{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.822 visninger | Oprettet:

Vand i øret - hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at en af mine venner fik lyst til at drille mig igår. Så han hældte koldt vand i øret på mig mens jeg lå på siden. Nu har jeg så sådan en slags prop i øret, og det til trods for at jeg har sovet på øret hele natten smiley

Har i nogen gode ideer til hvordan jeg får den væk?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vand i øret - hvad gør jeg?
  • #1   5. jun 2016 Jeg synes enten det hjælper at ryste hovedet, så ligger jeg hovedet på skrå med det øre proppen er i vender ned mod jorden og så ryster jeg ellers ned mod jorden.
    hjælper det ikke kan det sommetider hjælpe at bruge håndfladen ved at ligge den på øret med proppen og lave ligesom frem og tilbage bevægelser ( tænk på en svupper)

• #2   5. jun 2016 Jeg har prøvet begge dele, men det hjælper ikke smiley

• #3   5. jun 2016 det kan godt vare et par dage før det er ude smiley
    jeg har også haft noget vand i øret de tog flere dage (måske en 2 ugers tid) før det var ude - det gjor ondt når jeg gabte og grinte og sådan smiley

• #4   5. jun 2016 Mit problem er bare at det gør ondt hele tiden, men rart at høre at det forhåbentlig går i sig selv ^^

• #5   5. jun 2016 har desværre ingen tips smiley
    men ja det går i sig selv med tiden smiley

• #6   5. jun 2016 Du bestiller en tid bed lægen til at få renset øre smiley

Så stikker de en kæmpe sprøjte ind i øret og skyller ud.

Grunden til du har fået en prop i øret er fordi da de har heldt vand i øre på dig. Så har de skyllet alt ørevoksen ned i den ene ende hvor det så har samlet sig.

Så tid til en gang ørerensning ved din læge. Så tager de lige begge øre smiley

• #7   5. jun 2016 Ej hvor irriterende - anede ikke det var derfor, men det lyder nu meget rigtigt. Det føles også anderledes end det vand man plejer at have efter en svømmetur. Tusind tak bettemus smiley

• #8   5. jun 2016 Hvis du tager til lægen og får det skyllet ud, vil jeg dog lige anbefale at tage en ekstra trøje med, da jeg evigt og altid oplever at min trøje bliver ret våd fordi vandet render ved siden af. Det er ret træls smiley

• #9   5. jun 2016 Pust fra den anden side, hvis ikke det er forsvundet efter nogle dage smiley

• #10   5. jun 2016 Det her lyder måske dumt, men et godt tip er at hælde vand i øret ved at vende det opad under f.eks. en vandhane. Så lader du det lige "falde lidt ned", inden du vender hovedet og lader vandet løbe ud. Det kan tage et par forsøg, men det plejer at virke smiley

• #11   5. jun 2016 Siger det samme som Julie. Det hjælper altid på mig smiley

• #12   5. jun 2016 Hvis i har et badebassin eller et badekar så fyld det op og stik hele hovedet derned. Når du så har hovedet under vand så ryst løs og pust luft ud gennem næsen imens.

Det plejer at virke for os smiley

• #13   5. jun 2016 Du kan købe en øresprøjte på apoteket, samt noget til at løsne ørevoks med - Removax. Så kan du selv skylle/rense øret smiley

• #14   5. jun 2016 Nu er jeg selv ørerbarn og har haft mange problemer med propper i ørerne af diverse slags og det kan dælmne gøre naller, der findes alle mulige slags råd(puste bobler med et sugerør, tygge tygge gummi, pap krus osv) personligt selv ville jeg ikke begynde at hælde vand i øret eller stille andre ting ind i øret da du kan beskadige trommehinden. Det der er sket er enten sidder der en prop med vand som selv springer ( dette gør oftest ikke ondt hele tiden) ellers kan trykket fra vandet have skabt undertryk i det eustatiskerør, ved at få trommehinden til at bøje den modsatte vej end før, altså stedet for at den bøjer således ( set fra siden, så bøjer den ) således. Det gør nullernaller, men det går også i sig selv og det føles som at gå i en osteklokke og det trykker ad H til i øret. Jeg ville proppe et stykke vat i øret for at skåne det for blæsten når du er ude ellers få et tid til ørerlægen der 100% kan hjælpe dig :))

• #15   7. jun 2016 Tusind tak for alle jeres råd! Det har heldigvis virket, så mit ære er næsten tilbage til sig selv igen nu smiley

Kommentér på:
Vand i øret - hvad gør jeg?

Annonce