{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres bedste råd til AT-eksamen
  • #1   30. maj 2016 Stol på og lyt til din lærer! De vil dig det bedste smiley Min lærer til AT fik mig til at sige den ene sætning, der sikrede mig 12 (noget jeg godt vidste, men, du ved, eksamens-hjerne..)


  • #3   30. maj 2016 en god idé er at have noget helt nyt med som ikke står i din synopse.

    Jeg skrev f.eks. om Antibiotika forbrug ved grise samt MRSA, hvor det ugen inden jeg skulle til eksamen kom frem at der var nogle som var døde af MRSA som var holdt skjult osv. Det brugte jeg til min eksamen som lidt ekstra


  • #4   30. maj 2016 Jeg skal til AT eksamen på onsdag... Jeg er lidt i krise, haha! Lige nu fokuserer jeg på at disponere det ordentligt. Jeg tror, at det er meget vigtigt at have styr på sin disponering og på sine metoder.

  • #5   30. maj 2016 Mit bedste råd: hav styr på dit stof!
    Jeg kom ud med et 12-tal og fik ros for at jeg tydeligt viste, at jeg kunne diskutere de forskellige teorier (fx. da de spurgte ind til hvilken en af mine teorier der passede med det amerikanske skolesystem osv) - så øv dig ikke kun på at have dine teorier på rygraden men også at kunne perspektivere det til noget helt nyt. I sådanne situationer skal man tænke hurtigt og kunne relatere det til noget man ikke er forberedt på smiley Men hvis du kender dine teorier ud og ind så er det oftest ikke noget problem

    Derudover: kill your darlings for du har bare ikke tid til det hele. Jeg måtte cutte et helt afsnit af pga. tiden, men fortalte hurtigt hvad jeg havde udeladt og at de gerne måtte spørge ind til det hvis de ville have noget uddybet. Her havde jeg endda kigget endnu mere på stoffet inden eksamen, men det blev faktisk slet ikke nødvendigt. Man ved bare ikke, hvad der bliver nødvendigt, så man skal virkelig ind i alle kroge og hjørner af sin synopsis, men så har man altså også gjort det man kan smiley


  • #6   30. maj 2016 Min lærer i psykologi spurgte faktisk også ind til noget helt andet vi havde haft i pensum i løbet af året (jeg havde om motivation, hun spurgte ind til indre og ydre motivation) - det kunne jeg heldigvis huske og svarede rigtigt på spørgsmålet, og jeg tror også det er sådan noget, der trækker op

  • #7   30. maj 2016 Det er også en fordel at sige sin konklusion i starten af oplægget da det er din vigtigeste pointe og dermed trist hvis den bliver cuttet fordi du ikke har nok tid.

  • #8   30. maj 2016 Jeg har som sådan ikke teorier, tror jeg. Men jeg har metoder, som jeg er ret sikker i smiley
    Men tak for hjælpen


  • #9   31. maj 2016 Jeg har også lige et spørgsmål smiley Skal man også give sit talepapir til lærer og censor?

  • #10   31. maj 2016 Nej Amalie, det behøver du ikke smiley

  • #11   31. maj 2016 Okay, super - tak!

  • #12   31. maj 2016 Jeg har tænkt mig at give dem en disposition, så de er klar over, hvad der kommer til at ske, men ikke mit talepapir smiley

  • #13   31. maj 2016 Ja, okay. Jeg har så kun tænkt mig at have min disposition med som talepapir. Jeg har en matematiklærer, der plejer at tage papirerne fra eleverne, så jeg tør ikke have for meget med ind smiley

  • #14   31. maj 2016 Det kan være, vi ikke har samme opfattelse af disposition smiley
    Min har kun overskrifter, hvor mit talepapir også har stikord smiley


  • #15   31. maj 2016 Min disposition har også kun overskrifter smiley

Kommentér på:
Jeres bedste råd til AT-eksamen

Annonce