Ånders indvirkning.. Kan det være årsagen? Ånders indvirkning.. Kan det være årsagen?
Hej Hg.
Jeg starter med at sige at hvis I ikke tror på emnet så lad være med at svare da dumsmarte bemærkninger frabedes!
Sagen er den at jeg arbejder on/off på et gammelt slot. Og har gjort i nogle år.
På dette slot spøger det. (jeg nævner ikke slottet, så lad være med at spørge )
Når jeg har været på arbejde, så er jeg fuldstændig færdig dagen efter. Jeg er tung i kroppen, har små kvalme og lettere hovedpine.
Jeg har altid troed at dette skyldes at jeg ikke kan holde til det stress der er mere. Og har i løbet af de sidste par år arbejdet der mindre og mindre.. Men i aftes var der en forholdsvis stille og rolig aften, og jeg var ikke "stresset"(hurtigt tempo i længere tid, meget at huske på) på noget tidspunkt. Så jeg tænkte at så ville jeg jo ikke have nogle problemer i dag!
Men da jeg vågnede op så var det på nøjagtig samme måde som altid..
Da jeg stod i brusebad kom jeg til at tænke på..
Kan det være de genfærd der gør at jeg reagerer sådan??
Jeg er nemlig ikke sådan hvis jeg har arbejdet et andet sted kom jeg i tanke om..
Og ved I om man kan gøre noget ved det?
Hvorfor reagerer jeg mon på det?
Mvh TT
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.472
Men, hvordan er indeklimaet? Er der skimmelsvamp? Hvis der er en fysisk årsag er det til at gøre noget ved?
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.719
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Mvh TT
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.472
Hvis du mener at der er forskellig følsomhed for overnaturlige stimuli, hvorfor skulle der så ikke skeles til at der ER FORSKELLIG følsomhed for diverse fysiske stimuli?
Jeg er fx selv fuldstændig upåvirket af skimmelsvamp, men jeg er også blottet for allergi og astma
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
Hvis du stadig har fysiske gener bagefter så kan du være sikker på, at det da i hvert fald ikke er dét, der gør dig dårlig, og udelukke den mulighed. Og det giver dig også den mulighed at dine gener kan forsvinde hvis det ER det du tror.
Min ydmyge holdning er, at det ikke er "ånders indvirken" der er årsagen til det. Har du fået taget en blodprøve og set på om der er vitaminer e.l. du eventuelt mangler? Det kan sagtens give lignende symptomer
aug 2007
Følger: 273 Følgere: 271 Heste: 15 Emner: 8 Svar: 665
Du får ikke eftervirkninger
mar 2011
Who - fordi jeg har boet i et hus med skimmelsvamp og ikke reageret i huset (som var i dårligere stand end slottet) og dengang var jeg også dårlig efter at have arbejdet der.. Nu bor vi heldigvis i et sundt hus og jeg reagerer stadig dagen efter..
Mvh TT
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
Hvis det derimod KUN er dig der mærker til det og kun dig der bliver påvirket af det, så ville jeg gå til lægen. Jeg synes du har en helt valid grund til at gå til din læge når du i en længere periode har døjet med træthed, hovedpine, kvalme osv - så burde lægen gerne kunne sætte nogle undersøgelser i gang
mar 2011
Og jeg arbejder der kun nogle gange om året, før var det meget mere. Og jeg døjer kun med dette efter jeg har været der
Mvh TT
maj 2013
Følger: 24 Følgere: 25 Heste: 6 Emner: 3 Svar: 22
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 123 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.753
Jeg tror du må søge efter din grund et andet sted.
mar 2011
Mvh TT
jul 2008
Følger: 71 Følgere: 119 Heste: 11 Emner: 38 Svar: 617
Men som andre også nævner så kan man drænes af ånder..
Hvis der er meget aktivitet kan man sagtens blive afladet.. Du kan også være så heldig at du har en såkaldt klæbe ånd - det mærker de andre jo ikke, men det gør du i høj grad
For mig er det dog tydeligt at mærke forskel om det er stress eller anderledes aktivitet der dræner mig og giver mig hovedpine.
nov 2007
Følger: 150 Følgere: 391 Heste: 5 Emner: 140 Svar: 1.622
Jeg fik så historien - den eneste der IKKE kiggede mærkeligt på mig var ejeren som jo kendte historien - og jeg blev skræmt af det hele.
Det sad i mig resten af dagen - og da jeg gik i seng den nat havde jeg kvalme og vejrtrækningsproblemer -
Jeg kendte intet til hele denne historie før jeg oplevede det
Jeg har siden været på slottet men jeg oplever det samme HVER gang jeg kommer til dette rum.
Så JA jeg tror på det kan påvirke dig
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.774
Nu sammenligner jeg godt nok med noget, ikke åndeligt, men hvis jeg har lavet for meget eller har meget i hovedet fx.mandag så er jeg træt, tung og uoplagt tirsdag, hvis jeg ignorerer det og er igang tirsdag også, så er jeg sengebundet onsdag. (jeg har en lidelse der begrænser mit energi niveau) så selvfølgelig kan det mærkes dagen efter.
Ånders indvirkning.. Kan det være årsagen?