{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

Når det hele i en periode bare bliver træls {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg vist brugt for at få luftet lidt ud på øverste etage smiley

Sagen er den at manden og jeg i august overtager stuehuset til den stald vi har lejet igennem 1 år, vi er over lykkelige for endelig at skulle forenes med vores heste, da vi brugte rigtig meget tid på at køre op og passe dem 2-4 gange om dagen.
Vi har 2 små sønner på 1,5 og 3, så tid er i forvejen noget der bare ikke er nok af og hvor man kan hente 5 min til kvalitets tid der gør man det.

Jeg så virkelig så meget frem til at skulle kunne komme ud og ride/træne mere stabilt.

Men efter vi er flyttet herop er der bare intet som er blevet som vi snakkede om, den ene dag æder den anden med syge børn, daglig pasning af hestene, akutte ting med min store søn på 14,5, institutions skifte, sygehusbesøg (mig selv) og ja jeg kunne fortsætte i en uendelighed med alle de ting der kommer i vejen...
Så på en god uge, RIGTIG GOD, kommer jeg ud og ride/træne 3 gange (vi har pt. 2 som rides og 2 som køres/jordtrænes + vores pensionær, som jeg også bistår træning af i det omfang jeg kan). Men jeg skal være heldig vis det bare bliver 1 gang om ugen.
Vi havde fået en rigtig sød part til vores store pony, men hun var vant til rideskole og det blev hurtigt for ensomt for hende og hun er så stoppet igen.
Heldigvis kommer der nogle andre venner 2-4 gange om ugen og rider vores store pony og nusser om de andre.

Men jeg har så enormt dårlig samvittighed over for min hest, for hun er så speciel (læs: besværlig) at de endnu ikke har kunnet andet end at strigle hende, fordi jeg er nød til at skulle være med de første gange, så ikke hun tager magten. Jeg når dårligt at få striglet hende, hvis ikke jeg skal ride hende, hun bliver stortset ikke redet og det er nærmest umuligt at finde hende en part...
Jeg er så blevet åben for et udlån, men altså det sker jo heller ikke bare fra dag 2 efter beslutningen smiley

Nu er jeg så bare nået dertil, hvor jeg tænker på om det virkelig er det hele værd! Måske skulle der kun være små køre/hyggeponyer i stalden!

Tak for luft smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når det hele i en periode bare bliver træls
  • #1   3. nov 2016 Nu har jeg kun egen lejlighed, studie, og hest. Ingen mand eller børn i minimum af staldarbejde.
    Men jeg kan sagtens følge hvad du føler. Jeg har også brugt meget tid på at have dårlig samvittighed overfor min hest.
    Jeg har dog kun hende. Men alligevel har jeg ikke haft overskuddet til hende.
    Jeg tænkte på både part, udlån og salg. Men en dag gik det op for mig, at alt det var for min skyld. Det var for at jeg ikke skulle have dårlig samvittighed. For virkeligheden for min pony er at hun ikke har et behov for at lave noget. Hun elsker sin velfungerende flok. Og der trives hun fint 24/7. Det har lagt en dæmper på min skyldfølelse i hvert fald smiley

Har du overvejet om det er dig selv eller din hest der har et behov for at hesten bliver brugt? smiley

• #3   3. nov 2016 Tak Bettemus, det havde jeg jo egentlig ikke overvejet smiley
    Shadow ELSKER sit liv sammen med Mille og de andre og du har da helt ret, det er for min samvittigheds skyld og ikke for Shadow. Selvom Shadow elsker at lave noget, så ved jeg også at hun bare vil være sammen med Mille og mig, det er det som gør hende lykkelig smiley

Tak smiley

• #4   3. nov 2016 Jeg kan også til tider blive ædt op at dårlig samvittighed. Jeg havde en lang periode med depression hvor jeg ingenting kunne magte; og det gjorde at jeg i denne periode nærmest ikke så min hest selvom han nærmest stod lige uden for mit vindue. Jeg bankede mig selv oveni hovedet over det - men det nytter jo ikke noget. Hesten stod der jo stadig da jeg fik mit overskud tilbage, ligeså glad og frisk som altid. Han havde jo hygget sig fint selvom jeg ikke kom i stalden.

Og ja, jeg kan stadig gå og få dårlig samvittighed hvis der er en dag jeg ikke lige når i stalden/ eller bare ikke kan overskue at skulle træne/ride. Men som der også bliver nævnt; så er hesten sgu nok ligeglad. Den har det jo godt der på marken selvom den ikke bliver redet - det jo os der tænker "ih jeg burde også".

Så tag dig tid til mand, børn og hus - og giv dig selv plads til at det ok at du ikke lige fik trænet med hesten den dag. Det ok at vi ikke kan nå det hele og det ok at indrømme at det ok ikke at kunne nå det hele (;

Men jeg forstår dine følelser 100% !

• #5   4. nov 2016 Team Svanholm:
    Glad for jeg kunne hjælpe smiley

Jeg skal ikke kunne udtale mig om, om alle heste kan egne sig til bare at være foldbumser for en tid, men nogle kan i hvert fald. smiley
    Det tog mig bare mig noget tid at nå til den konklusion. Og jeg elsker at jeg stadigvæk har muligheden for at have hende når jeg har tiden og overskuddet smiley

• #6   4. nov 2016 sådan har vi det alle især nu her da timer i døgn ikke er så lyse mere.
    Jeg kan betro dig det bliver beder det er kun en periode så træner og arbejder du igen med dine heste.
    VH
    Annette

• #8   4. nov 2016 Min erfaring er, at det ikke giver mere træningstid at have hestene hjemme, og slet ikke hvis man kombinerer det med børn smiley

Dem jeg har set få deres ridning til at fortsætte efter børn, er dem som har 1 hest, opstaldet ude på fuldpas, har part på 2-3 dage om ugen OG har en mand som gerne passer/kigger efter ungerne kl 20-21 om aftenen.

Nogle heste har så kunnet trives fint med at være - sommerridehest 2-3 gange ugentligt, og vinterridehest 1-2 gange om måneden.
    Men jeg har haft veninder, som har udskiftet den energiske unge varmblodshest med ældre erfarne heste, som er nemme at ride og nemme til at holde fri, og nemme til at finde part til.

Min erfaring er så også, at det er den VÆRSTE årstid lige nu. Det er vådt, det er klamt, det er blæsende, koldt og mørkt. Man kan stadig huske den fantastiske september, og føler nu at der er 1000 år til forår. Samtidig er der jo fuld skrald på forkølelser, smådepressioner og opstart på hele december hurlumhejet, hvor hver weekend er optaget af familie, hygge M.m.

Jeg har ikke kunnet få børn, så mig og min bedre halvdel har opbygget vores gård til min interesse. Og her i november skal jeg virkelig tage mig sammen for at få redet smiley Jegskruer ned for ridningen, og prioriterer at komme i skoven med en veninde hver weekend. Og i dagskal jeg ud at kigge på opstaldning, for at prioriterer min ridning her vinteren over.

Så det du oplever er helt normalt, og giv du bare dine børn og dig selv den fulde opmærksomhed - hestene skal nok overleve at være foldheste i løbet af vinteren.

Mvh Charlotte

• #9   4. nov 2016 Jeg har, med videregående uddannelse, 2 jobs og diverse på familiefronten simpelthen så travlt. Der er tit længere perioder hvor jeg ikke kommer 2 uger, eller længere. Hun står opstaldet ude og jeg ved hun bliver passet når jeg ikke er der. Hun nyder sine fridage.

Som de andre nævner, så er det mere din egen samvittighed, hesten er sikkert glad ved den kontakt i har i løbet af dagen, uafhængigt af ridning

• #10   4. nov 2016 Tusinde tak for jeres input, det er enormt befriende at vide jeg ikke er alene om at få sådan en periode.

Og I dag har været et helt følelses mæssigt vendepunkt, for jeg kunne endelig komme ud og ride, men banen var så våd at den nærmest var ubrugelig og vores trailer skal have skiftet 2 hjul, så Shadow og jeg begav os forsigtigt mod skoven og jeg er sikker på mine neddroslet forventninger gjorde en kæmpe forskel. Hun plejer at opføre sig helt umuligt, når vi rider alene, men jeg havde kun sat mig for at skridte og gav mig selv den gamle ro til at ride dressuren i naturen. Hun lavede kun lidt spræl men lystrede så fint for versader osv, så vi slet ikke måtte i hverken mark eller grøfter :'D

Bagefter har jeg modtaget en besked fra en moden dame på 55, som gerne vil komme og hilse og måske tage part.

Ja, det kan godt være vi for 7-9 år siden kunne ride stævner flere gange om måneden, men nu er tiden bare en anden og så må vi nyde den smiley

profilbillede
  • #11   4. nov 2016 Flot af dig et godt billede
    VH
    Annette

Kommentér på:
Når det hele i en periode bare bliver træls

Annonce