{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.880 visninger | Oprettet:

Tanker om Roskilde Universitet og bolig mm {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg sidder her og bliver student om små 4 måneder, og indtil videre er mit fokus på Journalistik på Roskilde Universitet.

Først og fremmest vil jeg høre jer, hvad har i af erfaring med RUC? Jeg vil meget gerne høre fra jer, eller hvis i kender nogle som synes det var godt eller dårligt. Jeg kender selv ingen som gå der, så vil gerne høre om miljøet osv, som jeg ikke får fra en youtube video fra universitet.

Mit næste ''spørgsmål'' er så, om det er muligt at bo i København, og studere i Roskilde? Jeg har nogle venner fra mit nuværende gym, og vi ønsker at finde en lejlighed sammen, men hvis folk har dårlige erfaringer med at pendle, skulle jeg måske finde noget at bo i som er nærmere universitet.

Det skal lige siges, at jeg holder et sabbatår først. Så vi snakker om først i 2018, men jeg synes det er rart lige at få lidt information som kan supplere mine tanker i tilfælde, af at jeg skal prøve skifte kurs.

Glæder mig til at høre fra jer.
Kh Sidsel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tanker om Roskilde Universitet og bolig mm
  • #3   12. mar 2017 Jeg starter på min kandidat på RUC her til september, og har også taget min bachelor der ude. Jeg har været super glad for at være på RUC, kender ikke til journalistik, men du skal vide at RUC har tværfaglige linjer, og jeg mener ikke man kan tage journalistik som enkeltfag, så du skal vælge det sammen med noget andet (er ikke helt 100 på det, men du bør nok lige tjekke op på det).
    Med hensyn til at bo i København og læse på RUC er ikke noget problem, jeg kender flere der gør det.
    Håber det hjalp dig lidt smiley

• #4   12. mar 2017 Jeg kan ikke fortælle dig om RUC, men det at pendle er faktisk ikke så galt igen. Jeg skal afsted 5 kvarter før min undervisning starter, og det er alt mellem 2-5 gange om ugen. Så lang er turen mellem København og Roskilde slet ikke, det er jo "kun" 30 minutter fra Hovedbanegården til Roskilde St. smiley

• #5   12. mar 2017 Du kan godt pendle fra Roskilde til København, eller fra København til Roskilde.

Men du vælger selv, om du betaler mere i husleje, eller betaler i form af tid til transport til og fra studie, job, venner mv. Den tid du bruger på transport kan du ikke bruge på studiet, studie job, venner mv - men man må jo tage den bolig man kan få, og betale på den ene eller anden måde.

• #6   12. mar 2017 Jeg har selv læst på RUC (pædagogik/psykologi)- det fortryder jeg i dag da jeg ikke kunne bruge min uddannelse til noget og nu har taget en ny og efterfølgende fået fast job. Mine undervisere på RUC sagde RUC'ere kommer bagerst køen da Århus og Københavns Universitet er mere anerkendte. Du skal have to fag på RUC. De fleste på RUC er meget venstreorienterede og kommer fra København (dette er ikke en fordom men fakta). Journalistik er et af de bedre fag på RUC, men jeg vil anbefale et andet universitet, da de er mere seriøse og anerkendte.

• #7   12. mar 2017 Malli, jeg vil bare lige tilføje at der er blevet lavet et nyt tiltag, så det kun er nogle kombinationer man kan lave, ved ikke hvornår du tog uddannelsen, men den er først kommet til i 2014/2015. Det gør at man kun kan kombinere fag som det menes, at der er fremtid i.
    Med hensyn til at komme forrest eller bagerst i job-køen tror jeg kommer an på, hvilken retning man har, det er i hvert fald ikke et generelt problem hos de naturvidenskabelige, som jeg tilhører. smiley

• #8   13. mar 2017 Tak for svar allesammen.

Grønlund: Jeg er klar over man skal have ''to'' fag sammen, men jeg tænkte det var irrelevant at nævne den anden som humanistisk bachelor, da journalistik bliver mit ''hovedfag'' eller mit udgangspunkt.

Malli: Jeg kan godt forstå hvad du siger, men siden man ikke kan læse journalistik i København, men kun i Århus, Odense og Roskilde, tror jeg at chancen for at finde noget efter, er forholdsvis stor. Jeg har også tænkt mig at tage til optagelsesprøve i Århus, men de tager for det første kun 25% ind af det antal de søger. RUC har den fordel at de samarbejder b.l.a. med Politiken og JydskeVestkysten, så jeg ville mene at de har deres kontakter i orden, og det er også en fordel at det ligger tættere på København, som de studerende på Journalisthøjskolen i Århus går glip af.
    Jeg tror det afhænger af hvilken linje man tager.

Kommentér på:
Tanker om Roskilde Universitet og bolig mm

Annonce