1.002 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Sikke noget sludder! Sikke noget sludder!

Siger vi ikke alle sammen noget sludder en gang i mellem? smiley
Jeg siger ofte noget, som ikke er til at finde hverken hoved eller hale i, fordi jeg lige bliver forvirret et øjeblik...

Lige nu ligger jeg og keeeeder mig. Jeg er så træt efter en lang dag på rideskolen, så nu trænger jeg bare til et godt grin, inden jeg går i seng. Derfor synes jeg vi skal dele vores sludder-sætninger (også ikke-hesterelaterede), så vi kan grine af, hvor forvirrede vi alle sammen er smiley

Den første, jeg lige kan komme i tanke om, var da jeg for noget tid siden snakkede med min kæreste og mine svigerforældre om, at vi skulle til Dubai. Vi skulle op i verdens højeste bygning. Så kom jeg til at spørge: "Kan man egentlig se jordens krumning deroppe fra?" - de grinte alle sammen, og så måtte jeg jo forklare at: ".. jamen, det har jeg hørt man kan i Eiffeltårnet!!" ... endnu mere grin. smiley

Den anden, jeg kan huske lige nu, er fra i dag.... Jeg skulle sidde bagrytter til handicapridning, og mens jeg sidder på hesten, snakker jeg med ridefyssen. Jeg nævner så, at jeg synes hesten, jeg sidder på, har tabt sig ret meget henover sommeren for: "Den har også fået en ny knogle lige her" ... "Sofie, tror du ikke knoglen har været der hele tiden??" hmmm, jo det har den jo nok egentlig, jeg havde bare ikke set den før. smiley

Og nu vil jeg grine af jeres sludder! smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sikke noget sludder!
  • #1   17. aug 2016 Min mor kigger altid underligt på mig, når jeg fortæller om hvordan min hest "tabte et ben" midt i et galopanspring. For selvfølgelig kan hesten ikke tabe et ben rent fysisk, det er jo bare et udtryk, og det forstår hun ikke rigtig smiley

• #2   17. aug 2016 Haha, de der hesteudtryk er mine forældre altså heller ikke helt med på... Mor tror, at klokker er til at sætte på, så bilerne kan høre hesten, og min far tror min hest "multer" og "pjalter" (ps. det er tølt og pas :D)...

• #3   17. aug 2016 Ligesom når man siger han tabte bagparten smiley
    Er for træt til at huske nu men måske jeg kan nå det i morgen.. smiley

Mvh TT

• #4   17. aug 2016 Haha, hvis jeg nævnte det herhjemme, ville mine forældre tro, at jeg havde tabt noget udstyr... smiley De aaaaner intet om heste!

• #6   17. aug 2016 Hvis det må være ikke heste-relateret...:-) Jeg er tysker og jeg flyttede til Danmark for ca. 10 år siden. Jeg fik et job i en hotelbar, og èn af mine første gæster, ( mens jeg var i gang at lære dansk ) bestillte:

En fadbamse og et sort svin! :-))
    Tror mig, jeg var fuldstændig forvirret og kiggede fortvivlet i min ordbog, selvfølgelig kunne jeg ikke finde et svar derind - som kunne hjælpe mig med denne bestilling!

• #7   18. aug 2016 Jeg bytter tit om på ord og bogstaver.
    Men det er jo meget typisk at man ikke kan huske det når man er blevet spurgt, men her kommer et par stykker:

Ryslegorering = lysregolering
    Hesten snublede, hov vi vælter
    Skat, vil du ik stille skabet ned i gryden?!?

• #9   18. aug 2016 Jeg har også sagt noget være vrøvl men kan ikke huske dem lige nu

• #10   18. aug 2016 Jeg har det tit med at sige et ord to gange. Fx ''jeg har har ikke set den den''. Gør det fuldstændig ubevidst og min mor griner af mig hver gang smiley

• #11   18. aug 2016 Haha, det er nogle skøre ting, I får sagt!

Jeg kommer også nogle gange til at sige ord to gange. Og lige efter jeg har sagt det, kam jeg håre den er gal. smiley Hos mig er det tit "i hvert fald" som bliver til "i hvert fald hvert fald" smiley

• #13   18. aug 2016 Min rigtig gode veninde hedder Lya, og hendes mand hedder Finn. Jeg fik sagt en aften, "Det ved Linn og Fya" smiley både jeg og min mand var ved at dø af grin over min bogstav forveksling og de hedder her hjemme når det kun er os Linn og Fya den dag i dag smiley
    Ellers har jeg nogle sjove vendinger der ikke er grammatisk korrekt.. Det er hanses (han sin). Demses (deres)M.fl.

Mvh TT

• #15   18. aug 2016 Det er bare så sjovt at det kun er enkelte navne man gør det med.. Har aldrig gjort det før denne aften.. Så det var til at dø af grin over smiley hvis du skulle komme til at møde de en dag må vi bare håbe det går godt smiley hvis ikke har de nok lidt humor smiley

Mvh TT

• #16   18. aug 2016 Jeg kom også engang til at sige Flemen og Henning om mine svigerforældre Helen og Flemming. smiley Nu skal jeg også koncentrere mig om ikke at sige forkert.

Nogle på vores vej hedder To og Bove hjemme hos os (=Bo og Tove), fordi min mor engang sagde forkert. Nu siger vi alle To og Bove smiley

• #17   18. aug 2016 Nej nu.. Jeg læste faktisk Bo og Tove helt øverst.. Og undrede mig hvorfor du skrev det samme endnu engang smiley indtil jeg læste det en gang mere smiley hjernen er fantastisk til at snyde os ved kun at læse enkelte bogstaver således at vi faktisk hopper over.. smiley

Mvh TT

• #18   18. aug 2016 Hahahahaha, ja den er så!! smiley Det er lidt skørt!

• #20   18. aug 2016 Jeg har virkelig også været forvirret mange gange, og har sagt en masse sludder xD Den jeg lige kan komme i tanke om, er dog sand nok, men bare ikke lige i den sammenhæng xD
    Vi skulle have vikar i en time i skolen i 2014, og vi lavede en form for quiz, og vi var delt i 2 hold, piger og drenge... Det var vores tur til at få et spørgsmål, og vi fik så: "Hvad fylder 100 års i år?" Og jeg sidder med den VILDESTE ide! Så jeg råber ud i hele klassen: "JEG VED DET JEG VED DET JEG VED!!! DET ER RUTCHEBANEN I TIVOLI!" Og ALLE griner og jeg kigger forvirret på dem alle sammen... Og så siger Kurt(vikaren) "Tæt på.. Første verdenskrig startede for 100 år siden" xDxD

• #21   20. aug 2016 Min mor og mig skulle have weekends morgenmad (morgenmaden man ikke når i hverdagen) jeg spørger så "skal vi ikke lave bæg og ægon Mor" hvor hun faktisk ikke ligger mærke til jeg siger forkert, hvor vi 5 sekunder efter kigger på hinanden og siger "hvad?" XD

• #22   21. aug 2016 Jeg har altid troet, at Berlin lå på Fyn... Lige indtil vi skulle til Berlin på lejrtur, og vi kørte i 10 timer, i stedet for 2 smiley

• #24   22. aug 2016 Jeg skal i en alder af 21 stadig koncentrere mig for at sige bagagebærer og ikke gabagebærer. Jeg sagde det altid forkert som barn, og det sidder bare ved. Men nu har hjernen lært lige at tænke 2 sekunder over hvordan det lige er, og får det sagt rigtig - men utroligt at man skal tænke over det hver gang!

• #25   22. aug 2016 Åha engang da jeg var lille var i i lalandia og der kunne man gå nede under til noget der hedder adam og eva. (så kan man måske selv gætte sig til hvad der er )

Men nå jeg så skulle genfortalle historie så siger jeg hans og grete =D

Men altså seriøst det er da også meget sjovt og finde for og bag i de mange forskellige "par" fortællinger.. og jah jeg kan nu den dag idag stadig sige hans og grate istedet for adam og eva og bliver stadig mobbet med det

• #26   22. aug 2016 Haha, jeg har også sagt gabagebærer. Samtidig siger jeg bagagebærer/gabagebærer om bagagerum. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at sige bagagerum, når jeg taler!

• #27   22. aug 2016 Jeg har problemet med 'fodgængerovergang'. Jeg får sagt 'fodgængeroverfelt' i stedet for smiley

• #28   22. aug 2016 Det gør jeg også! smiley

• #29   22. aug 2016 Hippie - det hedder det jo i Norge smiley så det siger jeg også (fodgængerfeltet) smiley

Mvh TT

• #30   22. aug 2016 Hedder det fodgængeroverfelt i Norge? Her hedder det jo enten fodgængerfelt eller fodgængerovergang. Men jeg - og åbenbart også Hippie - siger Fodgængeroverfelt! smiley

• #31   22. aug 2016 Det hedder fodgængerfelt smiley så ikke lige at I skrev overfelt smiley

Mvh TT

• #32   22. aug 2016 Fodgængeroverfelt *giggles*

• #33   22. aug 2016 Jeg kan godt sige top i stedet for kop. Og stole i stedet for skole. Men mumler også meget

• #34   23. aug 2016 Jeg har et stort problem med blå og grøn. Jeg kan sagtens se, at en blå farve ikke er grøn og omvendt. Alligevel... bytter jeg konsekvent om på det når jeg taler.

Det kan godt være anledning til forvirring når man sidder i et lyskryds og siger: "Bare kør, der er blåt"

Kommentér på:
Sikke noget sludder!

Annonce