{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

Åh frustrationer {{forumTopicSubject}}

Det hele startede med min hest begyndte at stejle og kastede mig voldsomt af hele tiden og vi tog til dyrlægen og fik røgten af ryggen da hun reagerede på ryggen intet på røgten med dyrlæge konstaterede sadel var for lang og dermed ikke passede og derfor har min hest ondt og er spændt og sagde "sælg sadler og få massør" så det gjorde jeg og massøren har været hele kroppen igennem og intet er låst og alt er og var fint bortset fra ryggen nu har hun fået massage tre gange og massøren bekræftede at nu var hun altså fin i ryggen og reagerede ikke mere som om den har ondt... Vi måtte derfor nu skridte på hende jeg var oppe mandag og der var intet og i dag kom der stejl igen og vi rider i lammesadel kun skridt.. Massøren anbefaler så nu hun skal have noget imod betændelse for at være sikker på hvis det er betændelse det så går væk efter den kur og så ellers bare gå med hende igen og ikke ride.. Jeg er så frustreret for jeg får i det ene øre sagt den har taget magten over mig og i det andet øre at der er noget galt med min hest jeg tror der er noget galt men ved ikke hvad jeg snart mere skal gøre? Nogen der har prøvet noget ligne? Hesten stod stille i 2,5 måned kun med longerering inden vi satte os op på hende...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åh frustrationer
  • #1   31. aug 2016 Enten er der stadigvæk noget fysisk galt. eller også har hesten erfaret at noget gør ondt og derved reagere fordi den forventer smerte. smiley

• #2   31. aug 2016 Tænkte jeg også... Men hvorfor stejlede den så ikke i mandags:( vil bare vide præcis hvad der galt for jeg nægter at skælde en hest ud hvis det er pga smerte!:(

• #3   31. aug 2016 Og det kommer altså stadig bare ud af det blå den gør det ikke af skræk den kan være så rolig og pludselig kommer et stejl...

• #4   31. aug 2016 Så vil jeg tænke der stadigvæk er et problem. Du kan overveje noget kraftigere end en massør f.eks. kraniosekral (staves)
    Det kan også være at den har ondt et andet sted som så gør den ter sig sådan. Det kan være tænder. Nakke. Kæbe. Det kan enda være halen der er problemet. Det er så super svært at finde fejlen når vi ikke kan tale med hestene.
    Jeg er MEGET i mod alt det der telepati osv. og tror ikke på det. Men jeg ved min faster fik en til at "tale" med hendes hest. Og derved fandt ud af at den havde et gammelt brud i ryggen der gjorde den havde ondt.
    Det kan du jo overveje. Men som sagt så tror jeg ikke selv på det og har selv meget dårlige oplevelser med det. Men måske en sidste udvej. smiley

• #5   31. aug 2016 Fik først hestehvisker på så dyrlæge og så massør og tandlæge inden alt det her hmm overvejer igen hestehvisker for hun sagde det var sadlen og det samme sagde dyrlægen...:)

• #6   31. aug 2016 Noget har ikke virket. Så vil jeg skyde på at massøren ikke har været nok. Så vil jeg sige noget andet behandling skal til smiley

• #7   31. aug 2016 Tænker jeg også massøren kommer en gang til mandag og finder hun stadig intet så går jeg i tænker boks over hvad jeg så vil prøve kan den have en svulst i hjernen?

• #8   31. aug 2016 Jeg kan ikke udelukke det. Men jeg vil ikke tænke hjerne problemer ved det du beskriver.
    Var det hjerne problemer. tror jeg på du ville se andre tymptomer osv. f.eks. dårlig koncentration. Svimmelhed. Mangel på balance. Tænker også de vil sove mere og generalt være mere ugidlige. Men alle heste reagere jo forskelligt så jeg ved det ikke. Men det du beskriver så tænker jeg massøren ikke har kunnet tage det. En massør tager ofte kun det "øverste" altså ømheden i muskler eller sener. Hvis hesten er decideret skæv. Eller meget øm. Så er kraniosekral bedre.

Jeg røg engang af hesten og havde så vandvittig ond i min ryg. Til sidst turede mine forældre ikke lade være med at køre mig på skadestuen for det eneste jeg kunne var at ligge ned og klage mig.
    Jeg kommer så ind til en læge der kigger på mig og ber mig ligge mig op på en briks. Han undersøger min ryg og massere lidt på den. Jeg kommer så ned igen. Men det har ikke virket. Herefter gør han noget mystisk noget jeg stadigvæk ikke forstår. Han trækker i henholdsvis det ene og det andet ben. Og gentager det en gang mere. Så stikke prikker han list hist og her. Og efter 10 minutter på skadestuen kunne jeg gå derfra som om intet var hændt. Min mor siger det var kraniosekral han udførte på mig. Og det virkede bare så godt.
    Så det er altså min bedste anbefaling smiley

• #9   31. aug 2016 Kan ikke sige andet end ingen kan vide hvad der er galt før jeg finder den rigtige person og løsning så igen med at nå enden af labyrinten:)

• #10   31. aug 2016 hvad med at prøve en heste kiropraktor. smiley

• #11   31. aug 2016
    .... Hvis det er en massør du har fået ud, hvordan kan massøren så udtale sig om låsninger og skævheder?

Det er de ikke uddannet til at kunne rette. Nogen kan spotte dem, men ikke alle. Og de kan ikke rette dem.

• #12   1. sep 2016 Hun sagde også selv hvis hun fandt noget skulle jeg slutte af med kiropraktor så hun har masseret musklerne blødere du ved så hun ikke var helt spændt op hun kan ingen ting finde nu og siger det er mærkeligt den stadig stejler og er bange for der er betændelse men det er kun en teori for hun er jo ikke dyrlæge da jeg red den mandag lyttede den fint og har aldrig haft problemer med nogen øvelser? 2 forskellige massøre har sagt min hest er helt fin...

• #13   1. sep 2016 Krikken - jeg er færdiguddannet som massør til oktober, og vi har haft rigtig meget omkring skævheder og låsninger. Jeg må gerne gå ind og rette skæve/låste bækkener, Si-led, ømme halshvirvler og lændehvirvler, samt mobilisere halshvirvler, ryghvirvler, lændehvirvler og bækken, hvad enten det bare er låst eller er rykket skævt. smiley

• #14   1. sep 2016 Og min massør kan nu ikke finde en eneste fejl siger hun smiley

• #15   1. sep 2016
    Jeg tror det kommer an på hvor man tager uddannelsen - for jeg har aldrig hørt/oplevet en massør der kunne mere end massere musklerne.

Så derfor får jeg altid en ud der kan rette skævheder og låsninger. Så er det så en smagssag hvem man bruger.

• #16   1. sep 2016 Jeg tager min på center for dyreterapi i hirtshals smiley
    Super godt sted, høj faglighed og kæmpe pensum, vi har bla. også været inde over adfærd og håndtering af adfærd

Kommentér på:
Åh frustrationer

Annonce