823 visninger
|
Oprettet:
brugt udstyr - prissætning? {{forumTopicSubject}}
Ja nu står jeg med en masse jeg rigtig gerne vil af med, men er jo heller ikke interesseret at give det hele væk hvilke jeg syntes mange efterhånden forventer af brugt udstyr jeg ved ikke om mit udstyr er sat for højt i forhold til stand, så var interesseret i at høre jer om man kan få hjælp til prissætning gennem en hjemmeside eller om en af jer kan hjælpe
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2125 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.517
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
I en butik kan man prøve flere størrelser, modeller mv, så hvis den ene version af et produkt ikke er et perfekt match, så kan det løses.
I en butik kan man fortryde og få pengene tilbage ved at bytte.
I en butik kan man reklamere, hvis der er fejl på produktet.
Når man køber brugt snubler man enten over lige det man søger - eller også er set ærgerligt, skoen passer ikke, eller noget andet er ikke som man søger. Så har man afhentet en pakke, der skal sendes tilbage og man kan ikke få skoen i den rette størrelser. Eller, kørt en lang tur uden at få noget ud af det.
Men ups, desværre er der en del sælgere som ikke vil tage varen retur, hvad enten modellen ikke passer eller har fejl.
Derfor er ubrugte varer i min verden 35-50% mindre værd end listepris i butikken. Det kan simpelthen være så pokkers besværligt at købe af private, at ellers er det ikke besværet værd.
Hvis der er slidmærker falder produktet yderligere i værdi.
- Hvis folk ikke nænner at sælge et par bukser de købte for 1200 for 600-900 kr, så er det deres valg. Men jeg kan til enhver tid købe et par bukser af udmærket men billigt mærke til 600 kr i butikkerne, med butik service og rettigheder.
Så, start med at skære en fjerdedel af den pris som du ønsker dig.
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
maj 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 7 Emner: 119 Svar: 693
jeg kigger selv pt på brugt udstyr, men tænker jeg ender med at købe nyt. eksempelvis fandt jeg en lammeskinds sadel, der matcher mit behov fuldstændig. og den var ikke brugt særlig meget. men prisen var 200 kr under nyprisen. så for 200 kr mere kunne jeg få forretnings garantien på sadlen. og så vil jeg jo ikke købe brugt. jeg elsker genbrug og seccond hand. men ikke for enhver pris
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.643
Vi lever i et køb køb og køb verden, den mentalitet giver utrolige mængder brugt udstyr. Man trænger lige til noget nyt, det gør en glad at få nå helt nyt og lækkert, og skal man give afkald på de denne følelse, så skal det godt nok være billigt. For mange ryttere har i forvejen bunker af mere eller minde brugt udstyr, det er dopamin indskuddet i hjernen, vi køber ind på, ikke nødvendigvis fordi vores eneste par ridebukser er total slidt op. ( dvs de ikke kan lappes mere)
Så skal brugt udstyr give samme følelse som nyt, skal det brugte både være af god kvalitet, gerne næsten nyt og billigt, hvis ikke, så kan man jo lige så godt købe det fra nyt og få garantien, bytteretten osv med.
jun 2010
Følger: 35 Følgere: 38 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 176
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 216 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.832
Diverse bid (bla. horsepower udelt muffe og HS kørebid mm) pr stk 25 kr?
Eller helt nye, aldrig brugt eller prøvet på Catago kunstof stigeremme til 100?
Hvide junior ridebukser, aldrig brugte til 25?
Diverse underlag fra Catago i dressur og spring, spring er brugt omkring 4 gang på 9 år, 50 kr pr underlag.
Eller diverse stridttæpper til 25 kr..
Selv syntes jeg jo selv det lyder billigt, og syntes det er noget billigere end det jeg selv køber fra brugt
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Noget der virkelig kan oppe prisen er at lige rense underlag og få taget et par gode billeder.
nov 2009
maj 2007
nov 2009
maj 2007
brugt udstyr - prissætning?