Lange negle? Lange negle?
Hjææælp! Er simpelthen ved at få pip af mine negle. Der var engang hvor jeg ganske naturligt havde lange negle som aldrig flækkede eller noget.
Det holdt så indtil at jeg endte 3 gange i kørestol pga operationer - de holdt ikke til at jeg skulle styre kørestolen.
Nu, et år efter sidste operation står jeg så i den pisse trælse situation at jeg ikke kan få mine negle naturligt lange igen.
Det har med garanti noget at gøre med at jeg stresser og en helt masse andet, men kunne i ikke tænke jer at komme med alle jeres tips og tricks til at få lange negle? Så ville i gøre mig meget glad xD
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.972
Har samme problem :b
Mine kan blive SÅ fine på den ene hånd, måske hvis jeg er heldig begge.
Men BUM, begynder en at flække så kan jeg godt regne med at så ryger resten også. Det er pisse træls at jeg kun har pæne negle i 2-3 dage pr. 3 måned -.-
Men okay jeg tror ikke at arbejde som SOSU hjælper, klodsede og distræte mig + hest kan nogensinde blive = lange negle.
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.472
Det er mig uvedkommende, hvad du fejlede.
Men kunne man forestille sig, at de negle der knækker nu, er det negl som voksede ud mens du var svært syg for et år siden? Ved nogle sygdomme bliver negle mere skøre.
Jeg tror at det passer med normal neglevækst hastighed, at det yderste af dine negle nu er et år gammelt.
Hvis jeg var dig, ville jeg bare holde dem korte et par måneder endnu og spise havregryn til morgenmad (godt indhold af vitaminer osv), og så starte projekt lange negle når du er kommet til nyt, stærk negl.
jul 2016
Følger: 36 Følgere: 34 Heste: 1 Svar: 25
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.729
Mener du normal neglevækst er, at de tar et 1 år om, at vokse ud?
Jeg vil sige, at det er en ret skidt neglevækst.
Mht. til omtalte negleproblem, er det svært at sige, der ka være mange grunde til de skøre negle.
Tror du skal læse lidt om negle, og se om der dukker noget op, medicin, eller sygdom.
Hvis jeg er stresset, blir mine hullet og tvær rillet.
Jeg har ikke nogle tricks, desværre.
Lider selv af elendig neglkvalitet.
Det er dog værst om vinteren, om sommeren ka det lade sig gøre, at få dem lange, men de skal passes på.
På tomlen flækker de gerne 1/3 del nede, det gir problemer, fordi det knækkede gerne vil hænge fast i tøj.
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.472
Jeg er på job og har ikke overskud til at slå det op nu.
Jeg mener at tommelfingerreglen er, at det tager et år for en negl at vokse ud, hvis den rives af.
Måske en smule kortere for fingernegle. Væsentlig længere for tånegle.
... Så ja, hvis man har haft et svært sygdomsforløb for et år siden, er det nu at jeg forventer, at den negl som er påvirket af sygdomsforløbet er yderst og derfor flosser
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.557
Neglehærder som en nævner kan måske hjælpe. Vær dog opmærksom på indholdet at disse, hvad jeg har læst mig til er der mest succes med dem som indeholder Formaldehyd(dog giver det allergiske reaktioner hos nogle).
Miljøet som dine negle er i til dagligt har også betydning, er der fugtigt miljø og du måske har hænderne meget i vand så bliver de bløde. Så prøv at tage handsker på hvis du skal have hænderne i vand og forbedre miljøet så vidt muligt.
Det også muligt at de bliver for tørre og derved hårde og nemt knækker ved slag eller spalter. Så skal du have tilføjet noget fugt på en eller anden vis alt efter hvad problemet er.
Det kræver også lidt tilvænning at få længden på neglene igen så man ikke støder dem hele tiden og de så flækker.
Overvej hvad form du filer neglene til, nogle knækker lettere end andre og så hvordan din negleplade osv. er gør nogle former mere optimale end andre.
Pleje af neglebånd og det område skulle også være positivt for neglevæksten men ved ikke hvor meget hold der er i det.
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.719
feb 2009
Følger: 52 Følgere: 260 Heste: 5 Emner: 52 Svar: 565
Doktor Who; Jeg ved ikke om det gør en forskel, men jeg har været syg hele mit liv - og derfor kan jeg ikke helt forstå hvis det skulle ødelægge alting - men det er selvfølgelig ikke usandsynligt. Generelt så er mine tommelfingernegle ekstremt stærke og er de eneste jeg kan holde lange. Alt andet knækker og flosser, og det er så ærgeligt for jeg plejer nemlig godt at kunne holde dem.. xD
Men jeg takker for svar og tager det hele til mig!
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.729
Nu er der godt nok ikke nogle negle her, der er helt væk.
Men det tar ca ½ år for en normal negl.
Og ca 18 måneder på tæerne.
jan 2009
Følger: 37 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 39 Svar: 166
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 98 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 704
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.691
Lange negle?