1.087 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Din hestedrøm.. Hygge emne. Din hestedrøm.. Hygge emne.

Hej Hg.
Jeg keder mig lidt og kunne derfor tænke mig at høre om Jeres hestedrøm (som kunne lade sig gøre i den virkelige verden hvis pengene ikke var en hindring) smiley

Jeg har jo som rigtig mange andre små/unge piger (måske nogle drenge) drømt om at leve af heste. Jeg drømte om at være verdensmester i springning, drømte om at have galopstald. med avl osv. Jeg har dog ikke de ridemæssige evner til at blive verdensmester eller noget "stort" indenfor ridningen.
Men jeg har stadig denne drøm som er realistisk hvis pengene var der.
Jeg drømmer om at avle Frederiksborgere. Jeg har altid været fascineret af denne race, og blev bestemt ikke skuffet da jeg flyttet til DK og fik min første part på en fantastisk smuk hoppe. Jeg har jo i mange år arbejdet med føl, plage og ungheste. Og dette arbejde er noget jeg er god til. Så min drøm handler om at starte et stutteri hvor jeg tilrider selv og sender de i videreuddannelse når de er ryttervante og styrbare i alle gangarter. Og sælger bla. Til Norge da de er dyrere der oppe. Og da jeg er skudt i denne race, og den desuden er truet, så vil jeg gerne være med til at udvikle og bevare denne fantastiske race. smiley Så det er min drøm som jeg ønsker at realisere hvis jeg engang bliver millioner smiley

Hvad er din heste drøm? smiley

Mvh TT

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Din hestedrøm.. Hygge emne.
  • #1   3. aug 2017 Jeg drømmer bare om at få mig et sted, hvor jeg kan have mine egne heste stående (jeg skal jo have flere end Mini! :p), hvor Kasper og jeg kan bo og have en fantastisk løsdrift!! smiley

Og så drømmer jeg om, at få et føl på Minihesten med en paso, så jeg får en "næsten aegidienberger".

• #2   3. aug 2017 Min drøm har aldrig været særlig stor. Jeg har bare ønsket mig en bette bette gård, som min søster og jeg kunne bo på med en hest hver og eventuelt nogle enkelte opstaldere smiley

Jeg ville også godt kunne leve med at eje en enkelt hest og have den opstaldet også. Det ville jeg også være tilfreds med.

Jeg har også altid gerne ville have store heste, men i dag vil jeg hellere en islandsk hest. Så falder man heller ikke så langt(!), hehe xD

• #4   3. aug 2017 Min drøm har-siden jeg var helt lille- altid været at arbejde med heste. Efter 10 kl begyndte jeg på en rideskole i odense og siden hen boede jeg på Wilhelmsborg hvor jeg arbejdede for en privat spring rytter.
    Jeg har også arbejdet på Fyens rideklub.
    Dog gik der en del år hvor jeg ikke arbejdede med heste og nu er jeg 33 år og har 2 børn. Jeg har de sidste 1 1/2 år arbejdet på et frieser stutteri i Gudbjeg på sydfyn hvor jeg havde det daglige ansvar for ca 40 heste.
    Her den 7 august starter jeg et sted der hedder Gartnergården på midtfyn hvor jeg skal hjælpe i stalden, ride heste osv.
    Vi købte hus for ca 3 år siden men drømmen nu er at købe en gård med stald og jord og så have egen hest og nogle opstaldere. Og jeg så kunne leve af det.

• #6   3. aug 2017 Isabel - Det er jo lige udenfor Ringe smiley

Jeg er også rigtig fornøjede med at have min egen lille gård osv. smiley men den rigtige store usandsynlige drøm er frederiksborger stutteriet smiley

Mvh TT

• #7   3. aug 2017 Når spørgsmålet er sat, så går det op for mig, at jeg nogenlunde allerede udlever min drøm. At have en fantastisk sød hest, hjemme på egen gård, i løsdrift med en kæmpe skov ved siden.
    Så er der selvfølgelig de små drømme, som at købe en PRE, springe noget højere og blive bedre til ridningen, ride på stranden osv osv. Men egentlig synes jeg, at jeg udlever min hestedrøm :))

• #8   3. aug 2017 Jeg syns faktisk jeg har opnået alt hvad jeg har tænkt mig igennem årene.
    Så i dag står jeg ,ed mit eget sted med dyr og de heste som jeg kunne tænke mig.
    En hest eller flere der kan komme alle stede og rider hvor som helst.
    Så det er nok lidt kedeligt her..
    En lille ting er at vi kommer til at ride lidt mere og komme til at ride distance igen ..Men det er ikke noget med penge at gøre.
    VH Annette

profilbillede
  • #9   3. aug 2017 TT- ja det er det. Glæder mig til at starte deroppe.
    Du bor på sydfyn ikke? Følger meget med i dine opslag osv herinde smiley

Åhh jeg elsker også Frederiksborg heste. De er så smukke og har det skønneste sind. Har selv haft en efter Lasse Langemark. Vi avlede den selv.
    Oldenborg heste er jeg også vildt forelsket i.

• #10   3. aug 2017 Jo smiley elsker området jeg bor på smiley

Mvh TT

• #11   3. aug 2017 jeg er august pige og derfor lever jeg i en vanvittig fantasiverden med urealistiske forventninger XD

jeg drømmer bla. om:
    1 - at blive en en af de bedste springryttere i landet.
    2 - at starte trail på min nuværende hest
    3 - at kunne avle min egen springhest
    4 - at skifte helt fra dressur til western, men stadig springe XD

• #12   3. aug 2017 TT- Det kan jeg godt forstå. Hvor må det være skønt at have hestene lige ude i "Baghaven"...

• #13   3. aug 2017 for et halvt år siden, var det et sted på landet, hvor jeg kunne have hesten, og så købe ønskehesten og lade den nuværende gå som selskabshest. nu er gården på landet købt og hesten flyttet. men det sidste er stadig et ønske som nok ikke bliver til noget. men det er jo også ok at have drømme, bare de ikke fylder for meget for længe.

• #14   3. aug 2017 Jeg ville gerne være berider, men efter at havde haft min egen unghest må jeg nok erkende at min psyke ikke er til unghest lige nu smiley og så er min krop begyndt at stå af.. så lige nu har jeg desværre ikke nogle drømme længere der har med heste at gøre, men jeg ville gerne uddannes som massør (for mennesker) og bagefter tage en massør uddannelse til heste og andre dyr smiley

• #15   3. aug 2017 Hm.

For mig er hest = livsnyderi.
    Jeg nyder simpelthen de timer.

Jeg tror, at på sigt ville jeg gerne bo på et husmandssted.
    Hestene behøves ikke at stå derhjemme .
    Men gerne hos en genbo, der har lækre faciliteter inkl ridehal til om vinteren og turmuligheder til godt vejr. (Så slipper jeg for at betale og ansvar for vedligeholdelse mv). Med mit job kan jeg heller ikke altid nå hjem til at lukke ind før det er mørkt, fodre på samme tid, osv. Det må andre godt.

Jeg kunne godt tænke mig nogle turglade veninder. Ligesom alle andre rider jeg næsten kun i hal og på bane, men kan egentlig bedst lide at ride ude i landskabet...
    Måske jeg skulle finde et distance interesseret netværk??
    Hvis jeg holder heste hjemme, så er det for at trække føl, I stedet for at holde ridehest...

• #16   3. aug 2017 Isabel: jeg bor 3 km fra gartnergården ca smiley

min drøm er at købe marken overfor vores hus, bygge en lille stald, ridebane og ridehal. købe min gamle hest som avlshoppe, samt en ridehest og en lille pony til min bonusdatter smiley

• #17   3. aug 2017 Min drøm ville være at få min egen gård med 2-3 heste den skulle helst ligge så det var nemt at komme til stranden men også med en god skov at ride i. Der skulle helst være ridehal og udendørsbane og gode Store folde med masser af græs altså ikke noget som er totalt nedbidt. Og så have egen bil og trailer så vi kunne komme til undervisning og stævner smiley

Og helst gerne med hund og katte på gården

• #18   3. aug 2017 Har alle dage drømt om at få mit eget sted og leve af hestene. Jeg vil gerne op og ride de høje klasser i spring og military, samt avle nogle gode heste til det formål.
    Mange i min familie er ikke i tvivl om at det nok skal lykkes mig. Nu må vi se :P.

• #19   3. aug 2017 Jeg har efterhånden erfaret at selvom jeg elsker at arbejde med heste, så skal jeg ikke have et arbejde med heste.
    Min drøm er derfor at jeg sammen med min hjemmeavlede palominoplag, skal ud og vise verden hvor smukt et bånd man kan have til sin hest. Han skal kunne rides for de mindste signaler og lære en masse fede øvelser. når det er på plads vil jeg gerne ud at starte en masse stævner og se hvor langt vi kan nå med vores lidt "primitive" metoder om man vil smiley

derudover kunne jeg godt tænke mig at have en hoppe eller to at avle på.. Welsh cob, irish cob eller noget i den stil. Men det er en drøm der må vente, da Damian er min nummer 1 prioritet så længe han er her smiley

• #20   3. aug 2017 jeg har altid drømt om at få mit eget sted hvor der var masser af plads til mine heste, og hvor jeg kunne have det som jeg ville, også ville jeg rigtig gerne avle.

meget af det er gået i opfyldelse, vi har vores eget lækre sted som vi ligeså stille er ved at lave så det er præcist som jeg gerne vil have det smiley

udover det er jeg begyndt at avle islændere, og det går allerede kanont godt. de klarer sig rigtig godt til følshows og på dyreskuer smiley

næste mål er at blive endnu bedre til avl, at få nogle af mine egne afkom gamle nok og gerne komme ud og vise sig frem smiley forhåbentlig også få nogle der er gode nok til at få nogle gode kåringer og stævneresultater så ens stutterinavn kommer lidt frem smiley

noget andet er at jeg sidste år og i år tog imod nogle projektheste som jeg har trænet op og fået gode heste udaf istedet for at de blev kørt til slagteren. det er faktisk noget der har fanget mig en del, og som jeg godt kunne tænke mig at gøre engang imellem smiley

også elsker jeg jo bare at nørde hest, så jeg prøver at komme.ud og lære så meget så muligt, både til kurser, kåringer og stævner smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #21   3. aug 2017 jeg vil have en s-uddannet dressurhest, gerne en herre på 15-16 år.
    jeg skal kunne stå en månede, også sadles op, og lave en piaff, også give en afslappende tur for lange tøjler i skoven.
    - dette er helt urealistisk, men det er også bare en drøm.

Jeg vil gerne have en hvid gård, med plads til to heste, med mulighed for at åbne op i stalden, så hestene kan gå ud og ind efter behov i sommerperioden.
    også skal der selvfølgelig være direkte adgang til 60x20 ridehus, og udendørs 60x20 bane, omringet af træer, for konstant skygge.

• #23   3. aug 2017 Tja drømmen er jo næsten sket smiley
    Fik min helt egen guldpige smiley

Men drømmen med hende er klart at komme ud og starte en masse stævner, vise hvad vi kan opnå, få et føl eller to.

Næste drøm går der forhåbentlig heller ikke vildt lang tid før den sker, vi kigger nemlig efter gård smiley

Derefter så er næste drøm også næsten sket, at arbejde på fuldtid med heste smiley

profilbillede
  • #24   4. aug 2017 Grand prix dressur.. Jeg håber stadig på at der sker en dag.

Lige nu er det faktisk bare min egen hest.

• #25   4. aug 2017 Jeg har altid drømt om at leve af arbejdet med heste. Udlevede den drøm i 2,5 år, og ville snildt kunne vende tilbage til det. Eeeeelsker det, og når jeg kan kombinere ridningen indover er det endnu bedre! Savner inderligt det arbejde, og ville ønske jeg kunne leve af det - men det kan man bare ikke.

Ellers drømmer jeg om at få redet min hoppe op til noget M, selvom der lige nu er lange udsigter. At få mit eget lille nedlagte landbrug med et par bokse til udlejning, store græsfolde, løsdrift, følbørnehave (fordi jeg på et tidspunkt vil trække føl på min hoppe, specielt hvis den ikke kam gå i sporten længere) og 100% sikkert en 20x60 ridehus smiley

• #26   4. aug 2017 Den helt store drøm, må være at få en ejendom, store græsmarker og en 20 x 60m ridebane, et ridehus i samme størrelse med store spejle. En lækker stald med store lyse bokse, vaskeplads og måske et solarie.

Personligt drømmer jeg om at blive et dygtiger rytter, og nå rigtigt langt med min hest, måske så langt som til Grand Prix. Håber at det er muligt bare at kommer et stykke af vejen med min dejlige Dolce.

PS Det kunne godt være at man skulle købe en Lotto til i aften smiley smiley

• #27   4. aug 2017 Jeg drømmer om at have en lille gård på Læsø (jeg er helt vild med Læsø og har været der en del gange) med to heste. En dressurhest (gerne PRE eller Frederiksborg) og en spring/distancehest. Også min egen skov ved siden af hvor jeg kan bygge hegn rundt om så jeg kan ride uden udstyr derinde samt en terrænbane.
    Og så kunne ride til købmanden og sådan noget smiley

• #28   4. aug 2017 Jeg ønsker egentlig bare økonomien til at få et føl på min spanske hoppe, og at kunne beholde begge!
    Det ville da være fantastisk at have dem hjemme, men egentlig har jeg det ok med at de står opstaldet. Så økonomi til en følle eller to smiley

• #29   4. aug 2017 Min drøm må være at have min egen lille stald med plads til en 5-7 heste, liggende lige ud til egen strand og op ad en kæmpe plantage, og så avle mit eget lille drømme føl, knald rød hoppe føl med 4 høje hvide sokker en bred blis, gerne med nogle fornuftige gangarter og et talent for spring smiley

• #30   4. aug 2017 Min drøm behøver jeg ikke penge for :))
    Min drøm er at komme ud på en mark i solnedgang, og galopere på hesten og det eneste som udstyrer en cordeo! smiley
    Og hvis det skulle handle om penge, jaså er det en gård med mine venner hvor vi avler forskelligt osv! smiley

• #31   4. aug 2017 Jeg har faktisk min største drøm.. Min sorte hoppe var og er alt hvad jeg har drømt om..

Min næste drøm er lige rundt om hjørnet ved hendes søn Jamil som jeg håber bliver en super ridehest.

Samt min sorte hoppe gav mig et hoppeføl som med tiden skal bruges til avl.

Men næste drøm er at få et hoppeføl efter min sorte hoppe og hingst så jeg har dem begge at gå videre med så at sige..

• Ida  L
    Ida L Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 5 Emner: 12 Svar: 59
    #32   4. aug 2017 Min drøm er at have min egen stald og have en masse islændere.Så ville jeg også gerne få en masse føl (5+) hvert år. Dels fordi at jeg syndes at det er rigtig godt for hestene at gå sammen med jævnaldrende når de er 0-3 år.

Mvh Ida

Kommentér på:
Din hestedrøm.. Hygge emne.

Annonce