Foto+redigering {{forumTopicSubject}}
Hej HG<3
Idag har jeg forsøget mig med at tage billeder på sort baggrund. Jeg tager meget gerne imod konstruktiv kritik da jeg jo gerne vil forbedre mine billeder.
Skriv hvad i synes og hvad jeg måske kunne gøre bedre.
Kamera: Nikon D90
Redigering: Lightroom
dec 2007
Følger: 150 Følgere: 174 Heste: 3 Emner: 55 Svar: 2.083
Nu kender jeg ikke Lightroom så godt, men jeg ville måske klone/fjerne de områder i baggrunden, hvor der stadig er lidt "tegninger", så baggrunden bliver mere ensartet
Desuden synes jeg det ser ud til at der er lidt blå toner, som jeg ville forsøge at fjerne, hvis det er muligt
Det er bare lige et par småting :b
jan 2015
Følger: 17 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 22
Ja der er blåtoner men sådan er han også i dagslys, så det er for at det er så "natturrigtig" som muligt
dec 2007
jan 2015
dec 2007
- Men fair nok, hvis du ikke kan se det, eller vælger ikke at gøre noget ved det
Det er jo helt op til den enkelte, hvordan man ønsker ens billede skal se ud, hvad man ønsker den skal udtrykke osv
Hvad man synes er pænt osv. er jo også forskelligt fra person til person.
Ellers så synes jeg det er et fint billede, og jeg synes low-key effekten er lykkedes rigtig fint for dig
Hvis du vil prøve at tage et lignende billede en anden gang, kunne det være interessant at tage billeder i en lidt anden vinkel, hvor hesten fx. drejer hovedet lidt eller lignende.
Jeg ved godt det er svært, men du kan også passe på at billedet ikke "brænder ud i skyggerne og highlights" (Bliver for lyse eller mørke nogle steder, og derved mister informationer/tegninger i billedet) Her gør det ikke så meget mht. skyggerne fordi det er et low-key billede, men den ser ud til at blive lidt for lys på næseryggen. Hvis du tager billeder i RAW- format og har det man kalder en RAW-konverter kan du forsøge at gøre noget ved det, men ellers synes jeg bare du skal lade den være som den er
Blev du endeligt ved med
jan 2015
dec 2007
Jeg håber der var noget af det du kan bruge
jan 2015
Foto+redigering