248 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Shetlænder, helt ny verden? Shetlænder, helt ny verden?

Jeg kunne godt tænke mig at høre om shetlænder verdenen, med det mener jeg kåringer osv. Hvis man vil købe shetlænder, der skal bruges til kåring/udstilling hvad skal man så kigge efter når man skal købe? Hvilke muligheder er der med shetlændere? udstilling, kåring? andre former for "konkurrencer"
Jeg kunne godt tænke mig at have en shetlænder, jeg kan gå til nogen "konkurrencer" med. Det her er en helt ny verden for mig, men jeg vil gerne høre hvad man skal kigge efter ved køb af en shetlænder, hvis man skal bruge den til det som jeg lige har beskrevet? der må være en del regler?

//Mvh Jasse smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Shetlænder, helt ny verden?
  • #1   11. jul 2016 Jeg kan se at du kommer fra Jylland, så jeg er ikke helt sikker på hvad der er af arrangementer derovre, da jeg selv er fra Sjælland. Jeg ville råde dig til at kigge på foreningens hjemmeside, der er der nemlig en kalender smiley

Her på Sjælland deltager jeg i mountain and moorland 4 gange om året, store hestedag, roskilde dyrskue, gørlev hesteskue og kørekonkurrencer. Jeg har ikke den store interesse i kåringerne, da mine dyr ikke lige er det bedste avlsmateriale.
    Primært kunne det tænkes at det er diverse dyrskuer, kørekonkurrencer, foreningens kåringer, skuer og sociale arrangementer. Derudover er der DHE træf? tror jeg.

Du kunne evt kontakte racerepræsentanten for den del af Jylland du bor i (står på foreningens hjemmeside).

De eneste jeg kan henvise dig til, for køb af shetlandspony, er på Sjælland desværre. MEN hvis du ringer til Anette Thorshøj fra Sjælland (tlfnr. på m og ms hjemmeside eller foreningens) så ville hun kunne give dig et meget godt bud på hvor du kan købe en kvalitetspony, da hun kender Gud og hver mand i shetlænderverdenen (også i Jylland)

• #2   11. jul 2016 Jeg er ligeglad med om det er på sjælland smiley

• #3   11. jul 2016 Ja men desværre er Roskilde dyrskue kun åbent for folk bosiddende på Sjælland smiley Jeg ved ikke hvordan det er med Gørlev og store hestedag.

Men hvis du kontakter racerepræsentanten for dit område vil/burde de kunne give dig en komplet liste over mulige arrangementer. Men personligt synes jeg at der er meget at deltage i, men det er jo langt fra så meget, som hvis man havde ridehest og startede stævner. Mht kørekonkurrencer, så skal du have fat i en lokal køreforeningen eller foreningen for Scurry driving. Forskellen er at i en "normal" køreforening starter man shetter mod fjordhest, DV osv, hvor at i Scurry driving starter man inddelt i størrelse, så begge ville jeg kontakte og høre om mulighederne. Desværre er der ingen Scurry driving på Sjælland, så vidt jeg er orienteret smiley

• #4   11. jul 2016 Hov du mente med køb af hest?

Så ville jeg tage fat i enten stutteri thorshøj eller stutteri annagaard. Jeg ved at pt har annagaard en dejlig hoppe til salg som jeg godt ville snuppe med hjem smiley

• #5   11. jul 2016 Som sagt jeg skal ikke have en nu og her, men har som sagt en drøm om at komme til at eje en på et tidspunkt.

Kommentér på:
Shetlænder, helt ny verden?

Annonce