Kærestens bedste ven ... Kærestens bedste ven ...
God aften HG'er!
Jeg tænker at der er nogle der helt sikkert har stået i samme situation og at der som altid vil være nogle fornuftige råd at komme efter.
Sagen er den at jeg bor sammen med min kæreste i England. Vi har et super godt forhold med super god kommunikation og det hele.
Jeg kommer rigtig godt ud af det med hans venner, også selvom de er noget anderledes end folk jeg selv ville omgive mig med. De er en rigtig tæt vennegruppe, som oftest mødes til fodbold eller computerspil om aftenen.
Nu er det så bare sådan at jeg er begyndt at blive så træt i hovedet over en af hans bedste venner. Han pisser mig VIRKELIG af.
I maj spillede United finale i Europa League og vi tog til et kæmpe arrangement og så kampen, min kæreste, jeg, en af hans bedste venner samt en anden ven og hans venner. Efter kampen tog vi hjem til hans bedste ven for 'afterparty' så at sige - lad os for nemhedens skyld kalde vennen D.
D var lige flyttet i nyt hus (well, med sine forældre) og viste mig derfor rundt. Da vi kommer til stuen sætter han sig ned og vil have en snak - fint nok. Han starter så med at sige at han er 100% familiemenneske og han er meget passioneret og sætter en ære i at gøre ting 100%. Det ved jeg så fra vennekredsen er en massiv løgn, men hvis det er det billede han har af sig selv, så lad ham da.
Det der gik (well går egentlig) mig på er at han så begynder at snakke om min kærestes og mit forhold. Han spørger om tilladelse til at tage min kæreste med på bytur og jeg svarer at det må han snakke med min kæreste om, for jeg bestemmer altså ikke over ham.
Herfra begynder det så at gå ned af bakke. Han snakker om mit forhold og siger at vi jo stadig er i bryllupsrejse fasen og det kan blive til noget seriøst. Jeg bliver sådan lidt paf, for efter halvandet år sammen og et år som samboende vil jeg mene at bryllupsrejse fasen er overstået og det er ganske seriøst.
D begynder så at snakke om deres nye hus og jeg fortæller kort forskellene mellem boligmarkedet i DK og UK. Her siger jeg så også at jeg kigger på hus med min kæreste og det er svært fordi det er så anderledes fra Danmark.
Han begynder så at sige at engang i fremtiden kan det måske blive seriøst mellem min kæreste og jeg, samt at han tror på vi kan nå langt.
Jeg blev ærlig talt harm. Samtalen kørte lidt videre og han blev ved med at være nedsættende om mit forhold, som om det bare er en lille flirt. Til sidst får jeg nok og siger at min kæreste har sagt til mig at han vil giftes med mig - hvilket får ham til at sige at han tror på vi kan nå langt, men nu skal vi lige ud af bryllupsrejsefasen også slutter samtalen og vi går tilbage til de andre.
Da vi kommer tilbage sige han at nu går han i seng, men vi gerne må blive. Vi tager derefter hjem.
Jeg har efterfølgende tænkt rigtig meget over samtalen og jeg føler mig ærlig talt utilpas ved D efterfølgende. Jeg har ikke rigtig sagt noget til min kæreste, og ved ikke om det burde være sådan eller jeg burde sætte mig ned og fortælle ham om det?
Samme aften nævnte min kæreste for hans venner at jeg ikke havde været i den lokale forlystelsespark og vi derfor skal af sted. D foreslå at alle tager af sted sammen og det bliver vedtaget.
Der begynder at blive snakket om datoer og den dato der bliver foreslået siger jeg at jeg IKKE kan pga arbejde. Min kæreste lyder derefter til at så vælger vi bare at blive hjemme og tage af sted en anden dag.
Det kommer tættere på og min kæreste spørger om jeg ikke kan få fri den dag. Jeg siger nej, for jeg skal i praktik og om det ikke er muligt at at vente til dagen efter. Han spørger D som siger nej, det er umuligt. Min kæreste spørger mig derefter om det er okay at han så tager af sted alene med hans venner. Jeg siger ordret you can do whatever the fuck you want og han kan godt høre at det var lidt noget skidt han fik sagt - men han forstår ikke hvorfor.
Nu står vi overfor at han tager af sted på lørdag og jeg skal i praktik. Jeg har prøvet at forklare min kæreste hvorfor jeg synes det er rigtig sårende at han vælger at tage af sted når jeg bliver ekskluderet fra en tur der blev planlagt pga mig, hvortil han bare svarer om han ikke må tage af sted med sine venner? Og det vil jeg ikke sige nej til, men det gør mig ærlig talt gal i skralden. Jeg synes det er så svinsk af D og virkelig ubetænksomt af min kæreste også.
Jeg ved bare ikke om jeg skal sige til min kæreste at jeg ikke kan fordrage hans ven mere eller lade være. Jeg føler mig virkelig syg når jeg hører ham snakke med hans ven eller han bliver sent oppe for at spille computer (når jeg spørger pænt om han ikke kan gå i seng fordi jeg skal sove - computeren er i soveværelset og kan ikke flyttes) med ham. Ydermere hvis jeg prøver at sige noget til min kæreste når de spiller siger D til min kæreste at han skal sige jeg skal holde kæft ...
Jeg er lidt på bar bund og kan på ingen måde lide at være kontrollerende eller begrænse min kæreste, hvilket jeg føler jeg gør hvis jeg fortæller ham om samtalen med D og siger at ærlig talt synes jeg det er at sælge mig ud at tage af sted når jeg fra start at sagde jeg ikke kunne og hele turen blev planlagt pga mig. Bare tanken om at skulle se D face to face igen gør mig virkelig arrig og har det egentlig ikke godt med at gå med det selv, men igen, kan heller ikke finde ud af om det ville være bedre at sige det ...
De er begge 28-29 år gamle, hvis det har nogen betydning..
Hvad dælen skal jeg gøre? . Er så træt af hele denne situation!
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.504
Ud over det så tror jeg at D er lun på dig, og gerne så dig som sin partner og ikke sin kammerats partner.
Jeg syntes du skal fortælle din kæreste om samtalen med D, og hvad han gør ved dig, at du føler at D forsøger at gå i mellem jer.
Du beskriver jeres forhold som værende godt, med en god kommunikation. Bliv i den gode kommunikation og tal med din kæreste, så har du været ærlig og han har mulighed for måske at forstå hvorfor du bliver ked af at han tager afsted uden dig, på en tur der er arrangeret pga dig.
og jeg kan faktisk godt forstå at du bliver ked af at han tager af sted uden dig, det var jeg nok også blevet.
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2134 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.490
Vi vil frygtelig gerne at mænd er tankelæsere, men det er og bliver de aldrig. Jeg er sikker på din kæreste vil tænke over det, når du siger du faktisk bliver ked af det mår de spiller computer og D siger at din kæreste skal få dig til at holde kæft..
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.214
Som sagt, forholdet er godt og jeg er ikke i tvivl om noget i forbindelse med min kæreste, det var den måde D snakkede om vores forhold på. Han sluttede også af med at sige at hvis der var noget jeg ikke kunne snakke med min kæreste om kunne jeg altid komme til ham og han ville ikke sige noget videre. Kan snakke med min kæreste om alt, så kan slet ikke se hvordan det skulle være relevant.
Jeg snakkede med min kæreste om turen lige inden sengetid i går og han sagde at han kunne godt forstå hvor jeg kom fra, men det ændrer ikke rigtig noget.
Jeg har vaklet imellem at fortælle ham om samtalen med D siden det skete, for jeg har ikke lyst til at ødelægge noget i mellem dem og jeg er også bange for at jeg har læst for meget ind i det. Det føltes bare som om D var rigtig nedværdigene om vores forhold og så har den efterfølgende opførsel bare bygget på ...
Jeg er rimelig sikker på at min kæreste bare er sådan lidt er du sikker på du ikke bare har misforstået D for han kan være sådan lidt spøjs - eller i hvert fald i forhold til mine venner. Men prøver gerne, for det har gået mig på og kan bare mærke at D går mig på nerverne nu ...
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2134 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.490
okt 2012
Følger: 44 Følgere: 24 Heste: 6 Emner: 35 Svar: 686
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 743 Heste: 11 Svar: 343
jun 2008
Sandra:
Det må han også godt, jeg stopper ham ikke. Men hele turen blev planlagt netop fordi jeg aldrig havde været der før og når jeg så siger at datoen ikke passer med mig og om det er muligt at rykke det bare en enkelt dag hvor til hans ven siger at det er et no go.
Derefter spørger min kæreste om han kan tage af sted uden mig. På en tur der blev planlagt fordi jeg skulle opleve det ... det gjorde altså ondt at blive smidt til side på den måde.
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
En ting de er gode til er "winding you up" bare for sjov, selvom der tit ikke er meget sjov ved det. En af min mands og mine venner prøvede i starten inden jeg kom sammen med min mand, at se hvor meget han kunne trække ud af mig, som andre måske havde fortalt mig i fortrolighed... sådan er det bare. Over Discord, TS, mumble eller hvad de nu bruger, så vil der være mandehørm som inkluderer at svine hinandens dyr, børn eller ægtefæller til, mande sig op og være stor i munden (selvom de måske endda får bank af deres kone når computeren er slukket).
Jeg kan fuldt ud forstå at du er gal, irriteret og såret. Primært synes jeg at det er for dårligt at han tager på turen med sin ven, i stedet for at tage den en anden dag med dig først.
Jeg er lige hoppet af Call of duty og stødte på en dansker som svinede alt og alle til, særligt mig, fordi jeg gav igen... sådan bliver nogle mænd desværre bare når de spiller online, der er det jo lidt nemmere at spille stor mand uanset hvor stor en taber man måtte være IRL. Så i stedet for at blive sur over hvad vennen siger, så sig "what did the guy living with his mum say?" Det bedste jeg nogensinde har gjort var når jeg kunne lave et comeback der var sjovt og ramte den det skulle ramme... så lærer de at holde deres mund
jun 2008
Det er mere den samtale han rent faktisk tog med mig og derefter har opførslen i person været tvivlsom. Kan skam sagtens tage mandehørm og bliver også inviteret med ud at se fodbold og på pubs med vennegruppen, tror mere det går mig på netop pga den forudgående samtale.
Var ude at spise med min kæreste i aften og vi fik lagt låg på hele day out tingen. Forklarede ham det i meget diplomatiske toner og sagde at jeg kunne ærligt indrømme at ja, jeg var bitter - men havde han ikke også været bitter havde situationen været omvendt, hvilket han sagde at jo det havde han.
Jeg vil ikke ødelægge hans dag i morgen, så må tage snakken med ham efterfølgende når han kommer hjem. Jeg er bare også bange for at det var en samtale i fortrolighed, men jeg har efterhånden snakket om diverse bits af den med min kæreste og så gået uden om de kommentarer der rent faktisk pissede mig af. Har det stadig rigtig, rigtig stramt med at han tager af sted, men sådan er det ...
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
Har du overvejet, at D måske med den samtale, har prøvet at finde ud af om du nu også var så interesseret i hans ven, selvom i er flyttet sammen og har boet sammen i lang tid? Måske er han usikker på hvor seriøs du er omkring din kæreste, fordi han tænker om du kan finde på at stikke tilbage til Danmark, hvad du vil gøre alt efter hvordan brexit ender ud osv, så han måske simpelthen på en lettere stupid måde har prøvet at lure hvor seriøs du er omkring kæresten?
Nogle af min mands venner og endda familie troede ikke at vi var så seriøse som vi var, og selv min mands bedstemor (gammel sød dame) udtalte overfor min mand dengang vi ikke var gift "It's lust, not love". Hun har senere undskyldt over for ham, er er rigtig glad for mig og vores børn.
Hvis D ser dig med til fester, fodbold, forlystelsesparker osv. men ikke ser, hvad der sker bagved, kunne det så være det?
Personligt ville jeg nok vælge, at bare glemme hele den samtale med D, du kan endda risikere at D selv fortryder den. Jeg er noget ældre end dig, og kan bedre i dag tænke "de kan da sige og spørge eller være i tvivl alt de vil, hvad rager det mig, for jeg ved hvordan virkeligheden er" det var jeg dog ikke så god til da jeg var yngre.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.504
jun 2008
Nu er det så morgenen for turen og vågnede op til min kærestes alarm og bare en følelse af at hvis du tager af sted, så vælter korthuset og det hele kommer til at gøre rigtig, rigtig ondt. Han mistog så min opførsel for at jeg var bitter og prøvede at få en pointe igennem, hvilket så udløste syndflod af tårer.
Da jeg gik ned for at tage et glas vand gik det op for ham at jeg havde grædt og fortalte ham også at det var altså ikke for at være på tværs, men det gjorde altså virkelig, virkelig ondt. Gør virkelig ondt. Meget mere end jeg troede det ville ... hans søster endte med at komme ind mens han stod med armene om mig og så gik jeg ellers tilbage oppe på værelset, kunne virkelig ikke overskue at skulle forklare til hende også.
Et øjeblik troede jeg at det var D han havde bedt komme ind og det var langt over min grænse lige nu, så tror det ville være en god idé at komme ud med den samtale - om ikke andet så bare som en forklaring på hvorfor jeg egentlig helst ønsker lidt afstand.
okt 2012
Følger: 44 Følgere: 24 Heste: 6 Emner: 35 Svar: 686
nov 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 27
Så hvis det er ved at køre af sporet, så må du bare spørge højt : Is this a couples thing were friends are welcome, or is a friends thing where I'm welcome? Så bliver ens forventninger hurtigt justeret i forhold til realiteterne og det kan godt være rart at få på plads med det samme. Så har man også det at holde gruppen op på efterfølgende. Det samme kan også bruges i soveværelset. Is it a gamenight or a cuddle night? Så man ved hvordan den anden prioritere og så have et tidspunkt hvor I lukker ned på arbejdsdage, indtil I bor et større sted
Håber det gav lidt idéer og inspiration til en konstruktiv samtale med din anden halvdel
jun 2008
Det var så slemt inden jeg skulle i praktik at jeg rent faktisk ringede til min mor og måtte lufte lidt ud - og det siger rigtig meget, for jeg er ikke så tæt med min mor igen og hvis behovet opstår foretrækker jeg at snakke med mine veninder.
For at gøre det hele bedre havde min kontaktperson i praktikken ikke lige fortalt mig at vi skulle mødes på udebanen, så var kørt til vores eget stadion og kunne ikke komme i kontakt med ham. Så måtte køre hele vejen fra Droylsden til Atherton og endte med at komme en god time for sent.
Heldigvis var ingen sure over at jeg kom for sent og de grinte bare lidt af det. En af spillerne kom mere for sent end mig, så det var fint (for mig haha!).
Det blev rigtig skidt igen på vej hjem og jeg snakkede med en af mine veninder hele vejen. Endte med at jeg næsten bookede et fly til Danmark for et par dage fordi jeg bare ville hjem og have en pause fra det hele. Føler mig ærlig talt lidt fanget herovre fordi jeg ikke har nogle andre steder at tage hen eller venner lige at have en snak med og det har nok bidraget lidt til hele situationen.
Min kæreste kom hjem midt under al tuderiet og vi snakkede om det hele. I starten mente han at jeg overreagerede helt vildt, men som vi snakkede begyndte han ligesom at forstå hvorfor det gjorde mig så ked af det og det ramte ham faktisk så hårdt at han også blev ked af det.
Han har helt sikkert ikke gjort det med vilje, men har bare overset hvor meget det egentlig har betyder og hvor isoleret jeg til tider føler mig og jeg har været for dårlig til at forklare det så han rent faktisk forstår i stedet for bare at have en overordnet idé om det.
Jeg fik snakket med ham om hele situationen med D også og han sagde at D var rigtig jaloux og bitter over at være sidste single i gruppen, samt at det nok ikke har gjort det bedre at min kæreste var sidste singleven han havde og han efter at være fundet sammen med mig er blevet mere voksen og måske ikke helt ønsker at lave de samme ting mere. D har været rigtig slem til at gøre det før, men har vidst aldrig rettet det mod kæresten, men den pågældende ven bag hans ryg. Jeg fortalte min kæreste hvordan det fik mig til at føle og han forstod, men at det ikke var noget personligt - bare D der ikke helt ved hvordan han skal håndtere situationen og derfor reagerer en smule ud ad. Min kæreste påtog sig faktisk også en smule ansvar for det, i det han føler han er for dårlig til at arrangere ting med sine venner og det nok ikke har hjulpet.
Han sagde at hvis D vidste at det havde gjort mig ked af det og havde følt at det var rettet mod mig personligt, så ville D havde været påvirket af det også.
Tror egentlig ikke D har rettet det mod mig personligt, det har bare været en kæmpe mix af ting og det hele er så blevet for meget og har gjort mig fuldkommen ulykkelig. Min kæreste er fantastisk og jeg har helt sikkert vundet jackpot på den front, jeg skal bare være bedre til at kommunikere hvordan jeg har det og hvorfor i stedet for bare at sige hvorfor og så tror at han forstår helt præcist. Også fordi det rent faktisk påvirker ham rigtig meget at jeg bliver ulykkelig og så får jeg det endnu værre.
Vi har efterhånden fundet ud af at på arbejdsnætter bliver computeren slukket så vi er klar til at gå i seng 23.30 - uden brok også. Hvis vi har fri dagen efter kan den trækkes længere, men hvis den ene gerne vil i seng, så skal det respekteres.
Men tusind tak for jeres svar og syn på tingene. Det er super rart at få nogle andre input og ikke bare køre rundt i de samme tanker igen og igen
Kærestens bedste ven ...