{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.384 visninger | Oprettet:

AnnaSofie N
AnnaSofie N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hvem har taget mine killinger:(( {{forumTopicSubject}}

Vi havde 6 katte, først mistede vi en (morgen ca) og efter middag ca mistede vi en til, de to kattekillinger der lignede hinanden forsvundet bare uden spor? En der kan sige mig hvad der har taget de to små? Gætter nemlig ik det er hankatten og missemoren for vådmaden ved siden af blev ikke spist. Og der er nærmest kun en vej ud og ind i vores have:(( hjælp tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem har taget mine killinger:((
  • #1   11. jun 2017 Mon ikke misse mor er i gang med selv at flytte dem. Det gør de oftest med en uges mellemrum, mere eller mindre. De kan være meget svære at finde, så om nogle uger begynder du måske at se aktivitet et sted fra

• #2   11. jun 2017 Det er højest sandsynligt deres mor der har flyttet dem smiley

• #3   11. jun 2017 Mormis har sandsynligvis enten flyttet dem eller spist dem (hankatten kan også sagtens finde på det, så hun kommer hurtigere i løb igen). Hvis I vil passe på jeres katte, så hold mormis og killingerne inde indtil de er 12 uger - det er lovpligtigt at killinger skal blive ned deres mor indtil MINDST 12. uge smiley hvis I holder af jeres kat, hvilket i helt sikkert gør, så vil det bedste i kan gære for hende at få hende neutraliseret så snart det er muligt smiley smiley

• #4   11. jun 2017 Hankatte kan pr instinkt dræbe killinger. Så kommer killinger hurtigere i løb. Det er ikke noget han tænker sig til, det er bare instinkter, der taler.
    Han vil ikke dræbe pga sult, men for at komme af med killinger.
    Og jeg tror gerne at han begynder at løbe væk fra reden før han smider en gennemdød killing fra sig, da han sikkert kan tænke sig til, at hunkatten vil tæve ham, hvis hun ser det.

Mor katte kan finde på at flytte kuldet.
    Jeg er dog vokset op på en gård og har brugt tusindvis af timer til at observere katte, og har aldrig prøvet at kattemor trygt på fuldtid bliver hjemme i kattereden, hvis hun er ved at flytte kuldet. Og jeg har aldrig set en hunkat være over ca et døgn om at flytte hele kuldet væk fra første rede.

Nu ved jeg ikke hvor gamle og dermed mobile killingerne er. Kan de netop kravle lidt, være faldet ud og forvildet sig længere væk og være gået til.

Jeg har til gengæld set en gammel, snu hunkat, der havde stærke moderinstinker, mens killingerne var små, men blev træt af dem omkring 7-10 uger. Så viste hun dem vej håbløst langt ud i kornmarken, og så vendte hun om og sprang tilbage. Killingerne kunne jo ikke følge med, og så var hun af med babysitter rollen og kunne slappe af! Hun så meget selvtilfreds ud, når hun kom tilbage efter sådan en springtur, kropssproget sagde "yes, fri!".

Ræve og andre rovdyr kan være mere interesserede i killinger end fabriksfoder. Killinger kan man tage med sig og spise i fred, og smager sikkert bedre - det kan man ikke med kattemad.

• #6   11. jun 2017 Jeg tænker, at vil man have killinger, så må man da sørge for, at de får gode og trygge omgivelser at være i, i de 12 uger de skal være der = hav dem inde (gerne med afgang til løbegård), så de netop ikke kan blive snuppet af rovdyr og man ikke risikerer at mormis bliver kørt ned e.l. og killingerne så er strandet uden mor.
    Stemmer i med hvemend der sagde, at det var en god idé at få mormis steriliseret så snart det er muligt. Der er ikke ligefrem mangel på katte, så ingen grund til at producere flere til et i forvejen overfyldt marked.

• #7   11. jun 2017 Det lyder til at i ikke helt ved hvor jeres katte befinder sig og har fertile katte gående på grunden med killinger hele tiden? Eller hvordan kan alle bare sådan forsvinde uden i har styr på det?

• #8   11. jun 2017 Hej Fünke.
    Katte kan have meget klare ideer om hvad de vil være med til.
    I en perfekt verden lever killinger beskyttet.

Men hvis der er en hunkat, der insisterer på at fx opfostre sine killinger i stalden eller under en busk, eller bare er halvvild, kan det være meget svært pludselig at forvandle morkatten til en kattebakke-accepterende indekat.

Jeg kan ikke se nok information i det Trådstarter skriver, til at vide der er noget at bebrejde.

• #9   11. jun 2017 Går ud fra, det ikke er en vildkat, når TS beskriver det som deres kat, og når de har kunnet holde øje med killingerne. Og har man en kat, så må man da holde styr på den eller få den neutraliseret, hvis den skal leve ude som staldkat e.l.

• #10   11. jun 2017 jeg har kun neu katte. men den sidst ankommet Kalle, er lige blevet onkel. hans lillesøster fik 3 killinger for 14 dage siden. hun bor hos vores nabo.
    morkatten havde lagt dem i et hult træ i haven. Her snuppede en skade en af killingerne
    så blev de lagt ind i stalden - her er lukket om natten. Men alligevel snuppede en fremmede hankat en af killingerne
    så nu har han en killing tilbage. og den er nu flyttet ind i hønsegården.

men vil man gerne have killinger bør man overveje at holde mor og killinger indenfor. Eller i det mindste et sted hvor der kan lukkes helt af. missemor har ikke behov for at skulle ud og rende i den første periode. man risikere bare at så med xx antal killinger, og morkatten er smuttet. Og så skal man i gang med sutteflaske. har selv flasket 6 killinger op fra 11 dage, fordi morkatten blev kørt ned. Og det var faktisk ikke engang min kat men en nabos.

• AnnaSofie N
    AnnaSofie N Tilmeldt:
    jun 2017

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #11   11. jun 2017 Mormissen er sandsynligvis død..
    Vi har ingen penge så vi kan ikke rigtig 'neutraliserer' (staves) hende men det jo også ligemeget når hun jo nok er død:(( ungerne er mangler kun 8 uger? Blir de så stadig drabt af hankatten? Den han kat vi har dræber dem kkke .. me. De har også været ude denne gang (dsv).. de har fået deres eget lille hus som kun katte str. Kan komme ind og ud af (self en lille hund og røv kan også, men alligevel vel.. de var ikke meningen at vi skulle have de små katte men vi har ikke styr på mor missen fordi hun er en ude kat:/.. de forsvundet imens vi var indenfor, vi ved ikk hvordan

• #12   11. jun 2017 Jeg synes ærlig talt det her virker forvirrende - du omtaler dem som "jeres katte" og jeres killinger, men samtidig har i ikke engang penge til at tage ansvar for at få neutraliseret dem?

I kan forhåbentlig godt se, at det bare bliver en ond cirkel, fordi i så heller ikke har penge til at tage vare på de killinger, der gang på gang på gang kommer ud af den manglende neutralisering?

Se at få steriliseret mormis nu. Eller også må i erkende at i ikke kan tage vare på kattene og få dem omplaceret/aflivet. Det er totalt uacceptabelt at lade dette fortsætte, både for voksne katte og killinger!

• #13   11. jun 2017 Jeg mener det er kattens værn der kører nogen kampagner af og til, hvor man kan få neutraliseret katten billigt - hold øje med det (killingerne skal jo også neutraliseres inden de er kønsmodne, hvis i beholder nogen af dem).

Hvis ikke i har råd til neutralisering, må i holde kattene som indekatte - det er ganske uansvarligt både overfor kattene, kommende killinger samt jeres omgivelser (både naboer og naturen) at lade ikke-neutraliserede katte rende og formere sig i et væk. Katte kan altså få killinger temmeligt tit, og eftersom der ikke ligefrem er mangel på den slags katte, er det meget svært at finde egnede hjem til så mange katte.

Og vil i hverken neutralisere eller holde katten(e) som indekat(te), så synes jeg egentlig i skal overveje, om ikke an aflivning eller omplacering var det bedste. Husk på at katte kan få killinger efter hver løbetid - men det vil altså være grænsende til dyreplageri at lade dette ske. Så hvordan vil i undgå drægtighed i fremtiden? Og hvordan vil i sørge for, at de killinger i har nu, får ormekur og bliver mærkert?

• #14   11. jun 2017 Rigtig mange dyrlæger har tilbud på neutralisering, har set det helt ned til 700kr for en sterilisering. Har man ikke råd til dette, så skal man ikke anskaffe sig dyr i min optik. Tænk hvis katten skulle blive akut syg og få brug for dyrlæge - det bliver hurtigt meget dyrt!

Og med det sagt, tager man ikke ansvar og får sine katte neutraliseret så må man i det mindste søger for at holde mormis og killinger inde indtil killingerne er 12 uger!

• #15   12. jun 2017 Må indrømme, at dette er et af de indlæg der gør mig temmelig harm. Har man ikke råd til at få katten neutraliseret eller er det af andre grunde ikke muligt, så må man enten skaffe sig af med dyrene eller købe p-piller. Det er uansvarligt og synd for katten(e). En fertil kat - især når den er udekat - er konstant stresset og dopet på hormoner. Parring med vilde og fremmede katte kan give mange problemer. Skader og sygdom, indavl og en masse andet. Det er bestemt ikke unormalt at hunkatten flytter sine killinger eller at hankattene dræber dem. Det er en ''normal hverdag''. Så snart I finder de katte, så er det ind i lukket rum til de bliver 12 uger og få neutraliseret den kat. Andet dur ikke. Det er en evig ond cirkel. En kat kan nå at få mange kuld om året og det er blot at bidrage til at antallet af herreløse og vilde katte stiger, hvilket vi i DK slet ikke har brug for - det er MANGE allerede. Alt for mange. Tag ansvar for jeres dyr.

• #16   12. jun 2017 Se at få styr på det, det andet er fuldstændig uacceptabelt!

• #17   12. jun 2017 Hvordan ved i morkatten er død?

Og hvis i tror det, så tager i killingerne ind! Hvis i ikke har penge til at sterilisere, så kan i altså ikke have kat..

• #18   12. jun 2017 jeg tror så ikke at hun er død. Tror mere på at hun er på hankattesjov.
    du skriver at killingerne er 8 uger, og her begynder hun at miste interessen for dem. helt normalt.

• #19   12. jun 2017 Jeg synes heller ikke, at det lyder så mærkeligt, at killinger på 8 uger er gået deres vej. Noget kan have skræmt dem, eller de er fulgt med en af de voksne katte væk fra huset.

• #20   12. jun 2017 Når private avler killinger uden at tage ansvar (neutralisere og vaccinere inden videreformidling), så bidrager det til de 500.000 herreløse katte der findes i forvejen smiley det betyder at internaterne er nødt til at aflive raske kattekillinger pga pladsmangel. Resten lider som regel en kummerlig tilværelse i naturen til de dør af sult eller sygdom smiley det er barskt, og derfor er det så sindssygt vigtigt at få neutraliseret kattene. Håber i vil få hende steriliseret eller aflevere hende på internat - for kattens skyld smiley

• #21   15. jun 2017 at have katte og ikke råd til at neutralisere dem er simpelthen skammeligt. Fodrer man en kat, har man ansvar for den kat.

Er hun væk er hun nok i løbetid igen og I kan glæde jer til flere killinger. Neutraliser de katte.

Kommentér på:
Hvem har taget mine killinger:((

Annonce