1.188 visninger
|
Oprettet:
Hvor har I været i praktik? {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Da jeg har muligheden for at komme i praktik her i 9., kunne jeg godt tænke mig at høre noget om, hvor I har været i praktik og om hvordan, det var?
Jeg leger lidt med tanken om at komme i praktik som berider (hos en bekendt) og fotograf, så hvis nogen af jer har prøvet det, må I også meget gerne skrive hvordan I synes, det var
Tak på forhånd!
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
jan 2013
Følger: 12 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 35
okt 2010
Følger: 26 Følgere: 182 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 746
I år er jeg så heldig at have fået muligheden at komme i praktik hos Karin Bræmer Hoffmann
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
det er den ideelle mulighed for at snuse lidt til de tanker man har
jeg har været i praktik på et stutteri, i børnehave og i en vuggestue.
jeg har altid gerne ville arbejde i en salgstald, men efter min praktik vidste jeg 110% at det skulle jeg aldrig igen.
børnehaven og vuggestuen var lige mig, og det har hængt ved, og jeg er ved at læse til pædagog nu, så det var også en kæmpe øjenåbner dengang.
mar 2012
Følger: 19 Følgere: 8 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 91
Synes virkelig at det var spændende, og vil virkelig gerne uddanne mig til sygeplejerske - det var lige mig!
jan 2010
Følger: 10 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 640
Statens serum institut som dyrepasser. Passe dyrene, rengøring, og var med til det tekniske arbejde med dyrene.
Rideskole. Ind/udluk, strø, rengøring, udmugning og fodring
jan 2013
okt 2007
Følger: 348 Følgere: 384 Heste: 4 Emner: 772 Svar: 11.330
okt 2012
Følger: 63 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 168
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.096
men har også været i praktik som speditør
nu mangler jeg bare at finde en speditør elevplads
vidste så inden jeg gik i praktik at jeg ville være speditør såeee det var lidt ligegyldigt men det bekræftede bare mine tanker
jul 2013
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 65
okt 2013
Følger: 47 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 42 Svar: 167
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.096
men prøv at find et sted / job og vær i praktik hvor alle "nemt" kan blive det
altså hvor det ikke kræver højt snit på gymnasiet eller at man skal være akrobat eller totalt god til faget inden man starter på det
og så tag højde for at du måske har ondt i hænder eller nakke eller at dine tarme ikke virker så godt
fx ville det ikke være smart at være chauffør hvis man altid skal have nem adgang til toilettet for det har man ikke som chauffør
det lyder måske kedeligt men så kombiner det så man måske kan sige i en uge er du ude og lege berider og i næste uge så er du ude og lege kontor ansat hos kommunen
nov 2004
Følger: 165 Følgere: 286 Heste: 7 Emner: 151 Svar: 1.349
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 2.556
Jeg var i praktik med min dyrlæge her for ca 1½ år siden. Det var super spændende! Og hun var simpelthen så god at være med. Virkeligt spændende. Arbejdet var jeg vild med, men risikoen ved det, gjorde at jeg valgte det fra. Det kan VARMT anbefales at tage med en dyrlæge rundt Kanon fedt arbejde.
Man skal selvfølgelig snuse til lidt forskelligt, også tidligt i uddannelsestiden, men jeg har nu bestemt fået mest ud af min sidste praktik efter gymnasiet, (ved dyrlægen). Der vidste jeg også, at mit snit var til at komme ind, hvis det var dét, jeg ville vælge Men man kan jo også komme ind af flere omgange, (kvote 2), hvor man kan have job, andre uddannelser i bagagen, der kan hjælpe dig med at komme foran de andre Så man skal ikke altid lade sig skræmme af det med snittet
Tværtimod skal man tænke sig om mht. sin krop, styrke, psyke og det arbejdet kræver. Jeg ville ikke kunne holde til at være dyrlæge f.eks. bl.a. på grund af min krop, og derfor valgte jeg det fra, selvom jeg tror, jeg ville have elsket det. Ligeledes pga. psyken... jeg kan ikke klare de folk, der ikke følger dyrlægernes instrukser, og derfor fejlbehandler deres heste. Eller det at stå med en hest, jeg ville kunne hjælpe, men hvor ejeren ikke vil ofre pengene på den.
Man skal også tænke over, hvad man egentligt skal lave, når man er færdig. Risikoen og sliddet ved f.eks. at være berider, smed eller dyrlæge, ville jeg ikke bryde mig om! Tænk at være en af de uheldige, der får et spark i hovedet på første år som færdiguddannet. Så er du altså pandekage for altid o.O Barsk at tænke på, - men det er jo en reel risiko ved et sådan arbejde, og de forsikringer, man har er sygt dyre af netop samme årsag.
Jeg valgte jura og vil gerne være advokat. Det er jeg kanon glad for, og samtidigt er det uden en masse risikoer og ulemper i hverdagen Så det er mere holdbart for mig
Held og lykke
jan 2013
Anna: Tusind tak for dit lange svar - det hjalp mig rigtig meget!
okt 2011
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 519
Netop nu har jeg ansøgt om praktiskplads hos 'The Animation Workshop' i Viborg her i 3.g og håber sådan at jeg kan få en plads!
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
mar 2013
Følger: 31 Følgere: 38 Heste: 5 Emner: 36 Svar: 1.271
sep 2015
Følger: 7 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 32
Derudover var jeg også hos en kostvejleder, hvor jeg var med til de møder hun holdte med klienterne
mar 2010
Følger: 66 Følgere: 77 Heste: 7 Emner: 717 Svar: 3.863
I stedet arbejder jeg nu på at komme ind på Medieskolerne på uddannelsen til fotograf Men det er en hård branche, så man skal virkelig ville det og arbejde for det!
Blogger
Følger: 71 Følgere: 1985 Heste: 5 Emner: 71 Svar: 930
maj 2015
Følger: 52 Følgere: 25 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 18
Jeg fungerede i bund og grund som en ekstra hånd, og nøj hvor syntes jeg bare det var spændende!
En episode der står klarest var da vi blev kaldt ud til en hest der havde lavet et stort åbent sår i maven, ved at den havde faldet på noget gammel plov eller lign. Meget dumt af ejeren, men sket var sket og hesten skulle lappes sammen. Jeg skulle så hjælpe med at støtte hesten op og holde for blødningerne, alt i mens dyrlægen syet.
Jeg fandt egentlig aldrig ud af hvad der blev af hesten senere, men dyrlægen havde gode udsigter for hesten.
Jeg var også ude ved to kolik-tilfælde. og en kæmpe handelsundersøgelse på et stutteri.
Men ved siden af det mere spændende er der også rigtig mange vacciner og tandpleje
feb 2009
Følger: 126 Følgere: 110 Heste: 12 Emner: 33 Svar: 1.008
Ellers har jeg været i længerevarende praktik ved Berider Lotte Straarup, og hos min nuværende arbejdsplads ved Lene Hansen.
Hvor har I været i praktik?