{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
435 visninger | Oprettet:

Hesten løb - "brændt hånd" {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har lige været ude og træne denne hest, men han blev forskrækket og løb, og det tov jeg havde ham i er et horsemanship agtigt tov.

Sagen er så den, at fire ud af fem fingre inkl. en del af min håndflade blev brændt, da jeg prøvede at stoppe ham. Hvad skal jeg gøre?
Min krop gik lidt i chok, så jeg har drukket en masse vand, og sidder med nogle frosne ærter på hånden. Det gør bare mere og mere ondt. Nogle forslag?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesten løb - "brændt hånd"
  • #1   26. aug 2016 Av av. Hvis du har noget Aloe Vera gel, så smør det på. Det er rigtig godt til brandsår/hudafskrabninger.
    Jeg har altid handsker på, når jeg går med hestene i tov/longere dem. Selv ind fra fold - så undgår man situationer som din smiley

• #2   26. aug 2016 Hvis du har noget aloe vera, tror jeg at det ville være godt smiley og god bedring med hånden

• #3   26. aug 2016 Gud ja! Aloe vera havde jeg slet ikke tænkt på.

• #5   26. aug 2016 uha, det har jeg os prøvet nogle gange efterhånden, det gør simpelthen så ondt.
    Jeg plejer at stikke hånden i en skål mælk.

• #6   26. aug 2016 Frosne ærter med håndklæde om (så du ikke forfryser huden) er godt fordi nedkøling hæmmer smertesans.
    Jeg har ikke set skaden, men jeg tror at du skal tænke mere på det som hudafskrabning end forbrænding?
    Når det er holdt op med at gøre ondt ville jeg putte et plaster på.
    Send en ven ned på apoteket eller matas efter de store, helt flade, som nærmest er en membran.
    Så dækker det skaden og du får ikke snavs i.
    Jeg ville aldrig smøre cremer i et åbent sår. (Avs, det svier og jeg har ikke set dokumentation af håndkreme fremmer helingen)
    (men når det er helet kan en god fed creme dagligt i nogle uger være godt).
    Hvis du bliver varm, rød, dunkende eller ekstra øm så vis det til egen læge.

God bedring!

• #7   26. aug 2016 puha avs avs har prøvet det nogle gange og det gør bare mega ondt. men kan se at folk har skrevet hva du kan gøre. sidst ku jeg ikk bevæge min hånd hvorfor skal det også laves i materiale der brænder sidst råbte jeg også til manden. ja det derfor man skal ha de f...... l.... handsker på Diablo skal være glad for jeg ikk kan skyde. Men mente det jo ikk han jo mit guld

• #8   26. aug 2016 Du skal køre på apoteket og købe creme til brandsår. Du skal ikke komme andre cremer i. Skyl det i rent vand og intet andet. Husk altid arbejdshandsker eller tov af bomuld og nylon (som de fleste er). Pøj pøj med det.

• #9   26. aug 2016 det gør skide ondt at glemme sine handsker, jeg har ikke længere tal på hvor mange gange jeg har fået brændt mine fingre/hænder efterhånden.

Jeg plejer ikke at gøre noget ved det faktisk, der går nogle dage og så er der gerne hud på igen, så det ikke er så ømt.
    men ja ellers så skulle aloe vera også gøre godt.

• #10   26. aug 2016 den har vi vist alle prøvet..
    næste gang husker man handsker .. nylon tov kan virkelig lave nogle grimme mærker

• #11   26. aug 2016 koldt vand. Nedkølingen er det eneste der hjælper. Hav hånden i koldt vand indtil det er til at holde ud at have hånden oppe af vandet

Kommentér på:
Hesten løb - "brændt hånd"

Annonce