{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

Armstrikkede tæpper - er det noget nogen ville være interesserede i? {{forumTopicSubject}}

Hejsa. smiley

Som overskriften siger har jeg på det sidste tænkt at det kunne være hyggelig med en hobby og jeg er faldet fuldstændig pladask for de her store vamsede tæpper man kan strikke med armene.

Jeg er dog lidt i tvivl, for hvor andre hobbyer måske ikke kræver helt så meget plads som denne, vil jeg nok være nødt til at sælge nogle af dem og derfor tænkte jeg på om det overhovedet er noget der ville interessere andre at købe?

Jeg har fundet det garn jeg gerne vil bruge (DROPS Merino der skulle være utroligt blødt og lækkert og Knitting Noodles Ovilla Lana Kæmpe Garn der ligeledes skulle være utroligt blødt og desuden meget let) så tæpperne bliver bløde og lækre og tænker at tæpperne ville være 100 x 120 cm. Prisen ville rangere efter hvilket garn jeg bruger, men er slet ikke kommet så langt endnu.

Så ville der være nogen her, eller er der nogen der kender nogen der kunne være interesserede i disse tæpper? For jeg kan jo ikke lave en bunke tæpper, men ikke have plads til dem og det ville også være en fin mulighed for at få sparet noget op på sidelinjen også.

Så lad mig høre jeres meninger for jeg kunne rigtig godt tænke mig at prøve at lave det. smiley

God aften. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Armstrikkede tæpper - er det noget nogen ville være interesserede i?
  • #1   7. dec 2016 Jeg har sagt til mig selv at jeg vil anskaffe mig sådan et tæppe når jeg får min egen lejlighed. smiley Men dog stører end du beskriver. smiley

• #2   7. dec 2016 #1
    Hmm, så hvad kunne du godt tænke dig af størrelse? smiley
    Jeg ved jo ikke selv hvor store de kan blive, det var bare en størrelse jeg så det kunne være. smiley

• #3   7. dec 2016 Jeg tænker også du skal op i omkring 130-40*170-90 smiley

• #4   7. dec 2016 #3 Havde overhovedet ingen anelse om at de kunne blive så store, men tak. smiley
    Lader til at det er lidt større end det var i den der video-turtorial. smiley

• #5   7. dec 2016 Jeg har et 150x150 ca, der er plads til to under det, men det går ca. fra foden til midten af maven. Jeg kunne godt ønske, at det var lidt længere.
    Det er et utroligt tungt tæppe, som er møg varmt smiley - og fylder en del som du selv er inde på!

Bare i materialer har jeg givet 900 kr(garnet var endda på tilbud!).
    Jeg kunne ikke finde på at bruge så mange penge på et tæppe selv, og havde nok heller ikke strikket det, hvis jeg vidste at det ville koste så meget smiley

• #6   7. dec 2016 Jeg tænker også en del større, det du nævner er størrelsen på de billige fleecetæpper man kan købe smiley
    Jeg ville ikke selv købe et, men det er mere fordi jeg gerne selv vil lave det haha smiley
    Men jeg tror godt at du kunne sælge nogle stykker smiley
    Edit: til 900 kr kunne det måske godt knibe smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #7   7. dec 2016 ja, men så skulle det nok nærmere være på str. med dn dobbeltdyne smiley

eller 70x140, som tæppe til baby når den kommer smiley (til at lægge på)

• #8   7. dec 2016 Jeg tror at du skal slå op hvor meget garn du skal forvente at bruge - og så se på garnpriserne.
    Jeg tror at 1.000 kr er meget billigt sluppet. Det er mindre end garn til mine uldtrøjer har kostet...

Og tjek om garnet tåler maskinvask på uldprogram, især hvis folk skal købe

• #9   7. dec 2016 Altså, jeg ønsker mig et i kæmpe størrelse - men min økonomi er ikke til at betale for det smiley

Jeg har selv hæklet et tæppe i akrylgarn der er ca. 120*140. Det kostede mig ca. 100,- at lave i det billige garn de havde i netto for nylig. Det måtte dog gerne have været større, og jeg er en LILLE person på kun 159 cm smiley

Kommentér på:
Armstrikkede tæpper - er det noget nogen ville være interesserede i?

Annonce