414 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Foreslå over budgettet Foreslå over budgettet

Hej! smiley

Jeg har lige en tanke, som jeg må dele!
Er det bare mig, som både oplever (som trådstarter) og ser på andres opslag og annoncer, at når nogen søger efter et eller andet, så kommer der foreslag fra folk, der foreslår noget som ligger over det max, trådstarter har givet?

Tit ser jeg annoncer, hvor nogen søger en hest til f.eks. 10.000, og så kommer der svar som "Jeg har denne her søde vallak, der opfylder alle dine krav, han koster bare lidt mere. Se min annonce." Og hvis man så trykker sig ind, så koster hesten 25.000...

I dag så jeg et opslag om én, der ledte efter steder, hun kunne købe gode men billige underlag til max 400 kroner. Flere foreslog meget dyrere underlag for "kvalitet og pris hænger sammen", og der var endda én, som tilbød at specialsy et underlag til hende for 1200 kroner.

Hvorfor gør folk det?? Tror nogle mennesker, at andre har røven fuld af penge? Kan man ikke sætte sig ind i at nogle mennesker må holde sig indenfor et budget? Er man helt vildt desperat for at komme af med sit dyr?
Synes I ikke, at det er underligt? Måske nogle af jer gør det - hvorfor? smiley Og de af jer, som oplever det selv, hvordan forholder I jer egentlig?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foreslå over budgettet
  • #1   14. sep 2016 Tjaaa jeg bliver nu ikke irriteret, men formoder at folk foreslår noget fx underlag, fordi de mener det er bedre for mig/er et godt råd. Hvad jeg så vælger at gøre, det er mit eget valg smiley

De gange jeg har søgte heste/plage der anser jeg, at folk skriver med en hest der er dyrere, er fordi de ønsker at indgå i en forhandling. Dvs jeg har 10.000 kr, og de skriver med en hest til 25.000 kr - så ville jeg forvente, at kunne jeg finde 2-3000 kr mere, så var sælger interesseret i at sælge til mig til den pris.

Mvh Charlotte

• #2   14. sep 2016 Enig med Charlotte smiley

Det med hestene, der har jeg også selv gjort det da jeg havde hest til salg. Netop fordi jeg som sælger, var interesseret i at forhandle prisen på hesten og det kunne jo være køber kunne komme op med lidt mere og man så kunne lave et kompromis.

• #3   14. sep 2016 Jeg oplevede det selv rigtig meget da jeg kiggede efter hest.
    Jeg havde en Max pris på 15.000 hvilket jeg skrev.
    Men jeg fik rigtig mange henvendelser på heste der kostede henholdsvis 17 og 18 000.
    Hver gang måtte jeg forklare sælger at det bare ikke var i min interesse da jeg fysisk ikke havde så mange penge. Det var vildt frustrerende smiley

• #4   14. sep 2016 Jeg tænker at de regner med at hvis det er den perfekte hest så kan køber sagtens skaffe de sidste penge... Dog er det stor forskel på 3000kr og 15000kr smiley og jeg synes det er okay hvis prisen ligger op ad købers ønske, men 15000kr ville også have irriteret mig smiley

Mvh TT

• #5   14. sep 2016 Synes det er så pisse træls at folk skriver med hesten der er langt dyre end budgettet..

Da jeg søgte hest var min max pris 25.000kr inkl. sadel
    havde en der tilbød sin til 30.000kr plus sadel for 5.000kr så det er 35.000kr
    tog ud og kigge hesten fordi sælger viste interesse for både at gå ned i pris til det jeg kunne give og afdrag..

da jeg havde prøvet hesten og viste interesse ja hun gik da ned til 30.000kr inkl. sadel men min max her og nu var 25.000kr inkl. sadel og hun ville på ingen måde afdrag alligevel så ja så det sku svært :S

der blev jeg gal for havde både brugt benzin og en del tid på at komme ud og prøve den hest..

og ja da jeg så sank prisen fordi der skete nogen ting så jeg ikke havde mere end max 20.000kr inkl. sadel ja så kom der stadig bud på 30-35-40.000kr og hestene levede ofte slet ikke op til selv de mest basale krav..

• #7   14. sep 2016 Jeg kender det godt og finder det irriterende, jeg søger en begynder pony til min datter, har som udgangspunkt skrevet Max 6000 kr. men blev tilbudt en pony til 17.500 det synes jeg er temmelig langt over budget smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #8   14. sep 2016 der var på et tidspunkt kt et forum emne her inde, omkring anbefalinger gerne af billig bil der kunne trække hestetrailer, her var der så en der anbefalede at købe en audi q7... hmm, der var jeg ved at falde af stolen af bare grin.

personligt, så skriver jeg altid priserne lidt lavere hvis jeg søger ting - fordi så kan jeg ofte få de ting jeg søger til billigere penge, end hvis jeg satte startpris højere.

modsat så når jeg sælger ting, så sætter jeg altid prisen højere end hvad jeg egentligt vil have, for ved at folk altid byder under.. smiley

• #9   14. sep 2016 Tjae.

Hvis jeg havde en vare til salg, som levede op til de anførte krav, og jeg ærlig talt mente min pris var korrekt sat, men jeg kunne forhandle, så ville det da være en service information at jeg havde noget, som lå meget tæt på.
    Man kan tænke sig, at køber nævner en lav pris ift ønskede krav - det antyder vel forhandlingsvilje?

En sælger kan jo ikke se hvor stor en buffer folk har ved siden af til andre uforudsete udgifter. Men hest er en dyr hobby, så det er en rimelig antagelse at folk HAR en ekstra opsparing læggende - jeg turde ikke selv købe hest uden at kunne betale mig ud af nogle overraskelser. Og køber kan slet ikke se, om folk vil tage af deres buffer for at få den perfekte hest.
    Jeg forstår godt sælgere, der prøver at skabe kontakt. Især hvis de vil forhandle, for at hesten får det rette hjem.

• #10   15. sep 2016 Tænker ikke det er ondt ment hvis folk har et buget på 15.000 til hest så bør man kunne finde en løsning hvis den koster lidt mere. Det er et engangs beløb og det en udgift fra du. Får den i hænderne.

Naturligvis er det forskelligt hvor mange penge folk bruger på hest, men det er virkeligt dyrt hver måned. Så tror penge delen, nogle gange skrider lidt når man taler hest og udstyr.
    Så skriver folk. Det mit max beløb og ønsker ikke hendelvendelser på beløb over. Så det jo trælst hvis folk alligvel skriver og bruger ens tid, men tror i de fleste tilfælde folk gør det af god mening. Og ikke for at genere. Men så kan man jo sige læs venligst annoncen igen smiley

Fortsat dejlig aften

Kommentér på:
Foreslå over budgettet

Annonce