Bøde ved at køre tør. {{forumTopicSubject}}
Hej Hg’ere i ved så meget.
I morges da jeg kørte på arbejde, i vores skod skod skod nr. 2 bil. (Skal til forhandleren i eftermiddag og bytte til en ny, derfor var jeg kørt i den i stedet for min egen). Benzin måleren var åbenbart gået i stykker, så jeg kørte tør et par km. efter limfjordstunnellen, (heldigvis ikke i tunnelen), på trods af at tankmålerne viste over kvart fuld. Falck kom med benzin kort efter og jeg var kørende igen.
Vi kom til at diskutere, kan man egentlig få en bøde, hvis bilen løber tør nede i tunnelen, det mener mine kollegaer, men jeg kan ikke google mig til noget entydig svar. Da det er til stor gene for de andre bilister, og det er førerens ansvar, at der er benzin på bilen, var deres argument.
Jeg kan google mig til, at man kan få en bøde i Tyskland får at køre tør, men jeg har aldrig hørt om det i Danmark. Hvad siger i. Hvis man kan, kan nogle linke / henvise til stedet i færdselsloven hvor det står.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.701
hvordan ville du kunne få bøden?
for at få en bøde, kræver det at politiet er indover
sep 2009
Følger: 42 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.805
Politiet herhjemme, har heldigvis meget stor forståelse for, at bilen kan gå i stykker/løbe tør.
Det ville ca svare til, at min kæreste fik en bøde da han kørte i stykker for et par uger siden, der var sprunget en sikring, så bilen kunne hverken køre og der var nada strøm i noget som helst, så han kunne på ingen med slå katastrofeblink til, og han holdte midt inde i industri kvarteret, kl røv om aftenen, som har virkelig dårlig belysning.
Politiet kørte endda forbi, men stoppede ikke.
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.643
Så blev jeg nysgerrig, køre jo gennem den tunnel 2 gange hver dag. Det kunne være rart at vide. Ikke at jeg har planer om at gøre det og Diesel måleren virker i min bil
feb 2011
Følger: 71 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 227 Svar: 2.191
Heller ikke de steder man ikke må parkere eller standse. Ligesom biler gerne må holde i nødsporet på motorvejen hvis de løber tør, eller går i stykker, så må bilen i den situation "gerne" holde der.
Advarselstrekant sættes ud og nødblink sættes til
Jeg har for et år siden taget kørekort - og jeg arbejder ved Fyns Politi.
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.643
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.122
Men et teknisk nedbrud, som det TS har, hvor bilen jo viser 1/4 tank fuld, er jo teknisk og ikke fordi man regnede med, at den nok lige kunne køre på dampene hen til forhandleren
Så vi danskere må godt være "dumme danen" i dk, men ikke i fx udlandet.
Mvh Charlotte
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
Det fulgte han så op med historie hvor han kørte på motorcykel, glemte at tjekke det og kørte tør i Limfjordstunnelen
Bøde ved at køre tør.