Er det, det rigtige valg? {{forumTopicSubject}}
Kære hg.
Jeg er i syvsinde...
Min kære hest Mikkeline skal i morgen aflives MEN jeg er itvivl om det er det rigtige valg.
Mikkeline har spat i begge bagben og hun har meget ondt og halter ofte, desværre siger dyrelægen at der ikke er noget at gøre. Hun stejler når jeg rider hende og sommetider når jeg håndtere hende fra jorden. Hun har ændret MEGET adfærd over det seneste stykke tid og jeg er begyndt at blive en smule bange for hende.
Alle der kender hende siger at det er det rigtige valg men alligevel er jeg itvivl.. :(( jeg elsker den himmelhøjt og vil på ingen måder sælge eller give hende væk.
Hvad mener i ?
Knus
PS. Onde eller negative kommentare frabedes da jeg er rigtig ked af det i forvejen.
maj 2007
Følger: 40 Følgere: 43 Heste: 5 Emner: 77 Svar: 249
MEN
Din hest har jo ondt, og du må hjælpe hende med at få ro fra hendes lidelser.
okt 2013
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 62 Svar: 215
Der gik lidt over to måneder før jeg bestemte mig for hvornår han skulle aflives. Jeg ville ikke sælge ham da han har været meget igennem, og han skulle ikke ende som kastebold.
Det var svært men jeg valgte aflivning, jeg ved at lunte ikke får ondt mere og at han er et godt og sikkert sted.
Jeg synes selv at aflivning ville være bedst for din hest i forhold til beskrivelsen, men du kender din hest bedst og du ved hvornår den ikke kan klare mere.
Mvh Katrine
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
uden at lyde alt for psykolog agtig, så kommer din tvivl nok fordi at du ikke vil miste hesten, og derfor tænker mere på dig selv end hesten.. - intet ondt, sådan er vi mange der har det.
det er en sygt hård beslutning at få aflivet sit dyr.
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Du siger selv den har meget ondt og har ændret adfærd deraf, så selvfølgelig er det den rigtige beslutning du har taget. Det er aldrig sjovt at sige farvel, men det er egoistisk at holde sine dyr i live, fordi man ikke kan finde ud af at sige farvel.
En hest der har ondt og ofte er halt, hvor der ikke er noget at gøre, ja så er det kun det rigtige at aflive hvis du spørger mig.
Hvis den rides tilmed, er det nok heller ikke noget det har fremmet situationen
apr 2013
Følger: 76 Følgere: 61 Heste: 19 Emner: 220 Svar: 979
jul 2008
Følger: 80 Følgere: 53 Heste: 9 Emner: 1 Svar: 286
Nogle gange er vi bare nød til at give slip selvom det er svært. Føler med dig
maj 2007
du kan se at din hest lider, og har det dårligt - det eneste der stopper dig i din beslutning er dig selv, ikke hesten.
apr 2013
Følger: 76 Følgere: 61 Heste: 19 Emner: 220 Svar: 979
maj 2007
stor trøste krammer til dig
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.262
Uanset hvor hårdt og uretfærdigt du synes det er.
Det kræver stort mod at træffe netop den beslutning, men igen det er den helt rigtige.
Husk alle de gode oplevelser du har haft med din hest, og glæder dig over det.
Jeg har selv sendt nogle stykker afsted, gennem årene, det bliver aldrig nemt
Stort trøste kram herfra.
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
2) Dyrlægen siger at der ikke er noget at gøre
Og du vil, selvfølgelig, heller ikke sælge eller give hende væk.
Så der er intet - intet!! - at være i tvivl om. Du tager det helt rette valg og stol på, at du netop gør det BEDSTE for din hest
Det betyder ikke, at jeg ikke kan forstå at du er i tvivl. En aflivning vil i de fleste tilfælde medføre sorg og tvivl fordi det simpelthen ér en stor ting. Men du er en ansvarsfuld ejer, der siger stop når din hest lider og fortjener bedre end det
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Heste: 5 Svar: 96
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 124 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.764
Jeg har selv haft med det at gøre og det gjorde mig rigtig ked af det. Fandt i sidste ende ud af at det var fusk. Det er ikke andet end folk der er gode til at aflæse folk.
Du skal slet ikke lytte til det. Vores heste stoler på os, og jeg tror også på at de stoler på at vi ved hvornår det er tid.
Din hest har konstant ondt. Hun bliver sur på alt og alle og er dybt frustreret lyder det til.
For mig lyder det mere som om hun beder om at få fred. Syntes helt klart du tager den rigtige beslutning og det tror jeg også på din hest syntes
Er det, det rigtige valg?