{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.387 visninger | Oprettet:

Bøde ved at køre tør. {{forumTopicSubject}}

Hej Hg’ere i ved så meget.

I morges da jeg kørte på arbejde, i vores skod skod skod nr. 2 bil. (Skal til forhandleren i eftermiddag og bytte til en ny, derfor var jeg kørt i den i stedet for min egen). Benzin måleren var åbenbart gået i stykker, så jeg kørte tør et par km. efter limfjordstunnellen, (heldigvis ikke i tunnelen), på trods af at tankmålerne viste over kvart fuld. Falck kom med benzin kort efter og jeg var kørende igen.

Vi kom til at diskutere, kan man egentlig få en bøde, hvis bilen løber tør nede i tunnelen, det mener mine kollegaer, men jeg kan ikke google mig til noget entydig svar. Da det er til stor gene for de andre bilister, og det er førerens ansvar, at der er benzin på bilen, var deres argument.

Jeg kan google mig til, at man kan få en bøde i Tyskland får at køre tør, men jeg har aldrig hørt om det i Danmark. Hvad siger i. Hvis man kan, kan nogle linke / henvise til stedet i færdselsloven hvor det står.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bøde ved at køre tør.
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.701
    #1   12. okt 2016 nej det gør man ikke.

hvordan ville du kunne få bøden?

for at få en bøde, kræver det at politiet er indover

• #3   12. okt 2016 Det har jeg nu meget svært ved at forestille mig. smiley
    Politiet herhjemme, har heldigvis meget stor forståelse for, at bilen kan gå i stykker/løbe tør. smiley

Det ville ca svare til, at min kæreste fik en bøde da han kørte i stykker for et par uger siden, der var sprunget en sikring, så bilen kunne hverken køre og der var nada strøm i noget som helst, så han kunne på ingen med slå katastrofeblink til, og han holdte midt inde i industri kvarteret, kl røv om aftenen, som har virkelig dårlig belysning.
    Politiet kørte endda forbi, men stoppede ikke. smiley

• #4   12. okt 2016 Jeg er enig i jeres antagelser, jeg har heller aldrig hørt om det, og det vil lyde underligt i mine øre, men mine kollegaer var alle enige om, at der var faldet dom i en sag, hvor en havde fået en bøde for at køre tør i tunnelen.

Så blev jeg nysgerrig, køre jo gennem den tunnel 2 gange hver dag. Det kunne være rart at vide. Ikke at jeg har planer om at gøre det smiley og Diesel måleren virker i min bil smiley

• #5   12. okt 2016 Nej det kan du ikke.
    Heller ikke de steder man ikke må parkere eller standse. Ligesom biler gerne må holde i nødsporet på motorvejen hvis de løber tør, eller går i stykker, så må bilen i den situation "gerne" holde der.

Advarselstrekant sættes ud og nødblink sættes til smiley

Jeg har for et år siden taget kørekort - og jeg arbejder ved Fyns Politi.

• #6   12. okt 2016 Tak Lene smiley

• #7   12. okt 2016 I udlandet kan det være ulovligt at kører tør for benzin fx på Autobahn i Tyskland, da det forventes at man holder øje med om tanken er ved at kører Tom.

Men et teknisk nedbrud, som det TS har, hvor bilen jo viser 1/4 tank fuld, er jo teknisk og ikke fordi man regnede med, at den nok lige kunne køre på dampene hen til forhandleren smiley

Så vi danskere må godt være "dumme danen" i dk, men ikke i fx udlandet.

Mvh Charlotte

• #8   12. okt 2016 Jeg har heller ikke hørt om bøder for det. Men min kørelærer til personbil, sagde at man skulle faktisk tjekke benzinmåleren inden man kører ind i en tunnel. Der skal være nok til at komme ud på den anden side.
    Det fulgte han så op med historie hvor han kørte på motorcykel, glemte at tjekke det og kørte tør i Limfjordstunnelen smiley

Kommentér på:
Bøde ved at køre tør.

Annonce