Shetlænder, helt ny verden? Shetlænder, helt ny verden?
Jeg kunne godt tænke mig at høre om shetlænder verdenen, med det mener jeg kåringer osv. Hvis man vil købe shetlænder, der skal bruges til kåring/udstilling hvad skal man så kigge efter når man skal købe? Hvilke muligheder er der med shetlændere? udstilling, kåring? andre former for "konkurrencer"
Jeg kunne godt tænke mig at have en shetlænder, jeg kan gå til nogen "konkurrencer" med. Det her er en helt ny verden for mig, men jeg vil gerne høre hvad man skal kigge efter ved køb af en shetlænder, hvis man skal bruge den til det som jeg lige har beskrevet? der må være en del regler?
//Mvh Jasse
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
Her på Sjælland deltager jeg i mountain and moorland 4 gange om året, store hestedag, roskilde dyrskue, gørlev hesteskue og kørekonkurrencer. Jeg har ikke den store interesse i kåringerne, da mine dyr ikke lige er det bedste avlsmateriale.
Primært kunne det tænkes at det er diverse dyrskuer, kørekonkurrencer, foreningens kåringer, skuer og sociale arrangementer. Derudover er der DHE træf? tror jeg.
Du kunne evt kontakte racerepræsentanten for den del af Jylland du bor i (står på foreningens hjemmeside).
De eneste jeg kan henvise dig til, for køb af shetlandspony, er på Sjælland desværre. MEN hvis du ringer til Anette Thorshøj fra Sjælland (tlfnr. på m og ms hjemmeside eller foreningens) så ville hun kunne give dig et meget godt bud på hvor du kan købe en kvalitetspony, da hun kender Gud og hver mand i shetlænderverdenen (også i Jylland)
jan 2007
Følger: 25 Følgere: 26 Heste: 8 Emner: 85 Svar: 289
mar 2007
Men hvis du kontakter racerepræsentanten for dit område vil/burde de kunne give dig en komplet liste over mulige arrangementer. Men personligt synes jeg at der er meget at deltage i, men det er jo langt fra så meget, som hvis man havde ridehest og startede stævner. Mht kørekonkurrencer, så skal du have fat i en lokal køreforeningen eller foreningen for Scurry driving. Forskellen er at i en "normal" køreforening starter man shetter mod fjordhest, DV osv, hvor at i Scurry driving starter man inddelt i størrelse, så begge ville jeg kontakte og høre om mulighederne. Desværre er der ingen Scurry driving på Sjælland, så vidt jeg er orienteret
mar 2007
Så ville jeg tage fat i enten stutteri thorshøj eller stutteri annagaard. Jeg ved at pt har annagaard en dejlig hoppe til salg som jeg godt ville snuppe med hjem
jan 2007
Følger: 25 Følgere: 26 Heste: 8 Emner: 85 Svar: 289
Shetlænder, helt ny verden?