2.168 visninger
|
Oprettet:
Hestene fremfor børn :-) {{forumTopicSubject}}
Hej igen
Dette emne er nok mere henvendt til de omkring 20++ men lad mig nu høre.
Er der nogle af jer her inde der ved at I ikke ønsker børn men foretrækker livet med hestene i stedet for?
Jeg selv har altid ønsket mig børn, det var en meget naturlig ting for mig men jeg har mødt et par stykker der ikke ønskede børn. Og det synes jeg er fedt at stå frem og sige.
Synes det er helt forfærdeligt hvis man bare får børn uden at de er ønsket fordi det "forventes" af en. Det er børnene overhovedet ikke tjent med!
Så er der nogle af jer her inde der ikke ønsker børn men har valgt et liv med hestene i stedet for?
Mvh TT
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
jul 2008
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 5 Svar: 221
mar 2011
Mvh TT
maj 2010
Følger: 28 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 129
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2127 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.515
Jeg kan bare ikke lide små børn, og ser derfor ingen grund til at skulle have.. Oveni det, så har min kæreste og jeg et rimelig travlt arbejdsliv, hvor børn bestemt ikke passer ind i..
Selvom der er pres fra familie og de venner der allerede har fået nr. 3, så er det et valg vi har gjort.. Kan godt blive pænt irriteret over, at skulle føle man har taget et 'forkert'/unormalt valg, bare fordi de har valgt at få børn..
jul 2008
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 5 Svar: 221
mar 2011
Sanne - Det er overhovedet ikke forkert! Men det ligger jo latent i os at reproducere, så derfor er det for nogle svært at se andre sider af sagen
Jeg synes simpelthen det er fantastisk at I tager et bevidst valg og ikke lader Jer presse af jeres familie og venner
Mvh TT
sep 2007
Følger: 62 Følgere: 72 Heste: 5 Emner: 16 Svar: 614
Jeg er for egoistisk til at jeg gider bruge så meget af min tid, som et barn kræver, på andre end mig selv.
Jeg ønsker at have mine dyr, og gå op i dem.
Heldigvis har jeg en kæreste, som har det på samme måde.
Jeg ved jeg kan nå at ændre mening, og skulle jeg glemme det, er alle jeg møder og omgåes så enormt venlige at mindre mig om det igen og igen.
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 1.504
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.262
Jeg har hest og har haft egen hest siden jeg var 20 år.
Om det er et valg, eller ubevist valg ved jeg ikke, jeg er glad for mit liv, men jeg ved selvfølgelig ikke hvordan det ville være med børn.
Men hvor ville jeg dog ønske at omverdenen ville lade være med hele tiden blande sig og spørge ind til ting der ikke vedkommer dem. Skal I ikke snart have børn? Bare vent det skal nok komme? Ej det kommer du til at fortryde... osv.
Menesker jeg kun har mødt til en fest eller kun kender overfladisk, mener at de har ret til at spørge ind til noget, som i min verden er meget privat.
Min mand har en gang, hvor han synes at der var nogle der kom lidt for tæt på, sagt, højt og tydeligt : JEG KAN IKKE FÅ BØRN, så blev der godt nok stille.....
Omverdenen ved jo ikke hvorfor vi ikke har børn, det kunne jo være at vi virkelig ikke kunne, og at det var en stor sorg for os.
Nu er det for sent at ændre på pga min høje fremskredne alder
Blogger
sep 2007
Følger: 62 Følgere: 72 Heste: 5 Emner: 16 Svar: 614
Blogger
kan blive så arrig når folk tror at det er der eneste mål i livet fordi det var deres..
samtidig har jeg det også svært ved dem der synes at få børn er en menneskeret at få, og det er ikke for at træde nogen over tæerne, men dem der prøver alt for at gå hjælp til at få børn - tit ser man bare børnene bliver født for tidligt, aborterer under graviditeten osv. Holder på kroppen selv ved om bør få børn, og hvis man efter gentagne forsøg mislykkes, så er det sikkert ikke meningen man skal have børn..
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
Men for mig er det så ikke det at vælge hesten til, der har fået mig til at vælge børn fra - men ovenstående.
Så nej, ingen børn her.
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.723
jan 2006
Følger: 53 Følgere: 79 Heste: 5 Emner: 20 Svar: 432
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
dec 2009
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
Jeg har heste fordi jeg ikke kan få børn, eller har kunnet få. Jeg vil gerne have mange børn, men det får jeg ikke.
Jeg havde et brændende ønske om børn til jeg mødte min nuværende kæreste, med ham vil jeg gerne have børn også, men sammen med ham var jeg nået frem til at et liv uden børn også ville være et godt liv, og jeg accepterede at jeg nok ikke ville få børn. Vi blev enige om at prøve, og jeg sad med en sand følelse af at hvis det ikke virkede så var det okay. Når bare jeg vidste at jeg havde gjort hvad jeg kunne.
Så blev jeg gravid, fødte for tidligt, og mistede min søn få minutter efter fødslen. Og BUM så var både min kæreste og jeg tilbage i at vi skal have et barn " for en hver pris"
mar 2011
Jeg synes dog ikke ret meget om at lyve ift. Årsagen om fravalg af børn. For jeg har rigtig ondt af de mennesker der ville være nogle fantastiske forældre, men ikke kan få børn. Så at sige at man ikke kan få børn, når man faktisk kan, er for mig at "pisse" på de der desværre ikke har den mulighed.
Mvh TT
maj 2015
Følger: 34 Følgere: 28 Heste: 2 Emner: 21 Svar: 208
og så er jeg ikke helt den store fan af børn. jeg bryder mig faktisk ikke rigtig om børn. så den beslutning var egentlig ret nem. plus min familie er rimelig hårdt ramt af diverse psykiske sygdomme. så jeg behøver ikke sætte børn i verden velvidende at de nok får nogle psykiske skavanker.
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.245
Nu er jeg 22 og har mødt manden. Når jeg ser på ham kan jeg slet ikke vente med hele det der starte familieræs og det skræmmer mig ærlig talt en smule haha. Ved dog også at jeg kunne bibeholde hestene i mit liv samtidig, så det er ikke et enten eller spørgsmål.
Jeg har dog kæmpe respekt for dem der ved at de af den ene eller den anden grund ikke VIL have børn og det kan pisse mig så meget af, når folk ikke bare kan acceptere deres valg.
Læste en kronik den anden dag om at det var egoistisk ikke at få børn senest midt i tyverne. Altså hvad er det for noget pis?! Det er folks eget valg og hvis de ikke har lyst til at få børn, så skal de bare have lov til det. Basta.
Og så tror jeg naturlig selektion er en rigtig ting. Kan du ikke få børn naturligt er der nok en grund og jeg synes ikke det er fair overfor kroppen eller barnet at gå igennem 100.000 behandlinger der selv med success giver høj sandsynlighed for tidlig fødsel osv.
Mener heller ikke at folk der er i 40'erne bør få børn (måske mænd jo, men ikke kvinderne), men det er i sidste ende deres valg - jeg synes bare personligt ikke at det er en god idé.
Når det så er sagt så mener jeg også at naturlig selektion fejler.
Min egen mor har kunne producere barn efter barn og har igennem min barndom ikke været en særlig god mor, mens min bonusmor skulle have IVF for at få mine søstre og hun er en bedre mor end min mor nogensinde har været, selv med bipolar disorder. Så naturen kan heller ikke helt finde ud af det ...
Well, i sidste ende mener jeg egentlig at det er 100% op til en selv, og at omverdenen bare skal acceptere det uden at være hverken bedrevidende, belærerne eller nedværdigende ...
maj 2006
Følger: 36 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 1.152
jan 2006
Følger: 53 Følgere: 79 Heste: 5 Emner: 20 Svar: 432
det gør jeg også. min familie mener jeg er egoistisk ikke at ville give den børnebørn.
mar 2011
Mvh TT
mar 2011
Mvh TT
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.262
MEN i en alder af nu hele 53år , kan jeg sige at den der, nu SKAL jeg have børn, aldrig er kommet til mig.
Det er ikke været mangel på avlsmateriale, har været sammen med min mand i 35 år, men det er lysten til børn der har manglet. (som skrevet tidliger oppe I tråden)
Så nej, det kommer ikke til alle...
mar 2011
Mvh TT
mar 2011
Mvh TT
maj 2006
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 95
dec 2009
Hvis man vil have børn, så få da nogle børn og lad mig og mit underliv være.
aug 2008
Når så først barnet er der, er det alt andet END egoisme, for så har man pludselig et menneske hvis behov man skal dække 100%.
Men at vælge at få barnet er og bliver, for min skyld og kun for min skyld
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 372
Jeg har heller ingen børneplaner. Er 32 og gift med en mand, der giver mig alt, hvad jeg har brug for - og heldigvis har han det på samme måde med mig. Vi rejser rigtigt meget, arbejder selvstændigt hjemmefra på skæve tidspunkter af døgnet og elsker at sove længe. Jeg elsker at være fleksibel og kunne gøre som det passer mig/os. Jeg kan godt mærke, at jeg mangler "et projekt", som jeg kan pleje og opleve udvikle sig, men det bliver en hest, ikke et barn Jeg har aldrig haft lyst til at få børn eller have dem omkring mig i det hele taget. Jeg siger pænt nej tak til at holde babyer og er rigtigt godt tilfreds med at bo så langt væk, at jeg ikke kan babysitte venindernes børn.
At forblive børnefri (ja, det udtryk kan jeg bedre lide end barnløs, når nu det er med vilje) er ikke en beslutning, som jeg har taget uden at have tænkt grundigt over det, diskuteret det med andre og læst, læst, læst om andres oplevelser - både med og uden børn - og om børns udvikling, behov etc. Der er mange praktiske årsager til, at jeg ikke ønsker børn, men den vigtigste årsag er helt sikkert: Jeg har ikke lyst. Mine æggestokke er musestille. Og jeg lytter helt sikkert til dem, hvis de begynder at give lyd fra sig - det er ikke en principiel beslutning fra min side, og manden og jeg er enige om, at vi snakker om det igen, hvis en af os begynder at få lysten. Jeg har dog svært ved at forestille mig det, og derfor vil jeg have lov til at sige, at jeg ikke vil have børn Også uden at andre skal modargumentere eller fortælle mig, hvad jeg går glip af. Jeg fatter heller ikke folk, som ikke gider rejse, studere eller på anden måde få rusket op i deres verden og se, hvad der rører sig derude. Men jeg siger da ikke til den ufaglærte med 4 børn, som er glad for sit job på fabrikken, at det skal hun overhovedet ikke være, for hun går glip af alt det væsentlige i livet (for MIG).
apr 2008
Følger: 26 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 568
Børnebørn bliver ikke et problem, for jeg har to brødre der har seks børn i alt, så mine forældre har nok.
apr 2008
Følger: 26 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 568
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 113
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 372
Lad os nu bare owne det faktum, at uanset om man vælger at få børn eller ej, så er det for ens egen skyld (når det sker frivilligt altså). Man vælger at få børn for at tilfredsstille sit instinkt og bliver belønnet med lykkefølelse, og man vælger at lade være, hvis man mener, at den beslutning vil gøre ens liv mere lykkeligt. Vi kan godt kalde det egoisme, men nej, det lyder ikke så pænt
aug 2011
aug 2008
Hvor har i fra at egoisme er på bekostning af andre?
sep 2007
Følger: 79 Følgere: 104 Heste: 23 Emner: 126 Svar: 1.175
sep 2007
Følger: 79 Følgere: 104 Heste: 23 Emner: 126 Svar: 1.175
aug 2008
aug 2008
Men det er jo alt sammen udfra hvordan vi hver især tolker.
Der hvor egoisme bliver negativt er når vi udøver det med psykopatiske træk og metoder, så bliver det på bekostning af andre.
I min optik er der ikke noget negativt i at være egoist, men måden man er det på kan være negativt.
At vælge at få et barn, er egoistisk, det mig der ønsker barnet, mig der ønsker at skabe et liv jeg kan kaste al min kærlighed på, et ønske om selv at opleve lykke.
Når først graviditet er en realitet, er det ikke længere egoistisk, for så begynder vi at tage hensyn til det liv vi har skabt, vi holder med at gøre ting der er vores " behov" , vi tilside sætter os selv for barnets behov. Vi holder med at drikke alkohol, ryge, farve hår, osv alt sammen til fordel for barnet. Men valget at blive gravid er egoistisk.
Iøvrigt Tror jeg ikke på altruisme, der er ingen der gør noget udelukkende for andre, vi får altid selv noget ud af at gøre noget for andre. Handlinger kan godt være altruistiske, men jeg tror på at vi altid udføre dem af egoistiske grunde.
jun 2010
Følger: 44 Følgere: 37 Heste: 3 Svar: 1
Jeg kender en del kvinder med heste der ikke ønsker at få børn. Kunne aldrig drømme om at dømme eller spørge ind til det. En af mine bedste veninder har ikke børn men tre heste. Et helt bevidst valg og det respekterer jeg.
Selv har jeg tre børn. Den første kom efter 7 års samliv med min mand. Da jeg var barn/ung havde jeg ingen lyst til eller forestilling om at skulle have børn. Men de kom da jeg var sidst i tyverne/midt tredverne. Jeg blev i øvrigt først heste ejer da jeg var 37 år Startede med to tre års hopper, da jeg vidste jeg ikke de første år kom til at ride. Da den ene var ifolet ved købet var jeg heldig at få føl. Han er nu 5 og min ældste fik ham i konfirmationsgave. Elsker at dele det med børnene. En stor gave for alle.
aug 2011
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
Til selve emnet, så har jeg bestemt ikke planer om børn. Men det er uanset andre faktorer - jeg finder bare alligevel langt større tilfredsstillelse og frihed med mine dyr.
jan 2010
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 72 Svar: 1.759
Jeg er så kun 21 og får selvfølgelig ofte at vide, at det kan ændre sig, så hvem ved om jeg pludselig bliver skruk om 5 eller 10 år.. men jeg tror det nu ikke
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 50
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
det er selvfølgelig ikke den eneste grund. Jeg kan ikke omgåes børn, de får mig ud til et punkt hvor jeg ikke kan være i samme rum med dem. jeg kan ikke holde ud hvis de larmer eller irretere mere end 5 min. så går jeg. jeg har på ingen omstændigheder et moderligt instinkt. det ligger bare slet ikke hos mig.
Men jeg elsker selvfølgelig min nevø og min niece (og min kommende niece) over alt på jorden. også selvom de kan få mig ud til at punkt hvor jeg ønsker de ikke var i samme rum som mig og bare pga jeg ikke skal ha børn er det jo ikke ens betydning med jeg ikke er glad for min søsters vegne med den familie hun har skabt, da da fantastisk, men hun viste mig så også hvilken vej jeg ikke selv vil gå
Nå ja, og det sgu rigtig nok det der med at "folk der ikke vil ha børn" bliver set som sorte får i familien. jeg har fortalt min familie de ikke skal forvente børnebørn, alligevel bliver det overset og de forestiller sig stadig børnebørn, der må jeg sgu skuffe dem lidt, jeg kan ikke engang holde andre personer ud hvordan skulle jeg kunne holde en unge ud
sep 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 108
aug 2011
Men som det står ligenu, ser jeg ikke fremtiden hverken som gravid eller skulle sætte 18 år af mit eget liv til at forsørge et barn. den eneste tankegang jeg har med at bygge en familie er at jeg er bange for at blive alene når jeg bliver ældre. og det syntes jeg ikke er en god grund til at sætte et barn ud i verdenen jeg ikke vil ha.
Men det med det psykiske og fysiske det ligger lidt dybere end jeg vil ligge ud offentligt på nettet. men jeg ved bare dette er en god grund til jeg ikke selv skal ha børn.
aug 2011
men jeg ved godt den der med det er noget andet når det er ens egen. selvfølgelig er det det! Det jo noget med har gået med i 9 måneder, noget man vil skulle tage varer om, beskytte og elske de næste mange år. det noget som er skabt fra ens eget blod, jeg kunne ikke se andet end at det ville være en ustoppelig kærlighed man har til sine børn.
dec 2009
Lort og bræk er det samme ligemeget hvad og det gør det ikke mindre klamt, af at jeg selv har været med til at lave det savlende farsbrød. Menneskebørn er ulækre, ligemeget hvem de er kommet ud af, i mine øjne.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Jeg har altid holdt på jeg ALDRIG skulle have børn.
Så fandt jeg (hvad jeg troede dengang) var den rigtige fyr og jeg fik min datter som 23 årig =)
Sys det fint folk ikke vil have børn men kan kun smile lidt af unge under 25 som kommer med den der ej skal aldrig have børn og tænker eller siger jaaah vi få af se.. Måske skrifter du mening måske gør du ikke..
Men i så ung en alder så kan man ikke rigtig vide det. =)
sep 2009
Jeg ville bestemt heller ikke have vidre lys til det på en andens barn..
Men det var bare noget helt naturligt nå det ens eget. Og det tror folk ikke det er som jeg kan se nogel skriver MEN DET ER DET..
Og noget man skal opleve før man kan sige det ikke er =)
dec 2009
Men jeg gør mit for at beskytte mig selv, mod sådanne væmmelige ting, så det bliver forhåbentligt ikke aktuelt.
Kunne heller aldrig i mit liv finde på at date en mand med børn.. Det vil ALDRIG komme på tale.. Heldigvis vil min kæreste heller ingen børn have.
jan 2008
Det kan godt være, at det ændrer sig om 10 år, men det er min holdning og den gælder altså i øjeblikket og så er det pænt irrelevant om det skulle ske at det ændrer sig. Det er skide ubehageligt sådan at få ugyldiggjort sine følelser (alene på baggrund af ens alder), og det synes jeg godt folk kan tage med herfra og tænke over
sep 2009
Haha jeg lavede et vædemål med nogen som sagde det samme til mig og min veninde som ALDRIG ALDRIG skulle have børn.. og jah hahah jeg tabte. min veninde har så ikke fået barn endnu men vil gerne så jah.
i det fleste tilfælde så det få vi af se.
Og nu er det bestemt ikke sådan at jeg ikke respektere folk som ikke vil have børn.. for man skal da bestemt ikke få børn hvis man ikke 100 % ønsker det =)
så gør man ikke så er det bare sådan det skal være =)
jan 2008
Beslutningen om IKKE at ville have børn er da lige så gyldig som beslutningen om at ville (der jo altså også kan ændre sig). Det er gyldigt i det øjeblik det er den mening man har, og det er det eneste der er relevant, så hvorfor kan man ikke bare få anerkendt sin beslutning som værende fuldt ud gyldig lige nu? (ingen ved jo alligevel, hvad der vil ske senere)
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
Min mand og jeg har valgt ikke at få børn, ikke for at have hest i stedet ( min mand hader heste) men ganske simpelt fordi lysten ikke er der, derfor vil det være fuldstændig uansvarligt at sætte børn i verden bare fordi at "det skal man"
De første 4 år af vores forhold var vi meget enige om at vi skulle have børn, men har begge ændret mening siden.
Jo jeg behandler på mange punkter min hund og hest som var de mine børn og jeg elsker dem som mine børn ( i Know, "Det kan ikke sammenlignes" men det er sådan JEG føler det)
man møder tit de kendte kommentarer som mange har nævnt ovenfor, men også "har du børn?" - nej. "Nå ikke endnu"
Jeg bliver vred når folk ikke accepterer eller i det mindste accepterer et emneskift når man har argumenteret for at man ikke ønsker børn.
Vi er begge for - her kommer den egoistiske til at skulle have børn, vil man have børn SKAL de komme i første række( efter min mening) og det kan vi ikke tilbyde.
Jeg synes babyer er klamme, de lugter, skider, gylper og skriger - nej tak!
Desuden er vi alt for mange mennesker på denne stakkels jordklode!
Mine forældre accepterer vores valg, jeg ved at min far er lidt ked af det valg, men han har accepteret det.
Min sviger familie der i mod bliver ved at smide hints, specielt svigerfar og ældste svigerinde ( som har 3 unger) men de er vist ved at fatte det efter at have fået nej i 10 år.
undskyld det blev langt, men det er bare et meget passioneret emne!
sep 2009
FAIR nok du ikke sys om baby mm.
Men lad da være og kald dem klamme. Sys jeg er et meget forkert og grimt ordvalg.
dec 2008
Men jeg kan ikke gøre for at jeg synes at babyer er ulækre.... ??
sep 2009
Så kan du sige jeg bryder mig ikke om baby og sys alt det lort og gylp er klamt. =)
dec 2008
Jeg beklager mit dybt ufølsomme ordvalg og håber på tilgivelse af dem jeg måtte have trådt over træerne.
Men til orientering, så nej, det er ikke bare gylp og lort, men baby i sig selv jeg ikke bryder mig om...
Jeg er ked at af det støder folk at jeg har det sådan, men så er vi igen ude i at jeg er forkert på den.
Mine nevøer og niecer har jeg ikke rørt før de har været min. 1 år gamle
Og jeg sidder ikke ved siden af dem ved bordet før de er i hvert fald 5 år.
Du må ikke spørge hvorfor det er sådan, for jeg ved det ikke, det er det bare.
sep 2009
Som hvis en jeg kender har fået ny hest og de spørger hvad jeg sys om den og jeg har ikke rigtig noget godt og sige om den. Så siger jeg ikke det jeg vælger bare og sige den ser sød ud.
dec 2008
mar 2010
Følger: 46 Følgere: 37 Heste: 5 Svar: 3
I en alder af (snart) 23 år har jeg oftes måtte høre mit med "det ændre sig", "du skal nok få børn, det er det mest fantastiske i livet", "da jeg var på din alder skulle jeg heller ikke have børn" osv. Og oftes fra fremmede mennesker. Lysten har aldrig været der og så længe jeg kan huske tilbage har jeg ikke ønsket børn (her taler vi børnehave alderen, hvor mange små ytre sig om de skal have børn når de bliver store). Først da jeg ramte de 16-17 år accepterede min mor at børnebørn bliver fra min søster.
Hvor andre ser et sødt lille menneske, er jeg en klump kød som jeg med hånden på hjertet , væmmes dybt ved. Mine æggestokke står mussestille of jeg irriteres dybt ved både barnegråd og barnelatter.
Jeg tror ikke på børn er lykken for alle, som mange tror. Jeg bliver så træt når jeg høre folk sige man ikke kan leve godt eller opleve ægte kærlighed, hvis ikke man har en unge på armen. Dybest set respektere jeg folks valg og forventer egenligt bare de også respektere mit.
dec 2009
Det er næsten på daglig basis at jeg må tælle til 10 inde i mig selv..
dec 2008
Men os som ikke bryder os om børn er også mennesker, så lige som nogen ikke kan lide katte eller hunde er der nogle som ikke kan lide børn.
Børn ( og sommetider andre mennesker) kan være mega irriterende og efter som vi lever i et frit land må man vel have lov at føle hvad man føler.
Det er ikke skræmmende, vi er nu en gang meget forskellige.
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
mar 2011
Mvh TT
dec 2008
Jeg har 2 veninder som ikke vil have børn, en med hest og en uden, der ud over har jeg en 3. veninde som ikke skal have børn, det var deres plan, men det er ikke lykkedes dem, og nu ser hun på fremtiden uden børn og er faktisk glad nok for det. Hun har ingen dyr overhovedet.
mar 2011
Mvh TT
dec 2008
sep 2009
Tror ikk der findes nogen som ikke vil have børn på grund af de ikke sys tiden er der på grund af heste =)
mar 2010
Følger: 46 Følgere: 37 Heste: 5 Svar: 3
Det betyder ikke jeg mangler empati, min empati ligger bare andre steder end for børn.
Gør det mig til et dårligere menneske at jeg føler sådan? Næppe, men korrekt at mine følelser ligger langt fra samfundets forventning af, hvilke følelser børn burde vække i os mennesker.
aug 2011
Kan godt være det er mig der er sart, men jeg er ved at knække mig hver gang men nevø eller niece enten har skidt eller har 11 taller hængende ud af ansigtet. jeg kan ikke have det, jeg finder det upassende.
Men jeg har så også en ekstrem sart næse, arvet fra min fars side, han kan heller ikke tåle lugt af bestemte ting og er også ved at dø. det utrolig han kunne holde ud at passe 4 børn, og nu også børnebørn engang imellem
dec 2009
Børn er børn og de gør hvad børn gør. De skriger, kræver og lugter og det er fair nok, men det generer mig alligevel. Derfor holder jeg mig så vidt jeg kan væk fra børn.. Jeg kan heller ikke finde ud af at snakke med børn..
Når de er omkring 10 år, så begynder det at være lidt nemmere.. Der er de forhåbentligt stoppet med at skide i bukserne, kan spise ordenligt og kan forstå en rimelig simpel besked. Så kan jeg godt være lidt med..
Kan da også godt holde en baby, hvis jeg er tvunget. Sådan, næsten pistol for panden tvunget.. Indtil den gør eller siger et eller andet, så skal den kastes i armene på en anden. Derfor nægter jeg at holde babyer, hvis forældrene forlader rummet.. De skal være ret hurtige til at gribe, hvis først den bevæger sig, for så er jeg altså færdig med at være babyholder.
dec 2012
Følger: 14 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 16 Svar: 167
Har bare været heldig indtil videre .
men kommer de må man jo tage ansvaret set med mine øjne eller også må man stoppe med at udøve akten hvis man ikke kan lide risikoen og stå ved følgerne.
så må jeg have både hest og unger heldigvis kan det jo kombineres i hvis grad
maj 2006
jan 2008
Hestene fremfor børn :-)