{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Er det, det rigtige valg? {{forumTopicSubject}}

Kære hg.

Jeg er i syvsinde...

Min kære hest Mikkeline skal i morgen aflives MEN jeg er itvivl om det er det rigtige valg.

Mikkeline har spat i begge bagben og hun har meget ondt og halter ofte, desværre siger dyrelægen at der ikke er noget at gøre. Hun stejler når jeg rider hende og sommetider når jeg håndtere hende fra jorden. Hun har ændret MEGET adfærd over det seneste stykke tid og jeg er begyndt at blive en smule bange for hende.

Alle der kender hende siger at det er det rigtige valg men alligevel er jeg itvivl.. :(( jeg elsker den himmelhøjt og vil på ingen måder sælge eller give hende væk.

Hvad mener i ?
Knus
PS. Onde eller negative kommentare frabedes da jeg er rigtig ked af det i forvejen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det, det rigtige valg?
  • #1   12. dec 2016 Det kan være rigtig svært at aflive og træffe den rigtige beslutning

MEN

Din hest har jo ondt, og du må hjælpe hende med at få ro fra hendes lidelser.

• #2   12. dec 2016 Sidste år havde min gamle pony lunte dyrelæge da han blev ved med ikke at gå frem da jeg red og ddt blev bare være, selvom han fik kranio sekral tarapi osv. Dyrelægen kom og sagde at der ikke var nogen chance for at han kunne blive "normal" igen. Han havde et skævt kryds, og han havde ondt når man red, og gik ikke helt normalt
    Der gik lidt over to måneder før jeg bestemte mig for hvornår han skulle aflives. Jeg ville ikke sælge ham da han har været meget igennem, og han skulle ikke ende som kastebold.
    Det var svært men jeg valgte aflivning, jeg ved at lunte ikke får ondt mere og at han er et godt og sikkert sted.
    Jeg synes selv at aflivning ville være bedst for din hest i forhold til beskrivelsen, men du kender din hest bedst og du ved hvornår den ikke kan klare mere.
    Mvh Katrine smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #3   12. dec 2016 som du beskriver hesten, ville det være det forkerte valg at lade være.

uden at lyde alt for psykolog agtig, så kommer din tvivl nok fordi at du ikke vil miste hesten, og derfor tænker mere på dig selv end hesten.. - intet ondt, sådan er vi mange der har det.

det er en sygt hård beslutning at få aflivet sit dyr.

• #4   12. dec 2016 en død hest lider ikke.

Du siger selv den har meget ondt og har ændret adfærd deraf, så selvfølgelig er det den rigtige beslutning du har taget. Det er aldrig sjovt at sige farvel, men det er egoistisk at holde sine dyr i live, fordi man ikke kan finde ud af at sige farvel.
    En hest der har ondt og ofte er halt, hvor der ikke er noget at gøre, ja så er det kun det rigtige at aflive hvis du spørger mig.
    Hvis den rides tilmed, er det nok heller ikke noget det har fremmet situationen smiley

• #6   12. dec 2016 Tak alle sammen smiley i hendes telepati siger hun at hun ikke er klar, men jeg føler det er den rigtige beslutning.. alle er bange for hende og hun er voldsom, og hun har smerter smiley

• #7   12. dec 2016 Jeg traf selv den hårde beslutning i august. Havde haft min hest i 5½år og hun havde fulgt mig igennem en meget svær tid hvor jeg kun levede pga hende, men hun havde ondt, jeg havde gjort alt hvad jeg kunne for at se om hun kunne få det bedre, men intet hjælp i længere tid. Det var den sværeste beslutning nogensinde og jeg savner hende som ind i helvede, men det var det rigtige at gøre.

Nogle gange er vi bare nød til at give slip selvom det er svært. Føler med dig smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#8   12. dec 2016 carolina: teleparti skal ALDRIG, og jeg mener ALDRIG bruges som en vurdering til om en hest skal aflives eller ej.

du kan se at din hest lider, og har det dårligt - det eneste der stopper dig i din beslutning er dig selv, ikke hesten. smiley

• #9   12. dec 2016 Tak alle sammen smiley hun får fred imorgen kl 14....

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#10   12. dec 2016 det gør mig rigtig ondt, det er aldrig sjovt at miste et dyr man har kært!

stor trøste smiley krammer til dig

• #11   12. dec 2016 Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at det er den rigtige beslutning du har truffet.
    Uanset hvor hårdt og uretfærdigt du synes det er.
    Det kræver stort mod at træffe netop den beslutning, men igen det er den helt rigtige.
    Husk alle de gode oplevelser du har haft med din hest, og glæder dig over det.

Jeg har selv sendt nogle stykker afsted, gennem årene, det bliver aldrig nemt
    Stort trøste kram herfra.

• #12   12. dec 2016 1) Din hest har meget ondt og halter ofte
    2) Dyrlægen siger at der ikke er noget at gøre

Og du vil, selvfølgelig, heller ikke sælge eller give hende væk.

Så der er intet - intet!! - at være i tvivl om. Du tager det helt rette valg og stol på, at du netop gør det BEDSTE for din hest smiley
    Det betyder ikke, at jeg ikke kan forstå at du er i tvivl. En aflivning vil i de fleste tilfælde medføre sorg og tvivl fordi det simpelthen ér en stor ting. Men du er en ansvarsfuld ejer, der siger stop når din hest lider og fortjener bedre end det smiley

• #14   12. dec 2016 Det er den helt rigtige beslutning du har taget selv om den er svær. Ved selv hvordan det føles jeg fik aflivet min elskede pony i mandags

• #16   13. dec 2016 Åhh det er netop en af de ting der gør jeg fraråder telepati på det kraftigste.

Jeg har selv haft med det at gøre og det gjorde mig rigtig ked af det. Fandt i sidste ende ud af at det var fusk. Det er ikke andet end folk der er gode til at aflæse folk.

Du skal slet ikke lytte til det. Vores heste stoler på os, og jeg tror også på at de stoler på at vi ved hvornår det er tid.
    Din hest har konstant ondt. Hun bliver sur på alt og alle og er dybt frustreret lyder det til.
    For mig lyder det mere som om hun beder om at få fred. Syntes helt klart du tager den rigtige beslutning og det tror jeg også på din hest syntes smiley

Kommentér på:
Er det, det rigtige valg?

Annonce