Hvad skal jeg gøre? {{forumTopicSubject}}
Hej hg jeg har virkelig brug for hjælp jeg har denne fantastiske 2 års hoppe som jeg elsker rigtig højt hun bliver først 3 til næste år og det er jo ikke sikkert hun kan tilrides før hun er 4-5 år.
Men her på det sidste har jeg haft følelsen af om hun ville have det bedre hos en med mere erfaring og tid til en unghest, + plus at jeg er begyndt at savne både at ride generelt og at ride stævner og jeg er bange for at det er begyndt at gå ud over hende på den måde at jeg lidt mister lysten til at træne med hende og være derude jeg elsker normalt alt omgang med heste både fra ryggen og jorden men det faktum at jeg ikke kan ride hende overhovedet gør at jeg mister lysten hvilket heller ikke er fair over for hende.
Så mit spørgsmål er om jeg skal sælge hende til en med mere tid og forstand på ungheste og så købe en anden hest jeg kan bruge til stævner
Eller om jeg skal beholde hende og bide det i mig da jeg elsker hende rigtig højt men mister lysten til at arbejde med hende?
Tak på forhånd
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
jan 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
feb 2009
Følger: 52 Følgere: 257 Heste: 5 Emner: 52 Svar: 565
Jeg ville beholde hesten, og så få et godt "makkerskab" med en underviser, der måske kan undervise jer fra jorden osv - brug jeres tid sammen fra jorden fornuftigt til at skabe jer et bånd.
Jeg fik Hope da hun var 3 - nu er hun 4. Jeg var 16 da jeg fik hende - hun er faktisk den nemmeste hest jeg har haft med at gøre! Men det kommer selvfølgelig an på hesten jo.
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2125 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.517
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.694
ville aldrig gøre det om - jo da de var 3 år (der er 2 dage imellem dem) men så fik jeg undervisning i "de 7 lege" og så begyndte det at være rigtig sjovt. man fik et super godt samarbejde med hestene. og de var rigtig dygtige til at hører efter
prøv noget nyt med hende. jeg ville prøve de 7 lege.
hold ud - du får en hest som virkelig stoler på dig fordi I har været sammen i så mange år.
jan 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.123
Jeg har selv haft mine heste siden de var 1 års plage - men jeg havde min ridehest samtidig, OG det var godt - fordi jeg elsker at ride både dressur og i skoven. Og selvom man kan gå tur med en plag, så er det ikke det samme som at ride. Og unghesteridning er mildest talt det første halve til hele år ganske "kedeligt".
Så hvis du keder dig i bund og grund og gerne vil ride - ja så ville jeg sælge og købe en ridehest.
Mvh Charlotte
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
der er intet galt i at sælge en hest, for at købe sig en anden.
apr 2011
Følger: 14 Følgere: 7 Heste: 5 Emner: 14 Svar: 136
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Hvis det bare er savnet efter at ride lidt kan part, rideklub eller lejede heste måske holde dig kørende.
Men, andre folk taber lysten hvis de føler sig usikre på hvad de gør.
Det kunne jeg fx godt selv gøre hvis jeg stod med en unghest, især hvis jeg ikke havde erfarne heste folk at søge råd og feedback hos.
Her kunne løsningen være at finde sparringspartner.
... Der er dog folk som ikke tænder på ungheste. Jeg er fx en af dem der ikke fatter at drømme om fremtiden kan trække en højere pris hjem end dokumenteret erfaring og kunnen.
Jeg havde ikke selv købt hesten, fordi jeg kobler fra ved at ride.
Find ud af hvad problemet er, og løsningen kommer nok af sig selv
Hvad skal jeg gøre?