{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Part Odense
  • #1   9. okt 2016 Det kommer an på hvad du har af krav til rytter og hvor god den offentlige transport er, er min erfaring.

Da jeg søgte part til min da vi stod i Odense, var der en del mindre piger som var interesserede. Og fandt da også en knalddygtig og rigtig sød pige som er endt med at blive som en lillesøster for mig. Men det kommer an på mange ting :).

• #2   9. okt 2016 Nu har jeg ikke ponyen endnu, men det er planen at jeg skal købe.
    Men vil gerne have den stående ved centrum eller ved uni.
    Kravene vil være at man er sød og god ved min pony. Han er en super lærer pony, så de skal nok lære en masse smiley

• #3   9. okt 2016 Så burde det ikke være så svært :).

• #4   9. okt 2016 Håber det kan lykkes! Men frygter mere for om folk er villige til at betale det det koster smiley

• #5   9. okt 2016
    Hvis pris og hesten passer sammen, så kan alle finde part.
    Men mange ting er afgørende for når man søger part; annoncen, pris som matcher med hesten, transport muligheder, krav til parten ( må man starte stævner, skal man udover at betale også ordne staldting ), faciliteter på stedet mm.

• #6   9. okt 2016 Ja, det er også et stort issue.
    De fleste vil ikke betale noget eller ikke særlig meget.
    Jeg havde sat min part til 700kr, det var lige så meget fordi der var flere faciliteter end hvor jeg normalt har stået og meget lidt staldarbejde. Min parts mor skrev så, at det havde de ikke, men de kunne tilbyde 500kr i stedet. Og jeg er glad for at jeg sagde ok, for jeg har ikke haft en så god part til min pony, som hende jeg har nu :).

• #7   9. okt 2016 Parten vil få 4 dage i ugen. Han kan alle ponyøvelser, er super stabil, frisk men rolig. Han kan ikke springes hver uge. Man må gerne ride stævner, hvor jeg gerne kører hvis de sørger for bil og trailer.
    De vil altså have ham som deres, de dage de har ham.
    Men så vil jeg også gerne have omkring 1400 for det. Alt efter hvor han kan stå osv smiley

• #8   9. okt 2016 tror desværre din pris er for høj. især hvis det så kommer undervisning og evt. stævner oveni.

• #9   9. okt 2016 Men det koster jo at have hest. Hvis opstaldning er 2000 og smed oveni samt dyrlæge. Så hvis man udregner pris pr dag. Så bliver det jo deromkring.
    Det vil jo ikke engang blive halvdelen af hvad jeg står med af udgifter. Og når man har ponyen som sin egen så mange dage, så koster det jo.

• #10   9. okt 2016 helt rigtigt det koster men så du skriver det er en pony er det forældre det skal betale og jeg trivler rigtigt meget på at du finder nogen der vil betale det for en part - hvis de har 1400kr til part plus måske 6-800kr til undervisning måske mere så tror jeg helt ærligt også de har resten til at kunne giv deres barn deres egen pony. Jeg vil sige Max 800kr for part hvis stedet er med ridehus og intet stald arbejde.

• #11   9. okt 2016
    Fynboer er ikke nogen man kan lokke til at betale over 1000 kr i part, det synes jeg meget sjældent er set. De part annoncer der ligger her, er også under 1000 kr, ofte på 500-600 max.

• #12   9. okt 2016 1400 kr er for meget at forlange som part til ens hest... Så kan du jo lige så godt låne hesten ud og bare stå som ejer...
    En part er ikke kun en investering økonomisk men også overskudsmæssigt... Tror helt ærligt at i din situation kan du ikke forlange mere end max 800 kr....

• #13   9. okt 2016 Det er rigtigt, men man ser jo forældre gerne giver 1100 for 3 dage på elevhest, hvor man intet må.
    Så håber at jeg kan få min. 1200 for en part smiley

• #14   9. okt 2016 En elevhest er langt fra det samme som privathest...
    Rideskoler tjener penge på det....

Du skal bare have dækket noget af det økonomiske ved at have hest og evt. have nogle fridaue i mens parten har hyppen...

Prisen ville kunne forhøjes hvis du underviste vedkommende og havde bil og trailer selv...

• #15   9. okt 2016 Kan sagtens undervise parten. Har undervist i 2 år på elevskole og privat.
    Tænkte bare at folk gerne vil prøve at have egen hest, uden at der er mange regler. Men uden at der skal tænkes på dyrlæge, smed osv.

• #16   9. okt 2016 Så kan du jo bare udlåne til den pris...
    Eller så vælger folk bare rideskoleheste og finder ud af det derfra af...

• #17   9. okt 2016 Jeg har selv haft part til min pony der dog var hyggepony... Jeg nød mine fridaue når parten havde hende og hun gav kun halvdelen af opstaldning...Men endte med at være gratis, da hun lærte min pony mange ting :3

• #18   9. okt 2016 Det kunne jeg. Men jeg står og vil gerne købe den her pony. Da det er en der betyder meget for mig.

Troede bare at folk ville betale det det kostede. Jeg blev selv tilbudt at kunne ride en for 1100 i måneden for 3 dage.

• #19   9. okt 2016 Hov mente tidligere pony...

Nu har jeg part på en hest som jeg ikke betaler for at have part i... Har hende som min egen, da ejeren ikke selv rider hesten...

• #20   9. okt 2016 Jeg vil jo kunne tilbyde en super lærepony der går la, og har vundet la4 på c plan.
    Vil mene der er lidt forskel på hygge pony og stævne pony smiley

• #21   9. okt 2016 Vil du selv ride den pony du vil købe?

De færreste mennesker der ikke har råd til egen hest, vil betale næsten den fulde opstaldningspris for en hest der ikke er deres...Medmindre det er udlån...

• #22   9. okt 2016 Ja. Men grundet studie er der ikke tid hver dag.
    Og nu er der jo også smed, udstyr, dyrlæge osv der skal betales til.

• #23   9. okt 2016 Der er ikke andet for end at prøve :3
    Kan være du er heldig :3

• #24   9. okt 2016
    ... Der står en LA pony til 200 kr pr. måned og 2-3 gange om ugen hvor man muger.
    En LA hest hvor man får den helt for sig selv til 500 kr og ridebane på stedet.
    En strl. hest, man kan have som sin egen på LC niveau til ingenting pr. måned.
    Lille hest på LB niveau til 400 kr for 2-3 gange om ugen.

Så 1400 kr, det er skudt langt ved siden af hvad der ellers er og finde :o)

• #25   9. okt 2016 Hold da op det er også billigt

• #26   9. okt 2016
    Tja, jeg har aldrig givet noget for parter :o) Godt nok har det ikke været luksus heste jeg har redet på, den ene havde jeg hele ejendommen for mig selv og måtte ride så meget jeg ville og skulle ikke lave noget staldarbejde.
    Den anden red jeg 3-5 gange om ugen afhængigt af hvad ejer lige skulle, tidligere gået LA, måtte ride dressur og skovtur, kom senere til at springe også - det gav jeg ingenting for, jeg mugede ud, blandede foder og ikke andet :o)

Så står jeg uden hest igen, så kommer jeg heller ikke at være den der ligger mange penge til en part :o).

Fyn er ikke Sjælland, man får bare ikke 1500 kr for at folk rider ens hest 3 gange om ugen.

• #27   9. okt 2016 Synes bare kun folk forventede 1100+ da jeg kiggede efter part herover. Ellers var det heste der intet kunne og have en del fejl.

• #28   9. okt 2016 Du kan desværre ikke sammenligne en rideskole partshest med en privat partshest.

Rideskole hesten er, de steder jeg har set, reelt en aftale med rideskolen om holdundervisning et par gange om ugen og så en dag, fx i weekenden, hvor man må ride ud, fx på tur.

Din part har gratis hest, ja, men skal betale undervisning ved siden af.
    Hvis man er selvkørende nok til at ville betale så mange penge uden at undervisning, føler folk sig måske reelt klar til at have egen hest. For de synlige omkostninger er ved at være ligeværdige, måske kan lånehest gøres billigere hvis du ikke går op i hal, undervisning, stævner...

En anden ting:
    Er det ikke risikobetonet at købe hest og være afhængig af at fremmede lægger 1.000 kr eller mere hver måned?
    Hvad hvis parten flytter efter 3 mdr og du ikke kan finde en ny, som vil betale? Kan du klare det økonomisk eller er du så presset at du er afhængig af det tilskud?

Du kan være heldig, men jeg turde ikke satse på det.

• #29   9. okt 2016
    Jeg har aldrig set heste der kostede 1000 kr eller over på Fyn i part, medmindre der ind imellem har sneget sig en MB hest ind et sted en gang imellem.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #30   10. okt 2016 Jeg tror desværre tiden er lidt gået fra at folk vil betale for at ride andres heste, selvom de kan have dem som deres "egen" de fleste som jeg læser og jeg læser mange både herinde og andre steder i tråde mm. Føler de gør ejeren en tjeneste ved at ride og derved ikke skal betale for at ride.

Der er mange hvor dette arrangement fungerer rigtig godt og begge parter er glade og står valget imellem at ride gratis og have hesten som sin egen og betale en relativt stor del af omkostningerne så står man ikke først på listen smiley

Personligt har jeg aldrig brugt parter for jeg deler ikke mine heste med andre, har haft nogen rigtig søde hestepassere før i tiden, men det var også før hestepasser blev noget man skulle betale penge eller ridning for smiley

Realistisk pris er nok svær at gætte men det kan jer fra Fyn nok bedre komme med bud på smiley

• #31   12. okt 2016 Jeg har råd til at have ham selv, men har ikke tiden hver dag. Og så gider jeg ikke have en part der har hesten 4 dage i ugen, og betaler 1/4 af det det koster.
    Jeg har, med overtalelse fra mine forældre, vurderet at jeg venter lidt. Med mindre at de ikke kan få ham solgt og han så vil ende ved hestehandler eller andet, hvilket de heldigvis ikke kunne finde på smiley

Kommentér på:
Part Odense

Annonce