{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.345 visninger | Oprettet:

Hvad koster et føl? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har fået et tilbud om at købe et fjordheste føl af en jeg kender rigtig godt. Han har både en 1 års hingsteføl og en 2 års hoppe, men jeg fik at vide, at jeg skulle finde ud af hvad jeg tænke var en fornuftig pris(kun fordi jeg kender ham så godt). Jeg går og overvejer at købe hoppen, men hvad vil I mene er en fornuftig pris?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad koster et føl?
  • #1   24. apr 2017 Det kommer an på deres stamtavle.
    Men jeg har lige solgt (det tog 4 dage) min 2 års (araber/fjordhest) til 7500 - prisen var skarp fra starten af. Han er passet med smed, dyrlæge, foder - alt. Han kan trækkes på tur alene, læsses, løsspringes - alt hvad en 2 års skal kunne.
    Jeg har set 2 års (forventet kat 1 højde) med stamtavle til alt mellem 12.500-18.000,-
    Så det der er afgørende, er hvor god er deres stamtavle og hvor meget kan de? Vil du beholde den som hingst, ellers skal du tænke en udgift på 4-5000.
    Personligt ville jeg gå efter hoppen, den kan du komme i gang med næste år. Hvis hoppen er rå, så byd et sted mellem 5-7500.
    Prøv at kigge på div. salgssider om du kan finde noget at sammenligne med smiley

• #2   24. apr 2017 Jeg købte min Frederiksborger (hingsteføl) med en god afstamning og nogle rigtig gode gangarter for 10.000.kr som 11 mnd. smiley

Mvh TT

• #3   24. apr 2017 Kommer utrolig meget an på tavlen.

Spørg inde i Fjordhesten Danmarks facebookside.
    En 2-års med rødt pas, uanset forældre, koster normalt ikke under 10.000 - og ofte mere

• #4   24. apr 2017 Hvis du går efter hoppen og den har rødt pas skal du regne med 15000kr
    Hingsten omkring 10-12000kr

• #5   4. maj 2017 Tusind tak for alle svarene. Jeg har fået at vide at de desværre har grønt pas, så hvad vil I så sige de er værd?

• #6   4. maj 2017 5000 max i min optik.
    Men ok - jeg ville heller aldrig købe en gul hest med grønt pas, så det er jeg måske farvet af smiley
    I fjordhesteregi er de at betragte som blandingsheste - eller noget tæt derpå
    Der kan ikke startes i mesterskaber m.v uden rødt pas.
    Racestævner indtil et vist niveau kan du godt få lov at starte med grønt pas.

Kommentér på:
Hvad koster et føl?

Annonce