425 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Valg af objektiv - hjælp Valg af objektiv - hjælp

Hejsa HG smiley står lidt og overvejer at skaffe mig et nyt objektiv til mit kamera (sony a58). Jeg har nemlig pt. kun den som hører til kameraet. Det er hovedsageligt fordi det er så træls at man ikke kan zoome særlig langt når man tager billeder på ridebane smiley

Jeg har kig på tamron 18-200 f. 3.5. Er der nogle som har erfaringer med denne? smiley Og evt sammen med et kamera magen til mit? synes det er lidt svært at finde ud af om objektivet passer, men af hvad jeg kan læse mig frem til burde det... smiley

Hilsen Mathilde

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af objektiv - hjælp
  • #1   10. jun 2017 Hvad hedder den mere end f: 3,5?

• #2   10. jun 2017 uhhhh pas, det er denne her smiley http://www.tamron.eu/dk/objektiver/18-200mm-f35-63-di-ii-vc/

• #3   10. jun 2017 Kan se den hedder f: 3,5-6,3...
    Jeg ville vælge en anden..
    Vælg en med knap så meget spænd over zoomen.. F.eks. en 70-200 eller 55-200.. Læg bare mærke til at den helst skal hedde f: 4-5,6..

Problemet ved den du linker til er, så hvis du zoomer helt ind, så er højest mulige blænde (laveste blændetal) 6,3, og det kræver somme tider rimelig okay lys for at kunne holde lukkertiden oppe..

• #4   10. jun 2017 Jeg har været utroligt glad for mit Tamron 18-270mm F3,5-5,6 som koster 2.500 fra ny.
    Jeg har kigget på 70-200mm F2,8 også, men det koster så 15.000+ fra ny. Jeg har været i flere fotobutikker som fortæller mig at det er 18-270mm objektivet som de sælger flest af, da det er et fantastisk allroundobjektiv. Det er dog ikke fantastisk i ridehuse, medmindre man har et enormt godt hus som kan klare en høj ISO. (Jeg har et Nikon D5300)

• #5   10. jun 2017 Ok tak for hjælpen! smiley

Sanne*K: Ja det havde jeg også kigget på... men kunne læse mig lidt frem til, at det var et problem når hesten så kom tæt på, at den ikke kunne "zoome mere ud"? ved dog ikke om du oplever det som et problem? smiley

Sørine (palero): havde også godt kigget på den med en lav blænde, da det ville være praktisk i ridehus, har dog bare ikke lige så mange penge at smide efter et objektiv, nu hvor jeg bare er amatør/hobby fotograf smiley

• #6   10. jun 2017 På mit gamle arbejde brugte vi sjældent andet end 70-200 når vi fotograferede ridning.. Og brugte vi et andet, så var det et 200-400 mm..

Hvis ikke man kan fotografere ridning med en 70-200, så står man lidt for tæt på det motiv man fotograferer smiley

Når jeg får råd, så skal jeg ud og have købt et 70-200 mm. f: 2,8..

• #7   10. jun 2017 Til Sony har jeg fundet 70-200mm F2,8 til ned omkring 4000 brugt, så det kan absolut være muligt alligevel. Specielt dem til Sony går 'billigt'.

Jeg zoomer aldrig længere ud end 70mm, men jeg er MEGET glad for de ekstra 70mm jeg så har i den anden ende, for dem bruger jeg ofte.

• #8   10. jun 2017 Okay tak! smiley

Sørine (palero): hold da op det var da noget billigere end den jeg har fundet smiley

• #9   10. jun 2017 - men ja, købte netop Sony, da jeg lod mig fortælle at det ville være billigere i den anden ende på objektiver, da der vist sider en stabilisator (eller sådan noget) i selve huset smiley

• #10   10. jun 2017 Der er nogen kameragrupper på facebook, som absolut er værd at melde sig ind i! Men hvis du køber et objektiv brugt, så sørg for at have en klog person med! Køb heller ikke et objektiv uden at prøve det først!

Kommentér på:
Valg af objektiv - hjælp

Annonce