{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.568 visninger | Oprettet:

Ebay og told {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Ved et køb over 80kr koster told, men andre siger at man på ebay kan undgå told? Kan det passe, for tør ikke rigtig prøve. Har i erfaringer med eBay og told må i meget gerne skrive. smiley

Forresten kan man ikke godt købe noget for fx. 74kr og bestille det hjem og så købe noget andet igen så. Så kommer de ikke i samme pakke jo? Der står vidst der er gratis levering så det da en mulighed eller hvad?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ebay og told
  • #1   26. dec 2016 Hvis det kommer fra et ikke-EU-land, så er det told på, altså hvis det blir taget.
    Jeg har bestilt ting, der ikke er blevet taget (osse ting der er)
    Ja, du ka bestille lige så mange "småting" du vil, bare de overholder prisen.

Ud over told, vil der komme en fin regning på 160 pr pakke fra postnord, det er hvis det blir taget.

• #2   26. dec 2016 Det er 80 kr per pakke så jo du kan godt bestille flere ting og pakke på ebay bliver sendt enkeltvis så intet problem der

Det med ebay og told har jeg dog aldrig hørt om

• #4   26. dec 2016 Jeg købte en gjord over EBay, har aldrig modtaget den og betalte 400kr for den.

Nogen mener man kan få sine penge tilbage, fordi man betaler med PayPal, men jeg gjorde altså ikke selvom jeg kontaktede dem. - De kunne intet gøre, virkelig træls!!

• #6   26. dec 2016 Blå Pony:
    Fragten blir regnet med i hele regnestykket, rimelig øv, for der blir osse betalt told af fragten.

Emilie: Det er noget med du har 30 dage, eller sån noget, før pengene blir sendt til sælger.
    Jeg har ikke prøvet det endnu, så ved ikke 100 hvordan det hænger sammen.

• #7   27. dec 2016 Som de andre skriver, så er der ikke told på når det kommer fra et EU land. Hvis du skal have noget udenfor EU, så kan du være heldig at 'slippe' alt efter hvilken størrelse pakken har. Nogle gange skriver afsenderen også et mindre beløb på pakken end hvad tingen virkelig koster (det er sjældent at de gør).

Det kan som regel slet ikke betale sig at købe uden for EU pga af DKs latterlige toldregler med det maksbeløb på 80kr. Du skal også huske på at PostDK skal have 160 kr alene i administrationsgebyr oveni den told du skal betale. Du kan ende op med at betale mere i told og gebyr end hvad selve tingen faktisk kostede. smiley

Ellers kan du prøve at regne det ud her, men det skal også kun tages med et gran salt.
    http://www.toldpriser.dk/toldberegner

• #8   27. dec 2016 Jeg har handlet mange gange over ebay, og jeg har endnu ikke prøvet at få taget noget i tolden. Jeg har blandt andet købt en sadel fra Indien og en western hackamore også fra Asien. smiley

Kommentér på:
Ebay og told

Annonce