Dine yndlings bøger? Dine yndlings bøger?
Jeg har ikke meget tid til læsning ved siden af studiet, og har altid været dårlig til at finde ud af hvilke bøger der er gode og som folk anbefaler :P! Dog kunne jeg godt drømme om at få lidt flere bøger, i og med at jeg har læst dem jeg har igennem alt for mange gange! Derudover er der bare noget helt særligt ved at have ulæste bøger stående, så man, når man har tid, ellers kan vælge frit!
Derfor gad jeg godt høre, hvad er jeres yndlingsbøger (eller bog serier)? Gerne med en lille forklaring omkring bogen til
Jeg læser lidt det hele, gamle klassiskere, fantasi, ungdomsbøger, krimier, biografier... alt har interesse
sep 2008
Følger: 162 Følgere: 426 Heste: 5 Emner: 254 Svar: 2.021
Jeg er selv ved bog nummer 5 ud af 7, de er simpelthen så mega gode!
The Hunger Games er også helt vild god i bogform
Har læst mange andre bøger, men kan ikke huske andre på nuværende tidspunkt!
jul 2006
Følger: 674 Følgere: 1052 Heste: 1 Emner: 917 Svar: 18.939
Hunger Games (især 1 og 2)
Harry Potter
Divergent (1'eren er klart bedst!)
Mazerunner
Så er jeg igang med det første bind i serien om The Mortal Instruments (på dansk Dødens Instrumenter), som også har fanget mig rigtig meget. Og så er Percy Jackson-bøgerne også ret sjove, dog vil jeg nok ikke kalde dem direkte gode, men de er ret spøjse, og fanger ens opmærksomhed!
I lidt andre genre, har jeg også været ret vild med "Døde piger lyver ikke" og The Fault in our stars
sep 2015
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 41 Svar: 82
hertehviskeren - selvom den er lidt langtrukken er den stadig spænderne. handling: en pige kommer ud for en frygtelig ride ulykke, hesten bliver "psykisk ustabil" (det ville jeg i hvert fald kalde det) og moren får fat i en hestehvisker som skal hjælpe hesten.
så er der nogle bogserier:
den sorte hingst: en dreng der strander på en "ø" sammen med en hest, de må nu arbejde sammen for begge at overleve men hesten er vild og ikke særlig samarbejdsvillig. (det var bare lige nr.1 jeg beskrev)
jordens børn: en lille pige der under et jordskælv bliver væk fra fra sin familie og adopteres af en medicinkvinde fra en neandertaler klan.
der vokser hun op men hun ved godt at hun en dag er nødt til at vende tilbage til sin egen slags (de mere udviklede mennesker).
(igen kun en beskrivelse af nr.1)
mig: en serie på tre bøger: mig- en pige, mig - blir kvinde, mig- og fyrene.
(jeg har selv kun læst mig - en pige men anbefaler alligevel hele serien)
det er en piges liv fra hun er 14 til hun bliver 15. det man læser er hvad hun skriver i sin dagbog, hun betroer alt den sin dagbog om sin tossede familie.
en mor der ryger op til tre pakker cigarretter om dagen,morens nye kæreste en bilmekaniker med speciale i sorte biler, en sød far som elsker fisk. og en del andre...man oplever også hvordan hun bliver mere og mere moden, som bogen skrider frem.
håber du er interesseret i nogle af dem
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.748
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 273 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.164
Eller drengen i kufferten.
maj 2015
Følger: 2 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 52
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.086
jeg kan godt lide Sigge serien men det er så nok fordi jeg startede med serien da jeg var i målgruppen
ellers bogen døde piger lyver ikke
en god bog den er realistisk fortælling og man sidder med en klump i halsen
kære fucking dagbog
den er bare hyggelig
jun 2011
Følger: 18 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 1.153
Kan godt mærke det kribler i fingrene for at gå igang med en ny bog, men indtil mine eksamener er overstået må jeg vidst holde næsen i studiebøgerne
nov 2008
Følger: 69 Følgere: 65 Heste: 4 Svar: 2.346
Skønne Ondskab af Rebecca James. Dette er en realistisk psykologisk thriller. Den er bare god, men det er ret svært at forklare, hvad den omhandler.
Bare en dag af Gayle Forman - omhandler forelskelse og identiteter, og tager udgangspunkt i Shakespeare.
Det var lidt forskelligt. Jeg har i hvert fald været meget glad for disse
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.719
Derudover læser jeg gerne kærlighedsromaner fx Maeve Binchy, hendes bøger synes jeg er skønne.
Den Iranske Gardner er virkelig en sjov bog af Bjarne Reuter.
Lige nu læser jeg ps. I love you og Ringenes Herre
og bagefter vil jeg læse the 100 serien
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
Vicious af Victoria Schwab
- Hvis du er til sådan lidt anti-hero og "superkræfter" men ret realistisk; to college kammerater der finder ud af, at der sker noget med folk der er udsat for nær-døds oplevelser.. fantastisk bog der er mere dyster (og videnskabelig) end jeg umiddelbart kan beskrive!
The Young Elites (serie) af Marie Lu
- hvis du er til kick-ass fantasy, så enkelt kan det siges!!
Cracked (serie) af Eliza Crewe
- igen, kick-ass fantasy, en fantatisk "kynisk" hovedperson og dejlig humor!
The Girl With All the Gifts af M.R Carey
- helt igennem fascinerende og fantastisk science fiction om en speciel lille pige.. der er en zombie (det er ikke en spoiler). Ikke en klassisk zombie-bog, den tager en ret anden naturvidenskabelig tilgang, det er så fascinerende og Melanie er det sødeste i hele verden.
All Our Yesterdays af Cristin Terrill
- igen science fiction, der handler om time travelling; den fuckede lidt med mit hoved og var ENORMT spændende!
Charm & Strange af Stephanie Kuehn
- psykologisk thriller der bare er.. den skal læses, og helst uden at have læst så meget om den på forhånd!
The Immortal Rules (serie) af Julie Kagawa
- igen, hvis du er til mørk fantasy, så er den her serie fantastisk! Den er om vampyrer, men på en helt, helt anden måde... jeg elsker barske bøger med en kick-ass hovedperson der kan dræbe når der skal dræbes, og den her does the trick!
Og så har jeg nogle guilty pleasures.. Vampire Academy (og spin-off serien Bloodlines) af Richelle Mead, og Throne of Glass-serien af Sarah J. Maas.. for på overfladen burde jeg ikke kunne lide dem (ToG har dog været ret kick-ass mange steder), men det er så god underholdning, at jeg bare sluger bøgerne SÅ hurtigt, og det er vel hvad det hele handler om
jun 2011
sep 2008
Følger: 162 Følgere: 426 Heste: 5 Emner: 254 Svar: 2.021
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
jan 2010
Følger: 10 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 638
Black dagger brotherhood
Odinsbarn
Erik menneskesøn
Nightshade (foreløbig 2 triologier)
Game of thrones
Vandrende sjæle
Hex hall (triologi)
Det gyldne kompas, skyggernes kniv og ravkikkerten
Rubinrød triologien
Historien om Mira (triologi bøgerne hedder dæmonernes hvisken, dronningens tåre og krystalhjertet)
Triologien om Katriona (sølvhesten, hermelinen og isfuglen)
Skammerens datter
ALT af Tamora Pierce.
Næsten alt af Stephen King og Dean Koontz.
Alt af Kristin Cashore
Eragon serien.
Harry Potter
Og så har jeg garanteret glemt nogen.
Jeg er lidt en læsehest
jun 2011
Dine yndlings bøger?