da jeg flyttet til DK og fik min første part på en fantastisk smuk hoppe. Jeg har jo i mange år arbejdet med føl, plage og ungheste. Og dette arbejde er noget jeg er god til. Så min drøm handler om at starte et stutteri hvor jeg tilrider selv og sender de i videreuddannelse når de er ryttervante og styrbare i alle gangarter. Og sælger bla. Til Norge da de er dyrere der oppe. Og da jeg er skudt i denne race, og den desuden er truet, så vil jeg gerne være med til at udvikle og bevare denne fantastiske race. Så det er min drøm som jeg ønsker at realisere hvis jeg engang bliver millioner
Hvad er din heste drøm?
Mvh TT
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.752
Og så drømmer jeg om, at få et føl på Minihesten med en paso, så jeg får en "næsten aegidienberger".
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.748
Jeg ville også godt kunne leve med at eje en enkelt hest og have den opstaldet også. Det ville jeg også være tilfreds med.
Jeg har også altid gerne ville have store heste, men i dag vil jeg hellere en islandsk hest. Så falder man heller ikke så langt(!), hehe xD
sep 2009
Følger: 50 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 168
Jeg har også arbejdet på Fyens rideklub.
Dog gik der en del år hvor jeg ikke arbejdede med heste og nu er jeg 33 år og har 2 børn. Jeg har de sidste 1 1/2 år arbejdet på et frieser stutteri i Gudbjeg på sydfyn hvor jeg havde det daglige ansvar for ca 40 heste.
Her den 7 august starter jeg et sted der hedder Gartnergården på midtfyn hvor jeg skal hjælpe i stalden, ride heste osv.
Vi købte hus for ca 3 år siden men drømmen nu er at købe en gård med stald og jord og så have egen hest og nogle opstaldere. Og jeg så kunne leve af det.
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Jeg er også rigtig fornøjede med at have min egen lille gård osv.
Mvh TT
apr 2014
Følger: 4 Følgere: 215 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 486
Så er der selvfølgelig de små drømme, som at købe en PRE, springe noget højere og blive bedre til ridningen, ride på stranden osv osv. Men egentlig synes jeg, at jeg udlever min hestedrøm :))
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 888 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.780
Så i dag står jeg ,ed mit eget sted med dyr og de heste som jeg kunne tænke mig.
En hest eller flere der kan komme alle stede og rider hvor som helst.
Så det er nok lidt kedeligt her..
En lille ting er at vi kommer til at ride lidt mere og komme til at ride distance igen ..Men det er ikke noget med penge at gøre.
VH Annette
sep 2009
Du bor på sydfyn ikke? Følger meget med i dine opslag osv herinde
Åhh jeg elsker også Frederiksborg heste. De er så smukke og har det skønneste sind. Har selv haft en efter Lasse Langemark. Vi avlede den selv.
Oldenborg heste er jeg også vildt forelsket i.
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Mvh TT
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 218 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.825
jeg drømmer bla. om:
1 - at blive en en af de bedste springryttere i landet.
2 - at starte trail på min nuværende hest
3 - at kunne avle min egen springhest
4 - at skifte helt fra dressur til western, men stadig springe XD
sep 2009
nov 2009
Følger: 1 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 228 Svar: 959
jan 2009
Følger: 140 Følgere: 89 Heste: 22 Emner: 22 Svar: 99
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.473
For mig er hest = livsnyderi.
Jeg nyder simpelthen de timer.
Jeg tror, at på sigt ville jeg gerne bo på et husmandssted.
Hestene behøves ikke at stå derhjemme .
Men gerne hos en genbo, der har lækre faciliteter inkl ridehal til om vinteren og turmuligheder til godt vejr. (Så slipper jeg for at betale og ansvar for vedligeholdelse mv). Med mit job kan jeg heller ikke altid nå hjem til at lukke ind før det er mørkt, fodre på samme tid, osv. Det må andre godt.
Jeg kunne godt tænke mig nogle turglade veninder. Ligesom alle andre rider jeg næsten kun i hal og på bane, men kan egentlig bedst lide at ride ude i landskabet...
Måske jeg skulle finde et distance interesseret netværk??
Hvis jeg holder heste hjemme, så er det for at trække føl, I stedet for at holde ridehest...
nov 2006
Følger: 92 Følgere: 72 Heste: 3 Emner: 122 Svar: 659
min drøm er at købe marken overfor vores hus, bygge en lille stald, ridebane og ridehal. købe min gamle hest som avlshoppe, samt en ridehest og en lille pony til min bonusdatter
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Heste: 5 Svar: 96
Og helst gerne med hund og katte på gården
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1263 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.444
Mange i min familie er ikke i tvivl om at det nok skal lykkes mig. Nu må vi se :P.
apr 2011
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 8 Emner: 17 Svar: 509
Min drøm er derfor at jeg sammen med min hjemmeavlede palominoplag, skal ud og vise verden hvor smukt et bånd man kan have til sin hest. Han skal kunne rides for de mindste signaler og lære en masse fede øvelser. når det er på plads vil jeg gerne ud at starte en masse stævner og se hvor langt vi kan nå med vores lidt "primitive" metoder om man vil
derudover kunne jeg godt tænke mig at have en hoppe eller to at avle på.. Welsh cob, irish cob eller noget i den stil. Men det er en drøm der må vente, da Damian er min nummer 1 prioritet så længe han er her
jun 2005
Følger: 187 Følgere: 237 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
meget af det er gået i opfyldelse, vi har vores eget lækre sted som vi ligeså stille er ved at lave så det er præcist som jeg gerne vil have det
udover det er jeg begyndt at avle islændere, og det går allerede kanont godt. de klarer sig rigtig godt til følshows og på dyreskuer
næste mål er at blive endnu bedre til avl, at få nogle af mine egne afkom gamle nok og gerne komme ud og vise sig frem
noget andet er at jeg sidste år og i år tog imod nogle projektheste som jeg har trænet op og fået gode heste udaf istedet for at de blev kørt til slagteren. det er faktisk noget der har fanget mig en del, og som jeg godt kunne tænke mig at gøre engang imellem
også elsker jeg jo bare at nørde hest, så jeg prøver at komme.ud og lære så meget så muligt, både til kurser, kåringer og stævner
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
jeg skal kunne stå en månede, også sadles op, og lave en piaff, også give en afslappende tur for lange tøjler i skoven.
- dette er helt urealistisk, men det er også bare en drøm.
Jeg vil gerne have en hvid gård, med plads til to heste, med mulighed for at åbne op i stalden, så hestene kan gå ud og ind efter behov i sommerperioden.
også skal der selvfølgelig være direkte adgang til 60x20 ridehus, og udendørs 60x20 bane, omringet af træer, for konstant skygge.
Blogger
Følger: 226 Følgere: 2144 Heste: 17 Annoncer: 2 Emner: 203 Svar: 2.257
Fik min helt egen guldpige
Men drømmen med hende er klart at komme ud og starte en masse stævner, vise hvad vi kan opnå, få et føl eller to.
Næste drøm går der forhåbentlig heller ikke vildt lang tid før den sker, vi kigger nemlig efter gård
Derefter så er næste drøm også næsten sket, at arbejde på fuldtid med heste
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.174
Lige nu er det faktisk bare min egen hest.
nov 2007
Følger: 66 Følgere: 70 Heste: 7 Emner: 4 Svar: 781
Ellers drømmer jeg om at få redet min hoppe op til noget M, selvom der lige nu er lange udsigter. At få mit eget lille nedlagte landbrug med et par bokse til udlejning, store græsfolde, løsdrift, følbørnehave (fordi jeg på et tidspunkt vil trække føl på min hoppe, specielt hvis den ikke kam gå i sporten længere) og 100% sikkert en 20x60 ridehus
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.244
Personligt drømmer jeg om at blive et dygtiger rytter, og nå rigtigt langt med min hest, måske så langt som til Grand Prix. Håber at det er muligt bare at kommer et stykke af vejen med min dejlige Dolce.
PS Det kunne godt være at man skulle købe en Lotto til i aften
sep 2014
Følger: 37 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 203
Og så kunne ride til købmanden og sådan noget
maj 2007
Følger: 77 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 1.476
Det ville da være fantastisk at have dem hjemme, men egentlig har jeg det ok med at de står opstaldet. Så økonomi til en følle eller to
jan 2008
Følger: 35 Følgere: 77 Heste: 5 Emner: 7 Svar: 88
sep 2015
Følger: 36 Følgere: 9 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 95
Min drøm er at komme ud på en mark i solnedgang, og galopere på hesten og det eneste som udstyrer en cordeo!
Og hvis det skulle handle om penge, jaså er det en gård med mine venner hvor vi avler forskelligt osv!
sep 2007
Følger: 80 Følgere: 68 Heste: 19 Emner: 6 Svar: 1.598
Min næste drøm er lige rundt om hjørnet ved hendes søn Jamil som jeg håber bliver en super ridehest.
Samt min sorte hoppe gav mig et hoppeføl som med tiden skal bruges til avl.
Men næste drøm er at få et hoppeføl efter min sorte hoppe og hingst så jeg har dem begge at gå videre med så at sige..
nov 2016
Følger: 5 Emner: 12 Svar: 59
Mvh Ida
Din hestedrøm.. Hygge emne.