{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

hmm foder? {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal til at have min pony hjem igen, og skal selv sørge for foder til hende nu.
Men da det er ved at være nogle år siden at jeg har måtte tænke på det så jeg lidt på bar fod med hvad jeg skal købe, og søger nogle råd..

Hun er en hoppe på 148 cm, og er en blanding af jeg ved ik hvad, men hendes bygning passer til en fjordhest.

Hun er 16 år og derfor lidt oppe i årene, og der hvor hun har stået de sidste år, har de haft lidt svært ved at holde hul på hende, og dette vil jeg for alt i verden undgå.

Derudover så skal være mindst mulig havre i, da hun bliver lidt kulder i hovedet af det.

Hun kommer til at stå på tørv, og får ca 8-10 kg. wrap om dagen.

Lige pt. er hun lige til den gode side vægtmæssig fordi hun har nydt godt af sommergræs smiley

Tak på forhånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hmm foder?
  • #1   27. aug 2016 Hvis hesten er til den gode side, ville jeg nok bare nøjes med vitaminer.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #2   27. aug 2016 En hest på 16 er ikke oppe i årene smiley

Sålænge den står på græs og er ved godt huld så giv konc. Vitaminer og mineraler og wrap, kan den holde vægten også når du få den ned i vægt så start med at øge mængden af wrap istedet for krybbefoder, det kan langt de fleste hobby heste sagtens leve af smiley

Hvis wrap og vitaminer ikke er nok så brug fiberpiller de er uden vitaminer og mineraler og lave på sukker og stivelse helt uden stivelse fra korn ihvertfald den jeg bruger smiley så holder du også foder budgettet i den prisvenlige ende smiley

• #4   27. aug 2016 Tak for gode råd smiley

Hun kan desværre ikke gå uden foder om vinteren, da hun har haft tildens til at tabe sig meget de sidste vintre da hun var lånt ud, og dette vil jeg undgå, for hun er endelig blevet så fin igen plus lidt ekstra smiley

• #5   27. aug 2016 Prøv at kig på dangro struktur 100 der skal de kun ha 100 g pr 100 kg hest også er den lav på stivelse og sukker. Plus den er uden havre

• #6   27. aug 2016 Investere i en bog om hestefodring og sæt dig ind i det grundlæggende omkring fodring af heste. Derved har du selv mulighed for at træffe dine valg, på et godt grundlag.

Indtil da vil jeg anbefale dig, at købe at fodermidel som på sækken reklamere med egenskaber, som du mener passer til din hest. F.eks noget som giver huld og er fri for havre. Dertil en mineral bl.

Men viden om fodring af heste er vejen at gå.

• #7   27. aug 2016 jeg har god erfaring med horselux easy, og wrap ad libitum smiley
    hvis ponyen så begynder at tabe sig kan man supplere med fiberpiller.

• #8   27. aug 2016
    Horselux Easy
    Struktur 100
    Hippolyt Equiguard

En af disse, får hesten problemer med huld bør den øges i grovfoder, er det ikke nok så kan man tilføje fx fiberpiller eller lino crunch.

• #9   27. aug 2016 Hvis den har svært ved at holde huld om vinteren, så giv den stråfoder ad libitum smiley

Kommentér på:
hmm foder?

Annonce