723 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

kan I huske for 15 år siden i dag ? kan I huske for 15 år siden i dag ?

ja klokker er kun lige landet lidt over 24 natten imellem lørdag og søndag.
har lige siddet og tjekket nyhederne på tv2. og hvad springer lige i øjene?
at det nu er 15 år siden nogle fjolser mente at man bare måtte flyve ind i to tårne i New york

de viser nogle indslag fra den dag. Og lige så hurtigt er den dag bare tilbage.
kan huske at vi sad og så en serie på tv2 - den med greengras (navnet er bare væk). Pludselig kommer der en linie med sidste nyt : " 1 flyv er fløjet ind i det ene tårn på world trade center"
man sidder bare og glor. for man fatter ikke at der bare flyver et fly ind i sådan et stort tårn - man må da være halv blind
imens det hele er live så kommer fly nr 2. Og så er det bare alvorligt. her sidder hele verden og ser live tv, og så sker det som bare ikke må ske.
tårnene brænder - folk springer ud af vinduerne - springer fordi de vil hellere taage et spring for en change, fremfor at brænde ihjel. Tænk at folk må tænke sådan

alt imens er Petagon også blevet ramt, og det forlyder at endnu et fly har problemer.

og så sker det værste bare. og jeg sidder virkelig næsten med en klump i halsen nu. tårnene falder sammen. Og man sidder bare og ved at nu er det bare slut for en masse mennesker. ingen kan jo overleve sådan noget.

og her sidder man bare og følger det live lige før spisetid.

tænk næsten 3000 mennesker omkom - mega mange kom til skade. Helt almindelig mennesker som "bare" stod op og gik på arbejde......

ja selv den dag i dag kan man bare ikke undgå at få tåre i øjene når man "mindes" den dag for nu 15 år siden.
jeg gør -sidder med en klump i halsen lige nu..... håber aldrig at man skal opleve sådan noget igen

hvad med Jer?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan I huske for 15 år siden i dag ?
  • #1   11. sep 2016 Puha...
    Nu er jeg ikke gammel nok til at kunne huse det da det skete... Men uha hvor må det havde været grimt smiley har set nogle få videoer fra det... Dog ikke unden tåre i øjnene.

• #2   11. sep 2016 Jeg husker det tydeligt, på trods af at jeg kun var 11 år. Jeg sad i sofaen med min far, som zappede lidt frem og tilbage - og det første han siger, da han zapper over til live optagelser af angrebet er faktisk bare "Hvad er det dog for en film."

Det var MEGET surrealistisk at se på og tænke tilbage på. Det der skræmte mit 11 årige jeg mest, var præcis det med, at man så hvordan folk sprang ud af vinduerne smiley Det var grusomt.

• #3   11. sep 2016 Kan godt huske det smiley Var syg med influenza og havde ligget og sovet. Da jeg stod op og gik ind i stuen, sad min far i sofaen og så nyhederne. Han så meget alvorlig ud og jeg kiggede hen på tv'et så hvordan et fly fløj ind i en bygning. Jeg troede først det var en film han sad og så.

Det er mig ubegribeligt, at nogle mennesker kan tage den ''frihed'' at dræbe andre uskyldige mennesker smiley Hvorfor ha' sådan et behov?

• #4   11. sep 2016 Jeg husker det, som var det igår. Jeg kom tidligt hjem fra gymnasiet, og det første jeg gjorde var at tænde fjernsynet. Ikke fordi jeg havde hørt noget, men det var bare en af de dage hvor jeg ville flade ud på sofaen. Der kom live optagelser på, men jeg gav det ikke nok opmærksomhed til at registrere at det var live optagelser fra lige det sekund. Jeg troede at det var et eller andet åndssvagt krigsdokumentar ting, så jeg zappede rundt og der var så mange kanaler der viste det, men stadig fattede jeg det ikke og blev bare irriteret over at alle synes de skulle vise det samme møg.

Jeg tror først at det var 10 minutter efter at jeg begyndte at se det, at det gik op for mig at det var virkeligt, og det var nu. Det er mærkeligt at tænke på, at det nu er blevet til historie, som muligvis undervises i når mine børn starter skole.

Jeg kan endda huske det præcise klip, hvordan det så ud, til trods for at jeg aldrig har set det siden.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #5   11. sep 2016 Jeg kan også tydeligt huske det.. på trods af at jeg kun var 10 år gammel.

Jeg sad også og så fjernsyn med min mor, efter hun havde været på arbejde, og hun skulle lige tjekke nyhederne inden hun skulle igangværende med at lave mad - vi skulle faktisk have kylling.

men den kylling blev hurtigt til mcd, da hun jo skulle følge med i live udsendelserne.

jeg kan tydeligt huske at jeg var meget optaget af hvad der skete, og syntes det var vildt spændende

• #6   11. sep 2016 Jeg var 12 år og husker dagen tydelig, jeg græd meget - da min chinchilla Picella blev fundet død den morgen. 911 rørte mig ikke specielt, og gør det stadig ikke, jo det er skrækkeligt, men der sker så skrækkelige ting hver evig eneste dag i verden. Hvis man skulle gå og være være berørt over det hele, ville man ikke fungere. Mit fokus ligger i steder på, at hjælpe der, hvor jeg kan.

I øvrigt betyder det, at jeg i næste uge har haft min chinchilla Chilla i 15 år - hende har jeg stadig smiley

• #7   11. sep 2016 Jeg var hos en veninde og alting endte i kaos...

Men det jeg husker mest er, hvor tæt ind til livet det pludselig blev, når folk spurgte hvilket selskab min far fløj for og om han var okay. (SAS og kun kortruter=Europa == han kunne ikke have været med, men stadig..)

• #9   11. sep 2016 Ja jeg kan tydeligt huske det..vi havde sovet rigtig længe (mig og min eks sambo) og vågnet, tændte fjernsynet og da havde lige det første fly ramt..de talte om at piloten nok havde fået et ildebefindende.. så sad vi og så live tv hvor fly nummer to pludselig kom flyvende.. Så var det pludselig ikke en ulykke mere smiley Og mennesker der hoppede ud..kaos.. Helt surrealistisk at sidde der i stuen og se.. Jeg kommer aldrig til at glemme det.. At man sidder og ser mennesker hoppe ud i døden..

Mvh TT

• #10   11. sep 2016 Jeg var kun 4 år, men jeg kan stadig huske noget af det. Jeg kan huske at jeg lå i sofaen og så tv med min mor, da klippet med det ene fly der flyver ind i et af tårnene kommer på. Jeg spurgte min mor hvorfor at det fløj ind i tårnet og hun svarede mig at det var nogle onde mennesker, som troede på at hvis de slog en masse mennesker ihjel, så ville de onde mennesker komme op til deres Gud.
    Jeg forstod det ikke rigtig dengang kan jeg huske og jeg kan huske at jeg tænkte at det var noget meget mærkeligt noget de onde mennesker troede på.

• #11   11. sep 2016 Ja det var en dag hvor mange ting forandres i Verden.
    Og jeg som aldrig ser nyheder i Tv men tog til hundetræning og der stod alt stille så jeg må hjem og se hvad det var de snakkede om.
    Det var en katastrofe ikke bare i USA
    Jeg har set film som er bygget op over emnet siden, til gru.
    VH
    Annette

• #12   11. sep 2016 Jeg var kun 6 år og kan ærligt ikke huske ret meget andet end at min mor og jeg ser det i tv.

Det har dog siden hen interesseret mig ret meget.
    Men ja hvor er det en forfærdelig ting og jeg kan ikke forestille mig at skulle gå rundt med det resten af livet som overlevende.

• #13   11. sep 2016 var 10år gammel og husker ikke noget specielt, det rørte mig ganske ærligt ikke..

som en anden siger, der sker så meget frygteligt hver eneste og self. er det frygteligt, men det er det jo også med alle de andre lande hvor der er krig, sult osv..

så ærligt så rør det mig ikke, havde det været i danmark havde det nok været noget andet, fordi det var tæt på, men så langt fra mig røre det ikke mig andet end det er frygteligt og stakkels familie medlemmer.. det har uden tvivl været deres værste dag

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #14   11. sep 2016 forskellen fra 9/11 også de terrorangreb der sker i dag, er at 9/11 er et af de første som går ud over et andet land.

9/11, var ligesom "start" angrebet, og efterfølgende er terrorangreb i især Europa bare steget og steget..

De angreb der kommer idag, kommer ikke med samme fortvivlelse og overraskelse som det på Word traid center..

• #15   11. sep 2016 Det var også omfanget... det var umådeligt mange mennesker de ramte i forhold til ham der kørte en lastbil gennem Nice. Samt at de tog to kæmpe bygninger med sig, som var et markant symbol for byen. Mange mennesker blev levende begravet, folk sprang ud fra bygningen, folk brændte ihjel. Der blev ledt i månedsvis i ruinerne. Folk blev syge for livet af at arbejde frivilligt i ruinerne på at lede efter folk. Og som AMT siger, så var det ligesom en slags begyndelse... Men jeg kan ikke komme i tanke om et eneste terrorangreb der ligesom dette, skadede mennesker på så mange måder, samt lavede så stor skade...

• #17   11. sep 2016 jeg var 5, husker intet om det, og hørte for første gang om det flere år efter... utroligt at man kan få sig selv til at skade og slå andre ihjel smiley desværre er verden vi lever i en grusom verden.. magtsyge og penge griske mennesker regere verden smiley

• #18   11. sep 2016 Jeg husker tydelig den dag og hvor ufatteligt det virkede.

Ca et halvt år senere stod jeg sammen med mine studiekammerater på ground zero og så kom det hele tilbage med fuld styrke.

Kommentér på:
kan I huske for 15 år siden i dag ?

Annonce