{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
726 visninger | Oprettet:

emma A
emma A
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Hvad skal jeg gøre? {{forumTopicSubject}}

Hej hg jeg har virkelig brug for hjælp jeg har denne fantastiske 2 års hoppe som jeg elsker rigtig højt hun bliver først 3 til næste år og det er jo ikke sikkert hun kan tilrides før hun er 4-5 år.

Men her på det sidste har jeg haft følelsen af om hun ville have det bedre hos en med mere erfaring og tid til en unghest, + plus at jeg er begyndt at savne både at ride generelt og at ride stævner og jeg er bange for at det er begyndt at gå ud over hende på den måde at jeg lidt mister lysten til at træne med hende og være derude jeg elsker normalt alt omgang med heste både fra ryggen og jorden men det faktum at jeg ikke kan ride hende overhovedet gør at jeg mister lysten smiley hvilket heller ikke er fair over for hende. smiley

Så mit spørgsmål er om jeg skal sælge hende til en med mere tid og forstand på ungheste og så købe en anden hest jeg kan bruge til stævner

Eller om jeg skal beholde hende og bide det i mig da jeg elsker hende rigtig højt men mister lysten til at arbejde med hende?

Tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre?
  • #1   6. sep 2016 Hvad med at beholde hende og ride på en rideskole eller evt have en part du kan ride og starte lidt stævner på? smiley

Mvh TT

• emma A
    emma A Tilmeldt:
    jan 2015

#2   6. sep 2016 Det havde jeg også overvejet og jeg har også kigget lidt rundt men der er bare ikke rigtig noget i mit område smiley smiley

• #3   6. sep 2016 Det der med at "have forstand på ungheste" - screw it. Sorry for sproget, men helt ærlig, du får aldrig nogen forstand på ungheste hvis ikke du har haft en.
    Jeg ville beholde hesten, og så få et godt "makkerskab" med en underviser, der måske kan undervise jer fra jorden osv - brug jeres tid sammen fra jorden fornuftigt til at skabe jer et bånd.

Jeg fik Hope da hun var 3 - nu er hun 4. Jeg var 16 da jeg fik hende - hun er faktisk den nemmeste hest jeg har haft med at gøre! Men det kommer selvfølgelig an på hesten jo. smiley

• #4   6. sep 2016 Med mindre hesten er i sindssyg vækst, så bør du kunne tilride den når den er blevet 3..

• #5   6. sep 2016 jeg har to som jeg har haft siden hoppen var 1 og vallakken 2 år.
    ville aldrig gøre det om - jo da de var 3 år (der er 2 dage imellem dem) men så fik jeg undervisning i "de 7 lege" og så begyndte det at være rigtig sjovt. man fik et super godt samarbejde med hestene. og de var rigtig dygtige til at hører efter

prøv noget nyt med hende. jeg ville prøve de 7 lege.

hold ud - du får en hest som virkelig stoler på dig fordi I har været sammen i så mange år.

• emma A
    emma A Tilmeldt:
    jan 2015

#6   6. sep 2016 Altså hun er ikke særlig høj bagtil længere og jeg har fået afvide at hun ikke ligner en typisk 2 års hun er vokset 2-3 cm på de sidste 3-4 måneder smiley

• #7   6. sep 2016 Der er da ikke noget galt i, at finde ud af at man gerne vil ride og ride stævner. Lige meget hvor meget du evt kan/vil tilride din hoppe som 3 års, så er der LANG tid til stævnedeltagelse og "ridning" mere end unghesteridning.

Jeg har selv haft mine heste siden de var 1 års plage - men jeg havde min ridehest samtidig, OG det var godt - fordi jeg elsker at ride både dressur og i skoven. Og selvom man kan gå tur med en plag, så er det ikke det samme som at ride. Og unghesteridning er mildest talt det første halve til hele år ganske "kedeligt".

Så hvis du keder dig i bund og grund og gerne vil ride - ja så ville jeg sælge og købe en ridehest.

Mvh Charlotte

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #8   6. sep 2016 sælg hende hvis hun ikke opfylder de krav du har - eller ikke passer til de mål og evner du har..

der er intet galt i at sælge en hest, for at købe sig en anden.

• #9   7. sep 2016 Gå på udkig efter en part ville jeg mene, læg måske søgeannoncer op på facebook og søg en part i dit område. Tænker det er skønt at kunne forme sin egen hest, men det ville jo også være træls hvis du kommer ud af rytmen med at ride så jeg ville finde mulighed for at ride og samtidig have din unghest smiley Evt. hvis økonomien er til det så køb en gammel/ældre hest som du kan bruge indtil din egen er klar og så kan den jo gå på pension smiley

• #10   7. sep 2016 Hvis du holder af hesten men trods dette er så frustreret, at du ikke ønsker at arbejde med hende, er der noget galt.

Hvis det bare er savnet efter at ride lidt kan part, rideklub eller lejede heste måske holde dig kørende.
    Men, andre folk taber lysten hvis de føler sig usikre på hvad de gør.
    Det kunne jeg fx godt selv gøre hvis jeg stod med en unghest, især hvis jeg ikke havde erfarne heste folk at søge råd og feedback hos.
    Her kunne løsningen være at finde sparringspartner.

... Der er dog folk som ikke tænder på ungheste. Jeg er fx en af dem der ikke fatter at drømme om fremtiden kan trække en højere pris hjem end dokumenteret erfaring og kunnen.
    Jeg havde ikke selv købt hesten, fordi jeg kobler fra ved at ride.

Find ud af hvad problemet er, og løsningen kommer nok af sig selv

Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre?

Annonce