{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.314 visninger | Oprettet:

Palomino heste {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Hvilke racer af heste er det egentlig, der kan være palomino? Er det alle?
Kan en DV f. eks. Være det? Synes nemlig aldrig, at jeg har set en palomino DV.
Jeg undrer mig også lidt over, at når der oprettes en palomino hest herinde, så står der, at racen er palomino. Men er det ikke kun en farve?

Jeg er ikke helt inde i det med farver nemlig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Palomino heste
  • #1   28. maj 2016 Det er lidt ligesom salgsannoncer. Der står ofte også bare palomino til salg. Jeg mener, hvis det kun er en farve, er det så ikke ret relevant at vide hvilken race, ens hest er?

• #2   28. maj 2016 palomino er både en farve men også en race smiley

• #3   28. maj 2016 Der kan man bare se smiley Men hvad er det så, der gør palominoen til en race? Hvad er forskellen?

• #4   28. maj 2016 Nu må du ikke hænge mig op på det, men mener at palomino kun er en farve. Men der er et avlsforbund for palominoer og hvis hesten er kåret deri, vil man vidst kunne kalde den en palomino. Hvis ikke hesten er kåret deri, er det blot en hesterace(tror de fleste racer kan være palominoer), med farven palomino.
    Men igen, jeg er på dybt vand her - for jeg ved faktisk ikke noget om det smiley

• #5   28. maj 2016 Clara, det lyder meget plausibelt smiley

• #6   28. maj 2016 Palomino

Fakta
    Type: Let hest.
    Oprindelse: Da Palominoen i bund og grund er en farvebetegnelse, er den at finde over hele verden - Dog var det i USA det første egentlig Palomino Avlsforbund blev grundlagt.
    Udbredelse: Hele verden.
    Blod: Varmblod.
    Egenskaber: Avlen i Danmark sigter mod at lave rideheste og ponyer til dressur og springning.
    Temperament: Rolig, afbalanceret.
    Farve: Palominofarvet - kropsfarven er gylden, farven beskrives henholdsvis som værende bronze-, kobber-, rødguld-, guld- eller perleagtig; derudover beskrives guldskæret, dvs. den metalliske guldglans der er ønsket i farven; man og hale skal være hvide. Hvide aftegn i hovedet og på benene er tilladt. Striber (ål ell. tilsvarende) på kroppen accepteres ikke; pletter i kropsfarven er uønsket.
    Der findes heste også som rent genetisk er palominoer men pga af et ekstra gen (på engelsk sooty) har de grålige hår i man og/eller hale. Næstsidste foto er af en farvetestet pony med dette gen som endnu ikke kan testes. Dette gen ses også på bl.a. røde heste, derfor har nogle røde også gråt i man/hale.
    Stg: Stangmålet er ikke fastsat. Palominobetegnelsen dækker både over heste og ponyer.

• #7   28. maj 2016 Palomino er - ligesom Pinto - IKKE en decideret race, men et farveforbund smiley

Du kan sagtens have en DV, som er palomino, da DV heller ikke er en race, men derimod et typeforbund så at sige (ligesom DSP), det er jo en blanding af alle mulige racer; faktisk kan hopper der er mindst 148 optages i DV (no shit, jeg har selv læst det smiley ), og der findes da også enkelte DV heste, som er brogede, netop fordi det er et typeforbund, som avler efter en god ridehest, og ikke efter specifikke racebestemmelser smiley

• #8   28. maj 2016 Taget fra Hestenettet smiley

• #9   28. maj 2016 Som de andre skriver er palomino både en farve og et avls forbund (men kun for palominoer og cremelloer) smiley

• #11   28. maj 2016 Stald z mener kun de tillader palominoer og cremelloer (de tillader jo heller ikke buckskin) så tror ik smokeyblack er tilladt. Der findes et stutteri der avler palomino DV (ka ik huske hva det hedder) og tror DV er ligeglad om de er palomino (tror bare ik de ka li prikket eller broget heste) smiley

• #13   28. maj 2016 Jeg ka ik finde nogen buckskin avlshingst på deres hjemmeside?

• #15   28. maj 2016 Var ogs det, jeg tænkte ved i hvertfald i USA har de ogs et buckskin avlsforbund (mener ik vi har et i dk)

• #17   28. maj 2016 Tænker jeg også! Så er der jo også flere muligheder med at blande ind med andet blod, så man ka få de bedst mulige heste! smiley

• #18   28. maj 2016 Palomino er som Pintoerne en farve, men ligeledes som DV og DSP et avlsforbund smiley

• #20   28. maj 2016 Min dreng skulle være dv dog i buckskin farve. Altså palomino farvet på krop men med sort man og hale smiley

profilbillede
  • #22   28. maj 2016 Du kan læse en masse om palominoer inde på vores hjemmeside http://palomino-psa.dk/

Her er min avls godkendt palomino hingst Stensgaardens Cavanoux som er farven cremello smiley

profilbillede
  • #23   29. maj 2016 Trine, han er godt nok lækker smiley

• #24   29. maj 2016 Marotts Magnifique Chausette som den ene hest jeg træner er broget, og vidst kåret som både DV og pinto smiley

• Nynne M
    Nynne M Tilmeldt:
    jul 2022

Emner: 1 Svar: 2
    #25   8. jul 2022 Ja sagtens! Rider selv en mega smuk palomino dv, men han går dsv ponymål. De kan også sagtens kåres, men da han ikke duede til bedækning så blev han ikke kåret. Ved at de kan være meget lyse, men Lokki-Dancer er helt vildt "gul", med en meget lys man, så ja, det kan du sagtens

Filen her er af kæreste Lokki, om sommeren hvor han er lysest :))

profilbillede
Kommentér på:
Palomino heste

Annonce