{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

Værdi af hesten/pony {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Er jeg den eneste der har svært ved at prissætte en hest/pony.
For når jeg kigger på nettet synes jeg ofte at der er en stor pris forskel (ved godt der spiller en hel masse ting ind, men lad os antage at det er standart heste) for synes nogle gange man kan finde mega fine heste til 25-30.000kr men også heste der knap kan noget til samme pris.
Jeg står selv med en og er virkelig bange for at jeg sætter prisen for høj eller for lav.

Ved godt at prisen afhænger af ting som:
-alder
-stamtavle
-hvad den kan
-farve
-temperament
-højde
-osv osv

Men synes nu alligevel det noget af et problem at prissætte sin hest/pony uden at være i tvivl om at den står til rette pris.
Har i nogle gode råd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Værdi af hesten/pony
  • #1   6. mar 2017 Jeg trorjeg ville sætte to priser for mig selv - den ene pris er der hvor jeg synes at min helt personlige lille guldklump skulle sælges for. Og så en, hvis jeg nu ikke kendte hesten, og ville lave en "god handel".
    Hvis man kan det, så tror jeg man ender med to yderpunkter, hvor den ene pris er for høj, og den anden for lav - og så må midtimellem nok være rimelig.

På den anden side, så kan man også sige, at hvis man ikke er tvunget til at sælge/et hurtigt salg, ja så kan man jo sætte sin pris som man vil, og så vente på den rette køber kommer, som kan se at lige præsis den her guldklump er en guldklumps pris værd smiley

Det der er det sjove er jo, at jeg mange gange har tabt underkæben ved at hører en hests salgspris - men ejeren som har købt, synes jo at vedkommende har købt det helt rigtige for dem - og det er immervæk det vigtigste.

Mvh Charlotte

• #2   6. mar 2017 Ælder , størrelse, resultater, sundheds historik har meget at sige om prisen af ponyen.
    Hvis ponyen er målet gennem drf og har synlig resultater og ingen tidligere skade historik kan prisen sættes nok lidt op i de højre områder . Hvis ponyen er øvelses stærk siger det også rigtig meget om prisen
    For eksempel - en 12 årig pony - færdig målet kat 1 - ingen tidligere skader - springer LA /MB eller gå PRI kan du forventer oppe omkring 750000 til 100 tusind
    En 12 årig pony - ikke målet - ingen "C" resultater - ca 25 tusind mere eller mindre ......
    Men det er alt efter den individuel pony og hvad den kan og dens ælder og erfaring

Kommentér på:
Værdi af hesten/pony

Annonce