577 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

diana
diana
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Hestens brummelyd? Hestens brummelyd?

Nu har jeg haft med heste at gøre siden jeg var 3 år og har sikkert også hørt når en hest brummer, uden at være bevidst om hvilken lyd det er.

Så spørgsmålet er hvilken lyd det er og hvordan lyder det?

Er det dem der bitte små "hæse" vrinsk, som lyder lidt i stil med "hæhæhæ hæhæhæ" f.eks. når hesten ved at den får en godbid lige om lidt?

undskyld hvis det er det forkerte forum at skrive.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hestens brummelyd?
  • #1   10. feb 2017 Altså min hoppe brummer (siger hæhæhæhæ, med næseborene)
    Hver gang hun ser mig. smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #2   10. feb 2017 Min hoppe siger det når hun kan høre fodervognen smiley

• #3   10. feb 2017 Min brummer lidt som en sur gris, hvis han skal anstrenge sig - fx når han ruller sig - ret underholdende at høre på smiley

• #5   10. feb 2017 min brummer, med næseborene når hun skal have mad, det kommer helt nede fra maven. hun gør det også når hun hilser på en hesteven.
    Når vi rider brummer hun også, men det er ikke helt så rungende som den dybe brummen der ellers kommer, det lyder mere som en stønnen med lyd på. og er typisk i forbindelse med prust. smiley

• #6   10. feb 2017 Min hoppe brummer når det er mørkt og jeg kommer for at tage hende ind for natten (hvilket inkluderer aftensmad), og hun brummer også gerne om morgenen når man kommer i stalden og igen når der fodres. Jeg synes det er en SÅ hyggelig lyd, og jeg tager det som at det betyder, at "nu sker der noget jeg godt kan lide". smiley

• #7   10. feb 2017 Det er madlyden.. smiley
    Den er der altid når jeg går ned gennem staldgangen (jeg er fodermester) smiley

• #8   10. feb 2017 Jeg kan af og til få min til det inde i løsdriften. Det er forventningen om mad smiley

Jeg forsøger at lære min hest det på kommando. - Virkelig svært skal jeg hilse at sige. smiley

• #9   10. feb 2017 Min den sorte er en brummer, men ka ikke lige beskrive lyden.
    Men næseborene vibrer og nogle gange ender det i et vrinsk.
    Men hun gør det når jeg kommer i stalden, når jeg kommer med mash og gulerødder og for det meste når hun ser mig komme op til folden.

• #10   10. feb 2017 Det plejer at være en "Hej med dig" eller "NU er der mad!!" lyd smiley

De stiller sig op i kø på folden og brummer af mig, så snart de ser mig komme om hjørnet på gården, for de ved at jeg smider mad ud på folden smiley Der er vibrerende næser på stribe. Sådan en dæmpet "høhøhøhø" lyd smiley

Min part brummer ofte af mig, fordi hun ved jeg tit har noget lækkert i lommen smiley Og så får jeg bonus point for at vide hvor den gode klø plet sidder smiley

• #11   11. feb 2017 Som de andre skriver, er det også hos os en "mad-lyd" smiley
    Vi kalder det bare ikke at de brummer, vi kalder det at de rimmer.

• #12   11. feb 2017 Min hoppe gør det oftest når hun ser jeg kommer med mad og det betegner jeg som glæde over der kommer /sker noget godt.
    Men min vallak brummer også tit når vi er ude at ride sådan en dyb brummen af flere gange. Spørger ham tit om han nu går og brummer en lille sang igen for det lyder sådan ?? så han hedder min lille brummand ??:D
    Red for en tid siden også en anden islandsk vallak og han brummede også rigtig meget når vi var ude at ride smiley ??

• Heidi B
    Heidi B Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 10
    #13   17. feb 2017 Min islænder brummer når jeg kommer hjem fra arbejde, sådan en positiv "jeg er glad for at se dig = nu sker der måske noget godt"-lyd smiley

Kommentér på:
Hestens brummelyd?

Annonce