771 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Slikker på mig Slikker på mig

Hvad kan være grunden til en hest slikker på en efter træning og når man står og nusser med den på fold? Han er dækket ind med vitaminer, og har sliksten(Himalaya sten) i boksen. Skal man evt overveje en anden sliksten som en stor horselyx? Men da han er lidt overvægtig ved jeg ikke om det ville gøre så han tog mere på? Og hvad er jeres generelle erfaringer med horselyx i boks? Regulerer de selv indtagningen? smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slikker på mig
  • #1   16. feb 2017 De har et sukkerindhold på 30% og mine ponyer sluger dem hvis de får muligheden. Jeg ville ikke sætte en til fri afbenyttelse smiley

• #2   16. feb 2017 Min vallak slikker også hele tiden på mig, tiltider er mit tøj helt gemmenblødt af savl.
    Jeg vælger at tro det er kærtegn fra hans side og også at det er afstressende for ham ,for han bliver jævnligt helt fjern i øjnene..

• #3   16. feb 2017 Hellere en salt/mineralsten smiley

• #4   16. feb 2017 Måske du smager af salt efter at have svedt lidt i træningen. Eller også er det vare fordi han synes det er hyggeligt. Min egen hest nusser mig tit med mulen, ligesom han gør ved andre heste, når de står og gnubber hinanden. Du kan evt. Prøve med noget fodersalt blandet i hans foder, for at se om det virker, ofte får heste ikke det salt de har brug for efter træning hvor de har svedt og derfor mistet ekstra salt, heller ikke selvom de har adgang til salt sten. Det er ikke alle heste der gider stå der længe nok og slikke salte af stenen. Hesten skal kunne slikke/spise en alm saltsten på 3 kg, i løbet af 8 uger, ellers skal man faktisk supplere med fodersalt i krybben.

• #5   16. feb 2017 Jeg tænker at den gerne vil have en saltsten hvis den ikke har det allerede smiley

• #6   16. feb 2017 Haha mine æder dem op på en gang hvis de fik lov.

• #7   16. feb 2017 Min ærlige mening er det hører til i skralde spanden, det er fyldt med sukker og gør intet godt - ud over at ødelægge din hestes tænder.

Jeg er meget imod at fylde hesten med alt muligt sukker/stivelse, da jeg simpelthen ikke mener det er godt til dem, ligesom det heller ej er godt for os.

Har den himalaya sten, hvis ja tror jeg ikke det betyder noget videre den gør det. -Min gør det også end i mellem. smiley

Jeg vil så tilføje at det kan være en god ting, hvis man står med en hest der er bange for trailer/smed eller lign. Men ellers ville jeg ikke benytte det. smiley

• #8   16. feb 2017 Ked af at skuffe nogle af jer med jeres drømme.. smiley (synes selv det er en hyggelig tanke) Men en hest slikker på os af to grunde, salt eller som min gør, for at forsøge at tigge godbidder. Vores hænder er hvad vi giver godbidder med, og vores hænder har ofte været i foder osv.. Så han håber at der falder en godbid hvis han slikker på mine hænder..
    Han har aldrig fået en godbid for at slikke! smiley

Mvh TT

• #9   16. feb 2017 TT det nu ikk helt rigtig..

Jeg var staldpige et sted og der var simpelthen verdens sjoveste hest nå jeg gik og muede ud hos den, så hev den min bluse og jakke op og gik rundt efter mig og nullede og slikkede mig på hele ryggen. den bed altså bare skiftevis nulret med mulen slikkede lidt. så efter man havde været derinde sååå skulle man lige rette tøjet igen og tøre ryggen haha

Derud over så har jeg også en hest som elsker og slikke og det både sko, ansigt, hænder og jakke og hår hun går amok på.. hun bider ikke.
    Men det rigtig nok at de slikker gerne hænder mm især om sommeren på grund af salt.

Mine har forresten både himmalay sten til rådighed og vitamin/minieral sten

• #10   16. feb 2017 Peter slikker ikke på mine hænder han slikker på min flyver dragt haha smiley

• #11   16. feb 2017 Camilla - hvis du læser skrev jeg også salt smiley Tindur står også og nuldrer mig og "spiser" mit hår osv. Men det er bare en hyggelig gengæld fordi jeg klør ham og er sød, så vil han også nogle gange være sød og "klø" tilbage smiley

Mvh TT

• #12   20. feb 2017 Det samme gør Tritla, jeg tror bare det er deres måde at ''nusse'' på.

Selvom Peter har de ting du beskriver, så kan det godt være han bare har brug for det salt vi altid har i hænderne. Mange heste slikker os på hænderne, i hovedet osv.

Til det med at have sådan en lækker dims der i boksen, så tror jeg det er en utrolig dårlig ide. Jeg tror i hvert fald ikke det kan reguleres af hesten.

Kommentér på:
Slikker på mig

Annonce