{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
587 visninger | Oprettet:

Barn, og 2 heste. Tid? {{forumTopicSubject}}

Halløj HG smiley
Jeg skal måske købe en hest tilbage, og så står jeg med to.
Så jer der har et barn, og 2 heste, hvordan har fået det til hænge sammen?
Lige pt går jeg hjemme, men det skal jeg jo ikke for altid.
Min søn er ovre ved hans far 2 dage om ugen, og i weekender hveranden uge

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barn, og 2 heste. Tid?
  • #1   17. maj 2016 Hmm jeg har hestene hjemme og har ikke kunnet få tiden til at slå til. Har derfor besluttet at sælge den ene. :,(
    Jeg er hjemme på barsel, og jeg har det sådan at hvis ikke jeg kan få tiden til at slå til nu, hvor Ea trods alt sover en del, så kommer det slet ikke til at lykkes når jeg starter arbejde smiley

Først var det en hård beslutning, men jeg ved at det er det bedste. Hellere kunne bruge den tid der kræves på barn, familie og 1 hest, end ikke at have tid nok til nogen af delene smiley

Det er mit bud.
    Kh Mia

• #2   17. maj 2016 Hvis du ikke selv kan se hvordan du skal få din tid til at hænge sammen kan jeg ikke forstå hvorfor du er ved at købe en hest mere?

• #3   17. maj 2016 Mia: min søn er 2 år, så han er jo i vuggestuen om dagen, så der har jeg jo masser tid der smiley

Astrid; jeg er heller ikke ved at købe, men jeg overvejer muligheden for det. For der hvor hesten er nu, har den det ikke godt.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #4   17. maj 2016 nu tager jeg udgangspunkt i at du sigter efter at have fast fuldtidsarbejde..

jeg studere på videregående, med timer fra 9-15 hver dag (sådan ca.), også har jeg en søn på 2 år.

jeg rider godt nok ikke mere, men træner istedet.

for at kunne få tid til træning skal vores søn enten passes, være længere i institution eller vi skal træne om aftenen når han sover.

jeg kan ikke se hvordan man med et arbejde, og børn kan få tid til heste, med mindre det enten skal være på bekostning af tiden med børnene, eller hvis man kan gøre det når de sover. (men så skal man være afhængig af en barnepige eller familie til at se efter barnet).

• #5   17. maj 2016 nu bliver jeg sikkert træppet ned. Men hvis din søn er 2 kan han vel bare komme med i stalden. måske du ikke lige kan ride en time på hver og bruge masser af tid på nysseri. Men børn som er med i stalden vænner sig hurtigt til det. og elsker det. planlægning er vejen frem. hvis det kan lade sig gøre med 1 hest kan det også med 2.
    Men hvis det bare er fordi du har ondt af den og ikke brænder for en hest mere. ville jeg lade være.

• #6   17. maj 2016 Okay men det er vel meningen du skal i arbejde på et tidspunkt? Det de jo derfor man har sine børn i institution smiley

Må give AMT ret. Dog er det jo okay at have en hobby så man også husker at passe på sig selv. Min kæreste tar Ea når jeg gerne vil i stalden uden babyalarm smiley men jeg gør det ikke hver dag, slet ikke, for efter en dag på job og der skal laves mad og jeg også vil hygge og lege sammen med baby/barn, så er der ikke nogen timer tilbage- og hvis der er, så skal de bruges på at kysse på manden eller ordnes vasketøj mm smiley
    Sådan er det nok bar at være mor.

Men hvis man går arbejdsløs så har man måske mulighed for to heste og familie UDEN der er noget børnetid som skal ofres- smiley
    --Men det er jo altid kun midlertidig at være arbejdsløs- så at købe en hest mere ville jeg absolut ikke gøre!

• #7   17. maj 2016 Tænker også at med planlægning kan det lade sig gøre, og hesten/hestene står også hjemme smiley
    Han er med mig i stalden, og elsker det.
    Lige pt rider jeg min egen, og så min mors. Det virker fint for mig som det er nu.
    Hesten er en jeg forelskede mig i sidste år, men havde noget bøvl med ejeren, så han fik den igen, så det er ikke fordi at jeg ikke vil den

• #8   17. maj 2016 Har to børn og har holdt på med hestene hele tiden. Jeg arbejder fuldtid skiftende arbejdstid ofte døgn. Jeg træner som regel når børnene er i skole (før i institutionen) eller når de var kommet i seng smiley vi kan sagtens få det hele til at gå op i en højere enhed. Men det kræver at man ikke har en mand der bare tror han kan sætte sig på røven når han kommer hjem. Man er to om husholdning og børn smiley Jeg har dog i de sidste mange år KUN trænet tre gange ugentligt for at tilgodese familien, samt at hesten får restitueret sine muskler smiley så hvis du har mulighed for nogle til at se til dine børn når de sover, så du kan træne hest i stedet for at sidde foran fjernsynet så kan det lade sig gøre smiley det handler om prioriteringer smiley

Mvh TT

• #9   17. maj 2016 Min kæreste er rigtig god til min søn, og kan sagtens passe ham, og er så heldig at hesten står ved mine forældre, som bor lige ved siden af mig, og de er også rigtig søde til at hjælpe mig smiley
    Så har faktisk en tiltro til at jeg godt kan få det hele til at gå op i en højere enhed.
    Darcy bliver også kun trænet 3-4 gange om ugen netop for at hans krop når at følge med

• #10   17. maj 2016 Du må gøre dig dine overvejelser smiley jeg håber at jeg kan nå mine hovedmål med Tindur inden de næste 3 år således at jeg ikke SKAL træne ham på samme måde som nu. For om tre år går jeg i gang med tilridningen af Rocky. Dog er planen her at jeg gør grov arbejde og så bliver han sendt til prof smiley han skal dog Stadigvæk trænes jo smiley

Mvh TT

• #11   17. maj 2016 synes du skal springe ud i det hvis du føler for det

• #12   17. maj 2016 Ja jeg synes du skal lade være hvis du er i tvivl... For det kræver disciplin og strukturering smiley og ingen dyr fortjener at ikke få den omsorg de behøver smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #13   17. maj 2016 Man skal ikke springe ud i det hvis man ikke ved om man kan få det til at hænge sammen, eller om det vil hænge sammen når du får arbejde..

det er et levende dyr, og dem kan man ikke lige sådan skide sig af med, som en bil hvor du bare kan tage pladerne af smiley

• #14   18. maj 2016 Tid og penge. Er der råd til tandlæge ekstra smed ekstra udstyr. Og uden du skal ud og arbejde mere for at få pengene til den, og derved miste mere tid. Også plads til den kan blive syg? En hest kan blive syg, har du to er der dobbelt chance for dyrlæge regning og syge heste. Det skal man tage med i udregningen. Tid er penge altså påtager du dig hesten, pålægges du og din familie en udgift som både dræner i tid og økonomi. Med små børn skal man virkelig vurdre om det er det værd. Når du allerede har en hest. Eller om familien måske har bedre af en tur til lalandia og bakken? Og ja endnu en hest er lidt tid hver uge, som du går fra i familien, og er det værd at trække mere på den konto?

Syntes du skal tænke dig meget om, for ja hest er et frirum og jeg bruger meget tid, elsker det, og tit børnene med og nej når ikke ret tit at ride. Men hesten er passer. Men en mere nej tak. Jeg ville ikke byde min familie det smiley for vil ikke være fair, at min interesse fylder mere end den pt gør. Både økonomisk og tidsmæssigt. Held og lykke husk familien skal man også invistere tid og penge i smiley hest er en dyr fritids interesse vi selv vælger til.

Kommentér på:
Barn, og 2 heste. Tid?

Annonce