{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

RPG-sider? {{forumTopicSubject}}

Går og - igen - leder med lys og lygter efter en god rollespilsside.

Jeg søger IKKE:
- Sider hvor man spiller heste, det føler jeg mig lidt for "gammel" til.
- Sider hvor det foregår i en eller anden by i USA uden egentlig rigtigt at have et plot.
- Sider hvor man "spiller" i en chat eller på skype.

Jeg SØGER:
- Sider hvor man "spiller" på et board.
- Både multiprofile-sider (hvor hver karakter har en profil) og singleprofile-sider (hvor alle karakterer deler en profil).
- Et godt plot.
- Med aktive admins og MODs.

Sider jeg ALLEREDE kender:
- SOS
- Shaire
- Praedo Islands
- City of Angels

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  RPG-sider?
  • #1   7. sep 2016 Du er ikke en der evt skriver over beskeder og 'digter'? smiley

• #2   7. sep 2016 Er det der Praedo Islands tiden værd? Det ser ihvertfald meget gennemført ud, men jeg gider ikke at sidde og fifle med en karakter, hvis siden stort set er død (:

• #3   7. sep 2016 Damn vil anbefale en god en, men proboards har netop lukket den ned...
    Ellers ville jeg også foreslå COA - skal selv til at kigge nærmere på den, men den havde du allerede fundet smiley

• #4   7. sep 2016 Tag og Google viking con.
    Det er et stort arrangement, som har kørt hvert år i... Jeg tror at det er på 32ende år?
    Det er weekenden ved efterårsferien.

Selvom du ikke kender nogen, kan du sagtens dukke op.
    Det er et par hundrede brætspilshygge nørder og rollespillere, der mødes til brætspil turneringer eller "rundt om bordet" rollespil og hygge.

Jeg kender intet seriøst rollespil, der virker via hjemmesider. Doesn't work. Der er intet rollespil over det. (Siger hende der selv improviserer scenarier, som folk bagefter beder mig skrive ned som krimier...)

Men duk op til viking con. Mød nogle rigtige mennesker og del en social hobby med.
    Jeg dukker selv op på 8 år.
    Nok mest som GM...

• #5   8. sep 2016 Wolfgang: Nope. Det gider jeg ikke.

Sara: Hold dig til emnet tak.

Who: Jeg søger KUN online rollespil smiley

• #6   8. sep 2016 Det styrer du selv.

Men du skriver at du søger "rigtigt rollespil"?
    Jeg forstår" rigtigt rollespil ", som folk der mødes. Hver person digter en fiktiv karakter og spiller den karakter.
    Live rollespil ved at være udklædt. Det bliver hurtigt noget man også kunne beskrive som" multi-total-interaktions teater med improviseret manuskript ".
    Rundt om bordet / tabletop / pen and paper er at man har et stykke papir med stikord til færdigheder. Og man fortæller hvad karakteren gør.

Kan du ikke spille en personlighed, kan du ikke forme en historie, kan du ikke interagere med andre mennesker på uventede måder, så er det ikke rollespil, men et program på en maskine.

Hvis du søger et program, så beskriv hvad du søger.
    Det er bare misvisende at kalde det rollespil. Og burger du ordet rollespil, tror folk du søger det

• #7   8. sep 2016 Rollespil har fået flere betydninger og en af de mest brugte nu er at det også er over nettet. Flere kender det som et online univers hvor man netop også har sin egen karakter og ér den karakter, som integrerer med andre mennesker, som også har en karakter de har digtet.

Hippie søgte ikke noget i virkeligheden. Hun søger noget via internettet. Så nytter det jo ikke noget at foreslå hende noget, som forgår i vireligheden :).

• #8   8. sep 2016 WHO: Jeg skriver på intet tidspunkt "rigtigt rollespil". Jeg skriver "god rollespilsside". Deraf kan man aflede, at jeg leder efter en HJEMMESIDE med rollespil. Altså en hjemmeside, hvor der spilles skriftligt rollespil smiley

For jeg skal sgu ikke rende rundt ude i en skov udklædt!

Lad venligst vær med at belære mig om rollespil. Der findes flere forskellige typer. Både live-rollespil, men også online-rollespil. Jeg søger ikke et spil med en eller anden form for handlingsforløb, men en sidde hvor man "spiller" på board og hvor spillet kan forsætte i en uendelighed. Altså hverken live-rollespil eller PC-spil smiley

- tak fordi du suplerede op Sassie. Kan jo ikke gøre for, at Who er for gammel til at kende online rollespil på den måde vi mener det.

• #9   8. sep 2016 Småkage!

Hvis du tænder på at interagere, så er rådet stadig herfra at mødes med folk der har samme forkærlighed.
    Du behøves ikke at klæde dig ud i en skov. Men taler du med folk med samme smag, får du ideer til lignende men nye aktiviteter.

Jeg kender ingen computerspil der tillader den direkte interaktion, som for mig er adelsmærket ved rollespil, derfor kan jeg ikke foreslå nogen.

• #10   8. sep 2016 WHO: Du læser jo overhoved ikke, hvad jeg skriver. Smut ud af mit emne, du er ikke til nogen hjælp --'

Desuden besvarer du overhoved ikke mit spørgsmål. Jeg er IKKE interesseret i live-rollespil, sådan OVERHOVED IKKE. Så stop med at foreslå det da...

• #11   8. sep 2016 Kender desværre heller ikke nogen sider som sådan Hippie.
    Men jeg kunne godt tænke mig at hive dig med til pen&paper en dag. Det er skide sjovt. smiley

Minstald.dk har nok den (so far) bedste rollespils set-up jeg har set til dato. Ville ønske jeg vidste nok om kodning til at lave noget i den stil udelukkende med rollespilssitet. For der er ikke mange rollespillere tilbage derinde. smiley

• #12   8. sep 2016 RYNKE: Hmmm... ku' godt være Andy. På et tidspunkt måske. Ved ikke rigtig hvad det er, så du må forklare nærmere smiley
    Er ked af at SOS, er gået pænt meget i stå smiley

• #13   8. sep 2016 Me too. Men to mand er bare heller ikke helt nok til at holde det kørende, og som MOD kan jeg ikke rigtig rydde op og sørge for at tingene er i orden.

Jeg blev lokket med af en af mine gamle net-rollespilsvenner Frej. Det er hylesjovt. smiley
    Basicly er pen&paper lidt alla netrollespil, bare hvor man sidder sammen med de andre spillere.
    Jeg spiller pt i en gruppe hvor vi er vampyrer. Der er en gamemaster som spiller NPC´erne og sørger for en story-line vi kan følge. Det er egentligt røvsvært at forklare over skrift -.-

• #14   8. sep 2016 RYNKE: Nej, det er jo det, og det er bare så skide ærgeligt, for det var ellers en drønfed idé - for mig i hvert fald smiley

Hmmm... måske man skulle prøve? Kan du ikke lige forklare hvordan det foregår og hvad det går ud på? smiley

• #15   8. sep 2016 Indeed it was. smiley

Oh well.. Jammen jeg tager så udgangspunkt i den kampagne jeg spiller lige nu, hvor vi er en gruppe vampyrer.
    GM har inden spilgangen skrevet noget plot, så hun har en idé om hvor vi kan bevæge os henad. Ikke at vi SKAL følge plottet, vi er frie til at gå de veje der passer os.
    Til at starte med blev vi kaldt ind til en af de højere magter i byen, som skulle bruge nogle vampyrer til at undersøge, hvorfor helvede hans blodslave i en anden by ikke svarede ham. Så en gruppe af random vampies som ikke kender hinanden bliver sendt på mission i det "ukendte".

Vi har også fået en masse oplysninger på forhånd. Om kampagnen, magiske systemer, hvordan der spilles, hvad vi ved som vampyrer og sådan. smiley

Så spiller man basicly bare som sin karakter. Jeg spiller en tidligere MMA-fighter der på mange måder minder om Yuki. Bortset fra at hun om muligt er endnu mere uhøflig..
    En scene kunne for eksempel spilles sådan her:

GM: "I kommer ind (beskrivelse af rummet, hvem der er i rummet udover spillerne etc) og vampyren, Carlisle, der har indkaldt jer betragter jer arrogant inden (opgaven bliver så forklaret sammen med lønnen)"
    Mig: "Hope står lænet op af væggen med armene over kors og et mistroisk udtryk. Udover Gabby kender hun kun en af de andre af navn. Først da Carlisle er færdig med at tale virker hun til at anerkende at hun har hørt ham." (jeg vil så sidde med armene over kors og Hope´s attitude og give et kort nik med en "opgave forstået" kommentar)

Giver det nogen som helst mening? smiley

• #16   8. sep 2016 RYNKE: Lidt, tror jeg nok smiley
    Hmmm… ved ikke helt, om det er “min stil”. Er ikke fan af at være face-2-face med dem jeg spiller med. Det bliver alt for akavet til mig, synes jeg i hvert fald. Men kunne da godt prøve. Det sker der ikke noget ved smiley

• #17   8. sep 2016 Haha, jeg tænkte også det ville være fucker akavet, men nyder det virkelig meget. smiley

• #18   8. sep 2016 Ku' være jeg skulle give det en chance så smiley

Kommentér på:
RPG-sider?

Annonce