{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.332 visninger | Oprettet:

Svært, at finde job i hestebranchen? {{forumTopicSubject}}

Hej alle på HG.

Er blevet ledig, og står og mangler job, dog er det ikke lykkes endnu, at finde et endnu, og skulle gerne finde et godt job med en mindste løn på 11.000 og op efter, efter skat, da jeg har regninger, samt div. Der skal betales, så ville hører, hvordan det ser ud i hestebranchen især på Sydfyn, da det især er der jeg sørger, da jeg ikke har andet transport end tog, bus, og cykel, da jeg lige kommer fra en hårdt økonomisk ramt travtræner, så de har det ret hårdt i travbranchen, er det ligeså i andre hestebrancher eller? Vil bare hører om, hvordan situation er i forhold til det, er de også ramt hårdt andre steder? smiley

Måske virker mit lønkrav vanvittigt, men er uddannet EGU dyrepasser, og er udfra EGU fuldt uddannet, så har kræv på en løn på mere end 11.000, og kan ej heller leve på mindre, da jeg ellers ikke kan få tingene til, at løbe rundt, selv nu er det ret svært, står og er lige flyttet, havde en del udgifter udfra det, samt har været inde i en svær tid økonomisk generelt smiley Håber nogen kan hjælpe mig med, at fortælle om, hvordan det jobmæssigt ser ud indenfor hestesporten lige nu, eller kan hjælpe mig videre på anden vis, så jeg kan komme videre, det ville være en stor hjælp, og ville være meget taknemmelig for det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svært, at finde job i hestebranchen?
  • #1   31. maj 2017 tror ikke du skal lede efter job i hesteverdenen, hvis ikke man er berider er det meget underbetalt smiley
    Du kan se frem til at blive pensionist, jeg har næsten kun folkepension det giver lige godt 11000 om måneden smiley

• #2   31. maj 2017 Tage rundt til de store stalde, presenter dig og aflever et CV.
    F.eks til Jeannette Larsen på Broholm hestecenter. (Oure)
    Hans Christian og Dorthe Hoeck på Hesselhøj Hestecenter (Nr Åby.)
    Osv.

Mvh TT

• #3   31. maj 2017
    De betingelser du sætter op er lettere umulige og få job med :o)

Stutterier og salgsstalde vil hellere ansætte en 16 årig der holder sabbat år til 5000 kr + opstaldning af hest og undervisning, end de vil hyre dig til 11.000 kr efter skat. Det er en del dyrere.

Der udover er det ret begrænset når du kun har offentlig transport, da det er svært på sydfyn og komme rundt - mange steder ligger også afskåret fra offentlig transport. Og ofte så går busserne ikke tidligt om morgenen fx så man kan møde kl. 7 eller hvis man har fri om aftenen, eller sent/tidlig weekend.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #4   31. maj 2017 selvom at du har den uddannelse, så har du ikke krav på nogen løn, med mindre at stedet har en overenskomst som giver dig den mindsteløn.

desuden så er chancerne for at du finder en jpb med de kriterier nær lige 0 smiley

• #5   31. maj 2017 Sørger lidt det hele, behøves ikke kun være med heste i en stald, men kunne også være i en rideudstyrsbutik eller lignede, eller med unge, har arbejdet med dem på produktionsskole, har samt sagt lige arbejdet i en travstald, og de har det svært pt. Og har godt nok fået, at vide, at det ikke kan betale sig, at arbejde med heste, med ville lige undersøge hvordan situation så ud smiley

Team Tindur: kunne være jeg skulle kontakt dem, men bor i Svendborg, og tror Oure eller Nr Åby er for langt væk, desværre især fordi jeg ikke har bil smiley

• #6   31. maj 2017
    Oure tager ½ times tid med bus. fra Svendborg. På ½ time med tog, kan du også nå til fx ringe.

I Svendborg er der en udstyrs forretning men de har så vidt jeg ved ikke behov for flere ansatte. Der er også en der forhandler heste ting på Langeland. De andre butikker på Fyn ligger mod Ebberup og Assens. Samt omkring Odense.

Så jeg ville nok søge lidt bredere og mere gennemsnitligt så og sige - dyrepasser uddannelsen er ikke noget værd, det har desværre bare udnyttet unge pigers drøm om job med heste, som ikke er realistisk.

• #7   31. maj 2017 Hvis Oure (der ligger SÅ tæt på Svendborg) bliver for langt, kan du ligeså godt opgive på forhånd... Har haft en tidligere kollega der cyklet fra Svendborg til Broholm.. smiley

Mvh TT

• #8   31. maj 2017 Team Tindur: viste ikke lige det lå så tæt på, så kunne være man skulle kontakte dem, tjekkede bare krak, og steder på Sydfyn, dukkede ikke lige op der, men er også lige flyttet hertil i februar, så kender ikke Sydfyn så godt, men noget nemmere vis det ligger så tæt på smiley

• #9   31. maj 2017
    Den bedste offentlige trafik man får, får man med busserne mellem Svendborg og Nyborg - det er nogen af dem der går tidligst/senest og oftest.

Busserne på Ørbækvej mellem Svendborg og Odense er håbløse.

Det er også ok imellem Svendborg og Fåborg - men ikke mega jubi.

• #10   31. maj 2017 Krikken: skønt, at få det, at vide med rideudstyrsforretningen i Svendborg for havde faktisk tænkt mig, og spørge om de kunne bruge nogen, så dejligt, at vide de ikke kan bruge nogen lige nu, så kan det ikke betale sig, at gå derind smiley

Og vid nemlig også det med dyrepasser med hestejob, derfor sørger jeg også andet end kun i en stald som fx butik eller hesterelateret arbejde med unge, ikke nødvendigvis en rideskole, lønnen er vist heler ikke så god der, men noget andet m.m. smiley

• #11   31. maj 2017 Krikken: fandt en del hesterelateret i Faaborg på krak som jeg tænker jeg vil kontakte smiley

• #12   31. maj 2017 Hvis du kunne være åben for at flytte efter det, så søger Hööks en sælger smiley

Godt nok er det ikke fuldtids arbejde, og ikke til den ønskede løn, men det var måske også en mulighed at søge som medhjælper eller instruktør til ridefysioterapi, hvis der er nogle rideklubber i nærheden der tilbyder det - der er næsten altid brug for flere hjælpere smiley

Ellers søg uopfordret og gerne bredt - også geografisk smiley
    Synes ofte de fleste større steder søger en ny groom eller lignende - måske tjek heste jobs på facebook smiley

• #13   1. jun 2017 Dit "handicap" er helt klart transportudfordringen.
    Da hestesteder typisk ligger på landet.
    Medmindre man er super dygtig rytter, tror jeg lønkravet blir svært med heste.
    Netop fordi der står så mange unge klar.
    Typisk er boks, kost, logi, undervisning en del af lønnen.
    Så hvis 11.000 er min. ville jeg søge nye græsgange.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#14   1. jun 2017 men hvorfor er det egentligt at du har krav på min. 11.000 kr i udbetaling? smiley

• #15   1. jun 2017 man skal arbejde med heste eller alt omkring heste fordi man synes det er sjovt og ikke for at tjene penge?? jeg avler, tilrider/uddanne ponyer, underviser og har egen rideudstyrs butik og det kører kun lige rundt. Der er intet overskue så her betaler manden alle vores udgifter?? men det er sjovt og jeg har det godt og laver det som jeg er bedst til så vi er fint tilfreds.
    men var jeg dig ville jeg gå en anden vej end hestene når du vil op og have så høj en løn.

• #16   1. jun 2017 AMT
    Hun skriver det er fordi hun har udgifter, der svare til det.

• #17   1. jun 2017 Da jeg var i praktik på Broholm, havde de da lige ansat en uddannet dyrepasser til en pæn løn. Hvis man kigger de rigtige steder, tror jeg godt det kan lade sig gøre. For et års tid siden hørte jeg at Hinnerup søgte staldarbejder til en løn på 10.000 (godt nok før skat, men alligevel) smiley
    Er sikker på det handler om at kigge de rigtige steder og så være åben overfor at løse eventuelle konflikter såsom fx at flytte efter det osv

• #18   1. jun 2017 10.000 kr. om måneden før skat, det er vel 50-60 kr. i timen det er underbetaling, find et alm. job uden for heste branchen som du kan leve af hele livet og hold hest i fritiden smiley det er den kedelige version men sådan er livet.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#19   1. jun 2017 peter: ts vil have min. 11.000 efterskat

• #20   1. jun 2017 ja men det er vel også rimeligt krav, men så skal hun også finde en anden branche.
    Det har jeg som pensionist, må leve fornuftigt for at holde hest "Simpel living" så det kan hun se frem til smiley

• #21   1. jun 2017 Sandra -10.000 før skat er altså også en hel del mindre end 11.000 efter. Faktisk er 10.000 før skat mindre end man får i kontanthjælp (som enlig over 30). Det er altså nogen tusinde mindre, end de 11.000 efter skat, som TS siger hun har brug for.

Tanja -er du helt uvillig til at flytte efter jobbet? Der ER steder, der ansætter uddannede dyrepassere til en fornuftig løn, men det vrimler ikke med dem, så hvis det SKAL være tæt på Svendborg, kan det altså være svært at finde et sted.

• #22   1. jun 2017 den der uddannelse som dyrepasser er efter mine begreber også noget af et fejlskud, det er smadder romantisk men i det virkelige liv er det ikke så meget bevendt.
    En kassedame har nok sådan cirka 11-13 tusinde udbetalt efter skat, 100-120 kr. i timen for at få 11000 efter skat, på normal tid der er 160,75 timer om måneden smiley

• #23   1. jun 2017 bliv beslagsmed det sjovere smiley

alle andre får du kun erfaring Ingen penge XD den værste jeg har set er at man også skulle passe 3 børn og kun lige fik lommepenge til telefon etc

• #24   1. jun 2017 Peter -enig, uddannelsen er ikke gennemtænkt. I hvert fald ikke med det antal, der uddannes. Og de vil jo allesammen gerne arbejde med heste eller i zoo (alt efter i hvilken retning de nu går), og det er bare to områder, hvor det ikke vrimler med gode jobs. Så skal man beholde den uddannelse, så skal der uddannes væsentligt færre. Uddanner man kun få, er der da chance for, at de også kan finde et job.

• #25   2. jun 2017 michelle
    er godt klar over der er forskel, der var mere for at fortælle at det ikke er alle steder der kun betaler 5000 smiley

• #26   2. jun 2017 Hej kan se folk skriver, og spørg om det til, at flytte for det, det var en mulighed, men er som sagt er jeg lige flyttet, og selvom jeg får depositummet tilbage, har jeg ikke råd til et nyt sted, har også dyr oveni, og de færreste vil have dyr i deres lejeboliger eller andet smiley Og det med de 11.000 efter skat er kun udfra min uddannelse, da jeg vid jeg kan få mere, og ikke kan leve for mindre hellere, ellers kan jeg ikke betale mine regninger, har lige kunne betale dem den her måned, men har så kun 500 til mig selv resten af den her måned smiley Er dog villig til, at flytte efter det vis jeg kan bo på stedet, og have mine dyr der samtidig, vis det bliver nødvendigt, men var egentlig ikke planen, at skulle flytte når jeg lige er flyttet til Svendborg, da det også var af personlige årsager jeg flyttede hertil smiley Men kigger lidt rundt, og ser, hvad jeg finder, også udenfor min branche, en del med dyrepasseruddannelse sidder i den lokale Netto, og min søster i England har tilbudt mig, at komme derover så jeg måske kunne finde noget, men igen et spørgsmål om økonomi smiley

Kommentér på:
Svært, at finde job i hestebranchen?

Annonce