Når man kommer til at være en sur kælling ?? {{forumTopicSubject}}
Andre der nogle gange kommer til at overreagerer mod fremmede???
Håber ikke jeg er den eneste sure kælling i verden ?? I få lige min oplevelse fra i eftermiddags.
Mine to heste står opstaldet i løsdrift ( det er kun mine på stedet) stod så inde i stalden med min shetlænder på stald gangen og Barbara stod inde ved siden af i løsdriften, jeg ser så en Dame ved hegnet lige uden for løsdriften, hun skynder sig væk da hun ser mig. Hestene blev forskrækkede og det gjorde jeg også.
Må indrømme jeg over reagerede lidt, jeg skynder mig ud til hende, der står hun med sine to børn og sin mand, jeg spurgte hvad hun lavede, og spurgte hende om hun ikke kunne lade være med at komme snigende, da hestene blev forskrækket og det kunne udvikle sig til en farlig situation. Det forstod hun tydeligvis ikke, og blev fornærmet. Hun fortalte at hun havde fået lov af Staldejer som ejer stalden at give dem gulerødder.
Sagde så det var mine heste så det var jo egentlig ikke ham der bestemte det, men det handler heller ikke om gulerødderne, men den måde hun kom snigende på...
Nu føler jeg mig bare som en sur gammel kælling der har total overreageret
Ville have fanget hende på hjemturen og sagt de bare kunne komme ind i stalden istedet for en anden gang, men hun var desværre væk
Har også besluttet mig for at fra i dag vil jeg prøve ikke at være en sur kælling, det er spild af tid, og har mega dårlig samvittighed nu ??
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT den sure kælling
nov 2007
Følger: 198 Følgere: 167 Heste: 5 Emner: 886 Svar: 3.825
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 70 Svar: 1.380
Jeg vil sige det i den situation var en smule at overreagere, men altså for at være helt ærlig så havde jeg nok også gjort det. Specielt hvis jeg også havde fået et chok.
Derudover er det bestemt ikke ok at staldejer gir folk lov til at fodre dine heste, hvis du ikke har sagt ok for det ..
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.584
maj 2013
Følger: 4 Følgere: 5 Heste: 3 Emner: 8 Svar: 69
Men har prøvet det flere gange i offentligheden, og ja også i bilen på vej til arbejde eller på vej hjem.
nov 2007
Ja det var helt sikkert uvidenhed, og de havde nok lært mere af at jeg havde forklaret det på en mere pædagogiske måde, men sådan håndterede jeg ikke lige situationen der
nov 2007
Det var sejt gjort, ærgerligt de ikke tog det til sig
nov 2007
Ville helt sikkert også have ønsket jeg havde håndteret situationen lidt anerledes, men som sagt kom hun snigende, så ja fik et chok og gik lidt i panik, jeg kunne jo ikke vide hvad hun ville
aug 2007
Følger: 274 Følgere: 272 Heste: 15 Emner: 8 Svar: 667
Tænker dine heste bliver forskrækket fordi du gjorde, mine opdager ihvertigfald alt
Men forstår det godt. Nogle gange kører Adrenalinen så man ikke lige tænker sig om inden man åbner munden. Desværre. Heldigvis undskylder jeg af vane med det samme, da jeg ved når jeg er gået over stregen.
feb 2009
Følger: 52 Følgere: 257 Heste: 5 Emner: 52 Svar: 565
Har dog ikke været nød til at være det "direkte" endnu. Min far har givet nogle jægere lov til at gå rundt på vores marker, der ligger lige op til hestefolden, og jeg har mere end én gang oplevet at der var en jæger der synes det var skide sjovt at gå op til hegnet og skræmme mine heste med deres hunde. Specielt Hope er IKKE vand til hund,da jeg ikke har hund selv, og derfor ikke kan vænne hende til det selv. Der måtte jeg gå til min far og sige at han skulle fortælle dem at de skal holde sig fra området omkring hestefolden, når ikke de kan lade mine heste være i fred.
Jeg fik endda at vide fra en hesterytter i området at hun lige havde været deroppe og rende, med sin hund, da de var på jagt og det var da sjovt at se hvor skræmt Hope var, men det var der jo ikke noget at sige til, når hun kun er 4.. Nøj jeg tændte af!
Næste gang jeg opdager det, tramper jeg derud som den kælling jeg er, og giver HELE banden en omgang.
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.489
Du ved tilfældigvis ikke hvor hun bor? Eller måske gør staldejer?
For så ville jeg da sige undskyld for den lidt barske måde at gå til tingene på, men simpelthen forklare at du blev super forskrækket, også spørge om hende og børnene vil med i stalden en dag
nov 2007
hestene blev faktisk forskrækket før mig, min unghoppe blive meget let forskrækket. vidste jo ikke hvad det var de reagerede på før jeg kunne se hende, Men det er der intet at sige til når hun kom snigende på den måde.
nov 2007
det var heller ikke det med gulerødderne jeg blev sur over. men at hun kom snigende på den måde. ved desværre ikke hvor hun bor, men, møder jeg hende igen får hun en undskyldning også må jeg jo forklare hvorfor jeg reagerede sådan på en mere pædagogik måde.
maj 2013
Så du er ikk ene om det, hvis jeg opdagede det ved mine heste og hestene pludselig flyver rundt så havde jeg taget samme tur
nov 2007
præcis, nåede også at tænke det værste, men godt det i mit tilfælde var harmløst og der er ikke skete noget.
maj 2013
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Ja, det var måske en overreaktion fra din side, men hey, shit happens.
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 23 Heste: 11 Emner: 18 Svar: 212
jeg havde en rigtig dårlig dag og ville bare være i fred... det kunne hun selvfølgelig ikke vide, og blev vist også ret skræmt over min reaktion
maj 2013
Jeg kan virkelig blive så vred når folk ikk kan finde ud af at køre bil når de køre bil. Hvis ham den foran kørende havde bremset hårdt op så havde den unge gut nok ikk nået at reagere før det var for sent
nov 2007
Sikke en oplevelse Der er ikke noget værre end folk der er uopmærksomme i trafikken
maj 2013
maj 2018
Følger: 1 Svar: 1
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
apr 2011
Følger: 8 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 368
Det er selvfølgelig synd for damen og hendes familie som oplevede det. Måske du fanger hende en dag og kan sige at det må hun undskylde. Du kan evt spørge staldejer hvem det er og stikke forbi og sige... ja hvad du nu vil sige
Jeg kender godt det der med at få sagt noget eller overreagerer af en eller anden årsag. Det slider på samvittigheden og integriteten. Det tror alle har oplevet. Vi har sikkert også oplevet at være modtageren og ved hvor ubehageligt det er at få en overfusning som man slet ikke ser komme eller som man føler er uberettiget.
Hav en god aften
Når man kommer til at være en sur kælling ??