725 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Hovedpine Hovedpine

Jeg tror ikke jeg er den eneste der har hovedpine af og til.. men her de sidste måneder synes jeg virkelig det er taget til..
Jeg har stort det altid ondt det samme sted, oven over, eller inde bag ved venstre øje, nogle gange også højre.. tror det kommer omme fra bagsiden af hovedet og trækker om foran.
Det er oppe på 2-3 gange i ugen nu, og ved ikke hvad jeg skal gøre ved det. Har hørt hovedpine kan skyldes forskellige ting, alt efter hvor den sidder..
Men kan ikke lige finde noget om det.
Er bare så træt af at sige "jeg har ondt i hovedet i dag" når det er så ofte!
Det er slet ikke i nærheden af migræne med opkast osv.

Hvad gør i, når i har hovedpine? Panodiler hjælper kun i en meget lille grad.. egentlig er det bedste for mig bare at sove det væk, men synes ikke det er "slemt nok" til at jeg kan tillade at ligge mig ned en hel dag pga. det, selvom det påvirker hele min dag..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hovedpine
  • #2   25. sep 2016 måske du skulle tage til noget massør o.lign. hovedpine skyldes ofte spændinger smiley Jeg har selv haft ret meget hovedpine de sidste 6 uger faktisk, men jeg har også været meget spændt i nakken.

Der er flere fra mit arbejde der har lidt meget af hovedpine eller migræne, de tager nu dagligt magnesium. De siger alle at det har virket smiley

• #3   25. sep 2016 Har været til lægen før, men synes ikke hun tager det alvorligt..
    Har flere gange tænkt på massør, men lige nu er jeg i gang med en behandling ved kiropraktor som jeg får dækket af min forsikring.
    Synes bare massør er så dyrt, og selvom man skal tænke på sig selv, er det bare ikke lige det man altid har penge til overs til, som studerende.. smiley

• #4   25. sep 2016 Er det spændings hovedpine, eller er det alm. (heller hvad det nu hedder) hovedpine.?

• #5   25. sep 2016 Jeg får voldsom hovedpine hvis jeg er stresset. I perioder har jeg haft hovedpine dagligt i op til flere måneder, og der er ikke noget at gøre ved det andet end at stresse ned. Kunne det være derfor?

• #6   25. sep 2016 Dorthe C, det er det jeg ikke rigtig kan finde ud af.. hvornår ved man om det er spændingshovedpine eller ej?

• #7   25. sep 2016 Du skal søge professionel hjælp. Det kan skyldes alt fra en skæv ryg. Til det fodtøj du går i.

Havde en kollega der havde samme problem. Hun tog til behandling hos Michael Corht. Og har det meget bedre i dag.
    Og så har vi generelt også bare gode erfaringer med ham i min familie..
    http://manuelmedicinsklinik.dk

• #8   25. sep 2016 Hvis det "bare" er spændings hovedpine, så kan du selv gøre noget for det. Ændre arbejdsstilling, bevæge dig mere. Jeg har god fornøjelse ud at løbetræne, det er ligesom den opvarmning og armenes bevægelser gør noget godt for nakken.
    Ellers når jeg i perioder har siddet meget ved min bærbar, får jeg også ondt. haft utroligt meget glæde at en nakkevarmer fra back on track.

Hvis det er noget inde i hovedet, så er det lægen du skal have fat på.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #9   25. sep 2016 Hvis du er igangsat med kiropraktor behandlinger, så er det højst sandsynligt derfor..

kiropraktor glemmer bare at fortælle at de ofte ikke kan arbejde alene, og at du derfor også har behov for fysioterapi løbende med din behandlinger smiley

afsted til fysisk med dig, du har med garanti en masse spændinger, som skal løsnes op.

• #10   25. sep 2016 Tja, min mand går til kiropraktor, pga. nakke og ryg. Det får han nu ikke hovedpine af, og han går ikke til fys. Tvært i mod, så afhjælper det hans spændingshovedpine.

Men mennesker er jo forskellige og de reagere forskelligt.

• #11   25. sep 2016 jeg gik en overgang også en del til kiroprakter, det gav nu heller ikke mig hovedpine smiley

Men TS, ja det er stramt når man er studerende! Men vor herre bevares, hvor er det også det værd! smiley

• #12   25. sep 2016 Har du briller? Ellers så prøv at få tjekket dine øjne, det er jo som regel gratis hos en optiker.
    Jeg får rigtig slem hovedpine hvis jeg overanstrenger mine øjne og det eneste der hjælper er at sove det væk, når jeg en gang i mellem glemmer at bruge mine briller smiley

• #13   25. sep 2016 Jeg har været til optiker for cirka 4 mdr. siden.
    Ja, det kunne godt være pga. kiropraktor, men havde også hovedpine inden jeg startede i behandling. Jeg har skæv ryg, men har aldrig fået at vide at det kan give hovedpine..
    jeg læser til pædagog og er i første praktik som jeg afslutter på fredag. Jeg har haft ret meget er se til de sidste uger, og det kan godt være det også er en del af det, men igen.. jeg havde hovedpine inden da.
    Måske jeg tager til lægen igen, men tror bare jeg får samme besked igen. Har et skidt forhold til min læge, og vil gerne skifte.. men det er svært at vælge en "ny" synes jeg.

• #14   25. sep 2016 Du kan evt prøve kranio sakral terapi smiley
    Din hovedpine kan skyldes så mange forskellige ting, som de andre også siger!
    Jeg ved godt at det er ret dyrt, men det kunne være et forsøg værd!

• #15   25. sep 2016 Du kan være spændt forskellige steder i ryg/nakke region af dine behandlinger, fordi din krop bliver rettet op.

Jeg har selv gået regelmæssigt til kiropraktor siden marts 2014, hvor jeg faldt af, og det blev opdaget at min ryg er skæv, så skæv at jeg aldrig bliver lige.
    Før jeg kom til kiropraktor havde jeg meget hovedpine, og får det stadig så snart knoglerne i nakken rykker sig lidt. Jeg holder min krop igang med løb, og det er godt for hovedpine.

Prøv at komme lidt igang med noget motion, det har hjulpet mig.
    Hvis ikke, så søg en fysioterapeut. smiley

• #16   26. sep 2016 Får du sovet ordentligt og drukket nok vand? Spiser du korrekt?

Hvor længe har du sammenhængende haft hovedpine? Snakker vi en måned, halvt år? Mere?
    Har du haft nogle hovedtraumer?

• #17   26. sep 2016 Jeg har desværre en del hovedpine i perioder.. Ligesom du fortæller hvor panodil kun hjælper meget lidt.. Dette kommer oftest om forår/efterår eller når der er store vejrforandringer (koldt/varmt) smiley jeg har ikke været til lægen med det..

Mvh TT

• #18   26. sep 2016 Jeg har lidt af hovedpine på samme måde som dig , den kunne blive hængende 3-4 dage nogen gange ??
    Jeg begyndte at gå til massør hver 14 dag og det har hjulpet SÅ meget tror kun jeg har haft hovedpine 1 gang i den tid efter.
    Der gik lige lidt tid før man kunne mærke det hjalp.
    Jeg går stadigt hver anden uge og har absolut ikke tænkt mig at stoppe når jeg kan mærke det har hjulpet så meget ? Ja det koster lidt ! men hellere det end at rende rundt med hovedpine 5 dage mm ugen ??

• #19   26. sep 2016 Damnation.

Hvis du ikke kan med din egen læge, så koster det kun et engangsgebyr på 500 kr at skifte læge. (Reglen er der for at undgå doctor shopping.)
    Spørg folk i lokalområdet hvordan de lokale læger er. Bliver du ikke klogere, så tag en tilfældig.

Lav dagbog over din hovedpine.
    Dato. Symptomer. Forværrende eller lindrende.
    Ring til egen læge og bestil tid. Så tager i den derfra.

Bortset fra det, der er en god grund til at sundhedsprofessionelle har tavshedspligt.
    Hvis I vil undgå at forsikringsselskaber, kommende chefer, sladrevorne personer og andre hører om noget I ikke vil have de ved, så lad for guds skyld være med at oploade det på en ikke krypteret hjemmeside.
    Lovgivningen kræver, at der laves sikkerhedskopier af alt, og de gemmes i 2 år. Der laves sikkerhedskopier af sikkerhedskopier.
    Alt hvad der er oploadet på internettet kan aldrig slettes helt igen.

Hvis der er NOGEN som ikke skal vide dether om jeres helbred, så lad være med at bruge arbitrære hjemmesider.

Suk.
    Og så ved man aldrig hvem man taler med.
    Og er det faktuel viden, eller rygter?
    Er det en norsk skovtrold der skriver? Det er umuligt at kontrollere.

Kommentér på:
Hovedpine

Annonce