{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.050 visninger | Oprettet:

Omkostninger til hund? {{forumTopicSubject}}

Hej alle hunde-elskere

Jeg har haft hund før, men har det ikke mere og savner det godt nok meget. Før i tiden har mine forældre stået for omkostningerne, men har tænkt på at købe min egen nu, så kunne godt bruge hjælp til hvilke omkostninger der er og hvad det koster. Dette er selvfølgelig foruden hunden i sig selv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omkostninger til hund?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #1   22. jun 2016 Omkring 1000 kr. pr måned - +

også selvfølgelig betaling for selve hunden..

• #2   22. jun 2016 Hvad dækker de 1000 kr. over udover foder?

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#3   22. jun 2016 foder, træning, vaccine, tilbehør, ansvars forsikring.

så kommer dyrlæge ved siden af.

• #4   22. jun 2016 Kommer meget an på hvilken størrelse du skal fodre på smiley
    Alt fra 500 til 1.000 kr er meget realistisk, men det er svært at stille noget generelt op, fordi det afhænger meget af størrelse, fodermærke, træning, forsikringer og lignende.

• #5   22. jun 2016 Jeg har fået hund-eallergi, så har overvejet en Lagotto, for den kan jeg godt tåle. Den er cirka mellemstørrelse smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#6   22. jun 2016 melanie: men der er jo ingen hunde som er 100% allergi venlige.. det kommer an på hvad du er allergisk over for ved hunden

• #7   22. jun 2016 Jeg kender nogen der har en Lagotto og reagerer ikke på den.
    Det er hundeskæl jeg ikke kan tåle.

• #8   22. jun 2016 Bare fordi du ikke har fået en allergisk reaktion ved den Lagotto hund du har mødt, betyder det altså ikke at du kan anskaffe dig en..
    Du skal prøve at leve i hus med nogle stykker, før du ved om du kan tåle dem smiley

• #9   22. jun 2016 Jeg har heller ikke besluttet noget endnu. Var mere nysgerrig for omkostningerne før jeg ville undersøge det nærmere.

• #10   22. jun 2016 Jeg er selv allergiker, og kunne godt tænke mig en puddel. Jeg lavede engang et budget, og det ville koste omkring 1000 kr pr md at have en mellem puddel. Når der ikke var taget højde for uforudsete udgifter osv.
    Jeg har aldrig hørt om Lagottaen, den må jeg lige tjekke ud.

Hvis det er hunde skæl så ved jeg ikke om der er noget at gøre, for alle hunde vil jo tabe skæl? - Jeg gik ved en allergi læge engang hun sagde at man ikke kunne skælne hvad det var ved dyret man ikke kunne tåle? - Men jeg har godt hørt det før.

Men inden du får hund, så besøg avler og tag mor og hvalpe op i hovedet os indhaler dem og lad dem slikke på dig. gør det længe og et par gange så du ved du ikke "reagere på dem".

• #11   22. jun 2016 Vi har en mellemstørrelses (labrador-størrelse) voksen hund og omkostningerne er omtrent:
    500 kr for foder
    200 kr +/- for lovpligtig ansvarforsikring (!) og sygeforsikring
    70 kr ca. for loppe/flåtmiddel

Så er man hurtigt oppe på 800 kr om måneden, og det er uden legetøj, godbidder, diverse tilbehør. Hvis man er på SU e.l. er det nok også en god idé at lægge bare en smule til side hver måned til dyrlæge, da det ikke er alt, som sygeforsikringen dækker, og så kan det være svært at punge op med 1.500 kr hvis man overhovedet ikke har opsparing smiley
    Og så varierer det jo om der er udgifter til træning ved siden af, men uanset hvad synes jeg hvalpetræning er en rigtig god idé at gå til.

• #12   22. jun 2016 Besøg en Lagotto-kennel og snak med dem om din allergi. Men du skal nok til udlandet for at få fat i en Lagotto smiley Det er ikke sikkert, du kan tåle hunden, men siden jeg ikke selv har oplevet allergi ved jeg ikke, om man kan konstatere det ved en enkelt besøg eller to?

• #13   22. jun 2016 En af mine gamle venner er allergiker, han kunne godt tåle min lille (coton) de første 10 gange han var hjemme hos mig, men så kunne han ikke mere :))

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#14   22. jun 2016 Vi har stor hund (50 kg)
    om måneden:
    510 kr. foder i måneden
    40 kr. i forsikring (kun ansvars)
    200 kr. for lydighedstræning
    30 på godbidder, ben, børster, mm

300 for loppemiddel, som han dryppe med hver måned
    900 for årligt vaccine + sundhedstjek
    300 for at få klippet ulve klør.

vi er så så heldige (7-9-13), at Rollo ikke har kostet os mere end 3000 i uforudset dyrlæge regning, på trods af at alle tre gange har været lørdag eller søndag han skulle afsted (loppe allergi, hotspot, også en gang mere)

• #15   22. jun 2016 Sanne: jeg kan ikke engang tåle at være kortvarigt sammen med bomuldshunde, men reagerer på ingen måde på en Lagotto selv når jeg nusser med den i længere tid. Det er helt klart værd at undersøge smiley

• #16   22. jun 2016 Jeg har en border collie og mit budget ser således ud:
    foder + tilskudsfoder: 1750,- for 4 måneder dvs. ca. 440,-/mnd.
    Forsikring: 380,- om året dvs. ca. 32,-/mnd.
    Dyrlæge: 200,-/mnd. - ryger ind på en opsparing. Dog var opsparingen opstartet med et minimum der kunne dække en aflivning.
    Vaccination: 600,- hvert andet år
    Loppemiddel: 550,- hvert halve år
    legetøj: jeg bruger nok over ca. 1000,- om året på legetøj. Han får kun kvalitetslegetøj og jeg bruger lang tid på at finde det helt rigtige. Derudover bestiller jeg en del hjem, når jeg finder det rette. Hans legetøj holder i lang tid og derfor bliver det ikke købt særlig ofte
    Udstyr: igen er det vigtigt for mig at det er noget ordentligt udstyr. Derfor bruger jeg måske 1000,- om året, men udstyret er iorden og derfor holder det lang tid. smiley

• #17   22. jun 2016 Vi har en mellem puddel (lige netop pga. allergi hos min mor) og der lyder de omkostninger, som jeg ved noget om, således:

- Omkring 50,- på foder pr. måned - hver 2. måned.
    - Klipning på 750,- hver 3. måned.
    - En sjælden gang loppemiddel, men det er kun omkring hver halve år.
    - Forsikring ved jeg ikke omkostningen på.
    - 30,- for 120 hundeposer. De holder omkring 1,5 - 2 måneder.

Så er der lige "udstyret".
    Vi har 2 seler, én refleks til almindelige gåture, og én til bilen, så han er spændt fast. Så har vi 2 snore, den ene er en gammel, og den anden er der også refleks i.
    Og så selvfølgelig mad og vandskåle, og en kurv.

Legetøj gider han ikke, desværre smiley

• #18   22. jun 2016 Ok. Tak for svar smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#19   22. jun 2016 frede: hvad fodre i med?

• #20   22. jun 2016 AMT:
    Det er forskelligt. Vi har en MEGET kræsen hund.. Men vi bruger alt fra Pedigree til Vores smiley
    Men det skal så også lige siges, at han ikke spiser ret meget - hvis vi fylder hans madskoler op, står den typisk 4-5 dage, før den er tømt. Og så får han jo rester engang i mellem smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#21   22. jun 2016 frede: det var også bare ren nysgerrighed..

det ville være dejligt at kunne fodre en hund så billigt smiley

• #22   22. jun 2016 Jaja, prøvede bare at give et præcist svar smiley
    Men ja, det er også dejligt. Han er MEGET billig i drift.. Eller lige bortset fra, når han tror, han er kongen, og han kun kan bruge det fineste af det fineste smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#23   22. jun 2016 frede: vores spiser ca. 15 kg om måneden, så det render hurtigt op smiley

• #24   22. jun 2016 Hold da op! Ja så kan det jo godt løbe op hurtigt smiley

• #25   22. jun 2016 Altså min søster bruger nok minimum 2000 kr. om måneden på hund hvis det kan gøre det.

Hun har så også været uheldig med hunde der er blevet henholdsvis 2, 3 og 5.
    altså fyldt med dyrlægeregninger.

Min anden søster har en hund med Allergi. Så hundemad koster hende vist 700 kr for 20 kg. og det er en shefer (staves)

Så kommer jo helt ant på om du får en "normal" hund smiley

• #26   23. jun 2016 Vores koster 249kr om måned det er for hans goodie box. Og foder 349kr hver 3 måned. smiley han er labrador str

• #27   23. jun 2016 Min er også en af de billige. Foder inks godbidder ben mm lidt under 500,- hver anden måned.

Har så lige skiftet foder da han er meget kræsen så ved ikk hvad han koster nu
    Jeg vik sige med en hund som min er det bestemt ikk dyrt a ha hund det har stort set kun været start udgifter skåle snor sele halsbånd transportbur seng mm

Forsikikring omkring 200 pr måned inks sygesikring

Dog må du også tage hensyn til om hunden skal kastreres el steriliseres det koster jo også

• #28   23. jun 2016 Lidt OT men hvis du ender med at ville have en Lagotto, så vær meget obs på sindet. De har tendens til at være til den nervøse side.
    I den forbindelse er der en kennel med et nordisk navn, man bør holde sig langt fra. Den kennel har lavet så meget lort at de for længst burde være smidt ud af DKK. Dette er der i øvrigt dokumentation på, så det er ikke bare sladder.

• #29   23. jun 2016 Haha Anne Julie, jeg holdt mig også bare til ".. men du skal nok til udlandet" smiley

• #30   23. jun 2016 Hehe, jeg lagde godt mærke til det. Men jeg tænkte alligevel at jeg ville bøje det i neon. smiley

• #31   24. jun 2016 Her koster det vel max 200 om mdr at have hund. Forsikring er 400 årligt, han bliver ikke vaccineret mere da vi ikke kommer ud blandt fremmede. Foder koster 66 kr for 10 kg der er vel til en mdr. I de 10 år jeg har haft ham har han været til dyrlæge 2 gange. Det er en Dalmatiner

• #32   24. jun 2016 66 kr for 10 kg? smiley Har du glemt et 0? smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#33   24. jun 2016 fünke: mon ikke at det er noget superbrugs foder?

• #34   24. jun 2016 Nej, det har jeg ikke. Vi har været igennem samtlige af de "dyre" mærker gennem årene, men det han fungerer bedst på er det fra Lidl der koster 66 kr for 10 kg

• #35   27. jun 2016 I fodre godt nok billigt

Vi har også snakket hund.
    Og der er foder posten på 800-1000 kr om måneden.

Vi har en kammerat der hedder det fulde budget 20000 kr om året

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#36   27. jun 2016 mich: det kommer også an på om du fodre med det billigste af det billigste "foder", eller om du fodre med noget der koster 600-700 for en lille pose. også selvfølgelig hunden størrelse smiley

• #37   27. jun 2016 Jeg har faktisk aldrig lagt noget buget over hvad min hund koster xD Men bruger nok en del penge på hende, det er utrolig nemt at lige forkæle sine dyr når man arbejder i en maxizoo butik xD

Men giver det da lige et forsøg smiley

Foder: Ca 172kr om månenden - afhænger af tilbud smiley
    Ansvars og sygeforsikring: 80kr
    Loppekur: 33kr

Jeg kan ikke huske prisen for vaccine, jeg får hende nemlig vaccineret af en dyrlæge som jeg kender - og betaler derfor kun for vaccinens indkøbs pris smiley

• #38   27. jun 2016 Mich: Det kommer helt an på størrelsen af hunden. Min er f.eks en lille hund og det passer med at hun spiser en 4kilos Wilderness om måneden smiley Wilderness er et rigtig fint foder, og betegnes som kvalitetsfoder på linje med Acana og Orijen. Jeg startede ud med at fodre hende med Orijen, men det kunne desværre ikke køre rundt økonomisk og derfor måtte jeg så tage det "næst bedste", men selv på Orijen var prisen under 300kr om månenden - netop fordi hun er en lille hund smiley

Kommentér på:
Omkostninger til hund?

Annonce