{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

Lejlighed, hest, what to do {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!
Sagen er den at min kæreste og jeg bor sammen med min kærestes ven og hans kæreste.
Men vennens kæreste er et levende mareridt. Jeg har ikke tænkt mig at uddybe for så bliver det her meget meget meeeeeegeeet langt.

Vi flyttede alle sammen sammen i august fordi vi alle skulle starte studie i København og det var så nemmere og billigere at finde noget når man var 4 (ekstra meget for dem da de har hund).
Vi bor faktisk et pænt stykke fra KBH nemlig i en lille by udenfor Hillerød. Byen er hyggelig og togturen vender man sig til.
Sagen er den at kæresten og jeg kigger efter ny lejlighed, og på det sidste er vi begyndt at kigge meget aggressivt efter lejligheder fordi vi nu ekstra meget vil væææææk fra hende vi bor sammen med. Vi står i forvejen opskrevet til flere hundrede lejligheder og kollegier men det bliver jo næppe foreløbigt.

Min ponyer står i nabobyen og jeg har 4,5 km derud på cykel, hvilket jeg har det meget fint med. De står i selvpas, prisen er rigtig fin, opstalder er sød og det hele er rigtig godt.

Kæresten og jeg kan godt lide at bo lidt udenfor KBH da vi ikke i den grad er storbymennesker. Vi har så luret på Hillerød, men der er ikke meget at finde. Kigger man tætte på KBH så bliver det lidt nemmere (når man ikke er kræsen med hvor og om det er 1 eller 2 værelses) men des tættere det kommer på KBH og studiet, des længere kommer det også fra mine ponyer. Hillerød ville være fedt fordi så kunne jeg både tage lokaltoget til nærmeste station på vores nuværende naboby, og cykle de sidste 2,5-3 km derud, og jeg er nødt til at komme ofte fordi det er selvpas, ikke hver dag men ofte.

Senest omkring sommer/efter sommer skal jeg også have fundet mig et deltidsjob, som jeg jo så også vil skulle transportere mig til.

Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal gøre med søgeradius osv, og håbede sådan lidt desperat at nogle herinde kunne komme med nogle kloge ord. Ja jeg ved knap nok hvad jeg spørger om, men kunne virkelig godt bruge lidt hjælp fra nogen der kender til det med at få det hele til at passe sammen med økonomi, hest, bolig, job osv
Hun er lost cause og vi kommer ikke til at kunne tale mere med hende om det.

På forhånd tusind tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lejlighed, hest, what to do
  • #1   17. feb 2017 De har lige annonceret med 2 og 3 værelses lejligheder i Herlev. Hvis jeg husker rigtigt til under 5k i måneden. Man kan cykle de cirka 7-8 km til lyngby st og derfra tage toget til hillerød eller tage bussen. Måske det var en mulighed?

Jeg tænker at du nok bør kigge på alle byer der i hvert fald ligger langs med linie B til Hillerød i en nogenlunde cykelafstand. smiley Man kan hurtigt lære at udnytte de par minutter i tog fornuftigt.

Jeg bor på kollegie i Herlev (det er forøvrigt også en hyggelig by og kollegiet har en masse grønt omkring sig, så det ikke er alt for byagtigt) og har hesten i Stenløse området.

• Tanya V
    Tanya V Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 96
    #2   17. feb 2017 har i kigget på Trørød Kollegiet?

• #3   17. feb 2017 Som sagt tager vi allerede tog en masse så det er vi vant til smiley

Jeg tror du mener linje E det er den der går til Hillerød smiley

Lige nu tager jeg lokaltoget (som kører begrænsede tider hvor S-toget jo kører konstant) til Hillerød station (det er nr 3 stop fra stationen i min nuværende by) så tager jeg fra Hillerød til Nørreport og så med metro.
    Det ville være rigtig træls at skulle tage langt med S-toget til Hillerød for derefter at tage lokaltoget to stop for derefter at cykle ud til ponyerne. Jeg fik vidst ikke rigtig gjort det klart med lokaltoget oveni. Det bliver mere rejsetid end jeg kan nå smiley

• #4   17. feb 2017 Jeg har aldrig hørt om Trørød kollegiet før smiley

Jeg må kigge på Herlev, synes det er lidt langt til Lyngby station, men nød lærer nøgen kvinde at spinde smiley

• #5   17. feb 2017 Jeg ved sku ikke efter de har ændret køreplanerne, for djævle jeg synes det er forvirrende!

Men så alt langs linje E, det er jo ikke fordi det er slemt lige at skulle tage 10 minutters ekstra togtur. Mener det er 20 min i tog til hillerød fra lyngby, det tager en lille halv time at cykle fra herlev og til lyngby. smiley

• #6   17. feb 2017 Hvis du evt. overveje at flytte hestene med dig, så er der rigtig mange muligheder udenfor byen - men stadig tættere på end Hillerød/samme afstand.
    Der er så mange muligheder, hvis man ikke er sart med transport smiley

Hvis ikke, så synes jeg, at i skal prøve at søge i byer, som ligger omkring der i bor nu. Evt. ville jeg kigge i Holte, hvor der er nogle ungdomsboliger, som der ikke skulle være vanvittig venteliste på.
    http://www.findbolig.nu/Ejendomspraesentation/Ejendommen.aspx?where=2840&showrented=0&showyouth=1&focus=ctl00_placeholdersidebar_0_txt_where&adr&bid=482&display=list

Der er også i Birkerød, Farum og deromkring, som jo også kunne være en mulighed smiley

• Tanya V
    Tanya V Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 96
    #7   17. feb 2017 jeg bor der, her er rigtig mange der pendler til kph enda også nogle til Roskilde smiley
    tro mig transport er 100% fin hvis du ikke har noget i mod at cykle 10 min (dette gør forbindelserne meget nemmere )

• #8   17. feb 2017 Hvad med at flytte til Roskilde og tage hesten med dertil - der er masser af opstaldningssteder og billigere end at bo i København. Der går tog hver 5-10 min til Kbh

Kommentér på:
Lejlighed, hest, what to do

Annonce