Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gode hestebøger?
  • #1   24. nov 2016 "Joey - en hest i krig" - originaltitlen er "War Horse". Læste bogen inden filmen kom og den er virkelig god!

• #2   24. nov 2016 tak, den vil jeg straks få læst lidt om

• #4   24. nov 2016 Jeg har set at Jojo Moyes har skrevet en. Kan ikke huske hvad den hedder. Jeg er har læst en af hendes andre bøger (uden heste) og jeg er vild med hende.

• #6   24. nov 2016 jeg kan se at det er ret synd at jeg ikke er så god til engelsk...
    men så må jeg jo bare øve mig mere på engelsk og håbe at der er nogen der kender nogle spændene heste bøger på dansk

• #7   24. nov 2016 Arh okay, det vidste jeg ikke smiley

• #8   24. nov 2016 følger lige med - er pt. i gang med "Det store spring".

ps. er heller ikke ret god til engelsk.

• #10   24. nov 2016 Jeg læste engang en bog der hed Ørkenhingsten. Så vidt jeg husker var den ganske okay smiley

• #11   24. nov 2016 dick francis bøgerne! de fleste handler om jockyer:-)

• #12   24. nov 2016 Joey - en hest i krig er virkelig en fed bog smiley

• #13   24. nov 2016 Rynkedellen: kan du sige lidt om hvad den handler om? kan ikke rigtig finde information om den på nettet

• #14   24. nov 2016 Jeg er ret begejstret for Gunilla Woldes bøger. De fleste er skrevet om nogle heste hun selv havde, så modsat mange andre er de helt virkelighedsnære. Hun skriver om alle op- og nedture og hestene har en kæmpe personlighed. Dem jeg lige kan huske er (i en logisk læserækkefølge):
    - Den første sommer med Twiggy
    - Året efter med Twiggy
    - Kammerater
    - Føllet Emma
    - Emma (tror jeg nok at den bare hedder, ellers Ponyen Emma)
    - Twiggy, stadig på toppen
    Og så er der måske en om Tessan også. Det er svært at huske og finde, fordi jeg endnu ikke har set nogle steder hvor de alle står listet sammen... Selv i de nyeste bøger, står der ikke alle de foregående.

Derudover har hun skrevet to i ren fiktion, men i samme stil:
    - Kom så, Prins!
    -Prins, en ønskehest
    Dem kan jeg ikke huske rækkefølgen på.

• #15   24. nov 2016 er det ikke bøger til børn? jeg søgte mere efter bøger til teenager eller voksen

• #16   24. nov 2016 Børn kan læse dem, men jeg synes at det er mindst lige så egnet for voksne. Især fordi de ikke er pusse-nusse-agtige, men realistiske. Hvis du absolut vil sortere, så kan du sortere Prins-bøgerne fra, men dem synes jeg også er fine smiley

• #17   24. nov 2016 nå okay. det er fordi at jeg søger efter nogle bøger som min mor kan læse for mig, for det er sådan en hyggeting vi har sammen...og ingen af os gider bøger til børn.... og da jeg nævnte bøgerne for min mor, sagte hun bare at det var sådan nogle bøger med billeder og store bogstaver som i bøger til små børn...så det lyder som om hun tager fejl

• #18   24. nov 2016 Jeg skal selv i gang med at læse Tarok bogen og Digby - Fra hest til dressurstjerne smiley

• #19   24. nov 2016 Det er med helt almindelige typer, som en hver anden roman (som er 20-30 år gammel). I nogle af dem er der måske 3-5 tegninger, men det er altså fordelt på 200 sider, så det er ikke en billedbog. Den eneste undtagelse er "føllet Emma", som skiller sig lidt ud ved at have fotos i og så er den fysisk lidt større end de andre.

• #20   26. nov 2016 Jackie bøgerne er gode, især vis man nogen gange vil have lidt spænding smiley
    Den Sorte Hingst kan hel klart anbefales

Kommentér på:
gode hestebøger?

Annonce