shopaholic - eller mangel på samme. {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige bladret Sallings julekatalog igennem, og fandt absolut intet jeg kunne tænke mig. Jeg hader at gå i butikker, oser ALDRIG og får ikke nyt tøj hvert år. Jeg er nok en anti-shopaholic. hvis man kan være det.
Jeg forstår simpelhed ikke behovet for at købe sko / støvler nr. 14 til rækken der hjemme. Jeg har ET par pæne sko, et par alm. sko osv. Et par ridebukser, som jeg bruger til de ikke kan lappes / stoppes mere, også købet jeg ET par nye.
Jeg er udmærket klar over, at jeg er den underlige, hvis vi ser statisk på det kvinder over en kam.
Men det gør mig også nysgerrig, hvad er det jeg ikke ser / oplever. Vil de af jer som har det total modsat mig, prøve at sætte ord på jeres "købe trang" (i mangle af bedre ord, er positivt ment)), hvad giver det jer, bruge i det, i køber og får i ikke total meget i skabene?
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.643
Men meget af det har holdt både 5 og 10 års fødselsdag. Og da jeg på ingen måde kan tage mig af, hvad der er moderne, er der jo ingen grund til at købe mere, når jeg har. Og jeg smider INTET ud, Der er vi forskellige. - og tak for svaret.
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvilke følelser / tanker der er på spil.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Jeg er shopaholic på min ponys vejne ;o). Elsker og købe ting der matcher og ser godt ud - især at finde noget specielt som ingen andre har.
Hvad det giver ved jeg ikke rigtigt - jeg synes bare det er fedt at have noget andre ikke har, noget der ser godt ud og matcher :D.
Til mig selv er jeg mest god til at købe kjoler fordi jeg synes jeg ser møg godt ud i kjoler og finder det kedeligt at gå i byen i de samme kjoler igen og igen.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
tingene er hverken ødelagt eller slidt, men det er dejlogt med en genopfriskning.
jeg køber rigtig meget tøj til min søn, han skal se ordentligt og præsentabel ud, også selvom at han kun går i vuggestue.
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.602
MEN jeg er nået et punkt hvor jeg simpelthen ikke kan finde noget hvor jeg bar tænker det må jeg bar have..
så jeg er sådan lidt jeg vil såååå gerne købe men der er bar intet der fanger mig medmindre det koster flere 1000 kroner og det har jeg ikke..
men jo jeg elsker at købe nyt til mine heste og til tider også til mig selv synes bar ikke der er ret meget som er flot hverken inden for heste eller menneske verdenen, og det jeg godt kan lide fås aldrig i min størrelse :S
jul 2015
Godt spørgsmål - jeg vasker generelt ikke tøj ret meget. Jeg tager det på, på arbejde, lige så snart jeg kommer hjem, skifter jeg til noget mere praktisk (arbejdsbukser, ridebukser, løbebusker), og lægger det pænt ind i skabet igen. Det er jo hverken beskidt eller lugter, fordi jeg har siddet i det på en kontorstol.
Mit tøj bliver først vasket når det er synligt beskidt eller begynder at lugte, Vaskemaskinen og især tørretumblerne (som jeg aldrig bruger) slider meget på tøjet.
Det meste af mit tøj, kan du ikke se, at det har mange år på bagen.
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 113 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 880
Jeg går MEGET op i mit udseende og er ret forfængelig. Nyt tøj og nye sko gør mig vel egentlig bare glad, og jeg føler jo at jeg ser godt ud i det nye. Bliver hurtigt træt af mit tøj og mine sko, hvis jeg går for meget i det. Så er det bedre (for mig) at have meget, så jeg sjældent går i det samme. Så føler jeg mig altid ny og frisk
Jeg har proppede skabe. Og sko all vegne
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Så jeg har ikke samvittighed til at købe noget til mig selv.. Så jeg køber KUN hvis det er nødvendig.. Jeg bruger pengene på børnene og hestene.. Er dog så heldig at jeg får noget nyt tøj af min mor eller søstre så jeg føler mig helt okay og har sagtens noget at tage på
Dvs. At mine følelser er således at jeg ikke bliver glad for at købe noget nyt til mig selv desværre..
Mvh TT
maj 2009
Følger: 47 Følgere: 373 Heste: 9 Emner: 144 Svar: 980
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.256
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 60 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.693
Ved ikke helt hvorfor jeg skifter bare ofte stil så jeg vil altid have noget der matcher til den stil jeg nu lige har valgt på drt tidspunkt og je elsker bare nye ting xD
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.584
jul 2015
Jeg kan godt se, at hvis man bliver træt at sit tøj, rimelig hurtigt, så føles det dejligt hele tiden at få noget nyt. Helt modsat mig, som på en måde knytter mig til mit tøj, og kunne ikke finde på at skilde mig af med det igen,
Er bare rigtig dårlig til at smide ud, har faktisk adskillige halve hovedtøj liggende i en kasse, i tilfælde at jeg en dag fik brug for en rem.
Vi er jo fra naturen siden programmeret til at gentage en handling som udløser dopamin. Det er bare meget forskelligt hvad der udløser det hos os.
shopaholic - eller mangel på samme.