{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
852 visninger | Oprettet:

At knytte bånd heste imellem.. {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Jeg ved det er alt for tidligt at sige hverken A eller B lige nu. Men jeg vil alligevel høre jeres meninger og erfaringer på området da jeg ikke har denne erfaring.
Som nogle af jer måske ved så har Tindur mistet mange venner igennem årene. smiley dette har gjort at han ikke rigtig har engageret sig og givet "sit hjerte"(mangler ord og forklaring, men håber den er beskrivende nok) til nogle, især efter han mistede sin bedste ven. Nu er det heldigvis slut med udskiftning af flokken og jeg har købt en ny hest til os som (7-9-13, bank bank) aldrig forlader ham. Han er ret hård og lidt "ligeglad" med den nye hest. Mit spørgsmål er til Jer..

Tror I han bliver glad for den nye hest med tiden og får en ny bedste ven? Jeg ønsker bare så højt at han bliver rigtig glad for en hest igen og tør knytte sig. For jeg føler han har været lidt ensom de sidste par år. smiley

Mvh TT

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At knytte bånd heste imellem..
  • #1   3. maj 2016 Den slags plejer at gå helt af sig selv. Og om Tindur vil det eller ej så bliver de 2 gode venner. Sikkert før det overhovedet går op for ham smiley

Så giv du dem bare tid smiley

• #3   3. maj 2016 Du kan evt. hjælpe det lidt på vej hvis du kan trække tur med dem begge på en gang. Så vil Tindur blive glad for at have en medsammensvorn med ud i den farlige verden smiley

Men ellers så bare lad tiden gå sin gang så skal du bare se smiley

• #4   3. maj 2016 Ashryn - hvis du læser så har jeg sat og skrevet de menneskelige følelser i ""da jeg mangler et lignende ord indenfor heste verden. Og når man startede med heste for over 25 år siden så har man i årenes løb set heste knytte bånd, og sørge over tabte artsfæller mere end en gang. Heste er flokdyr og knytter bånd til sine ligesom mennesker smiley

Mvh TT

• #5   3. maj 2016 Jeg er sikker på han nok skal finde ud af det, som tiden går smiley Han skal bare lige finde ud af, at det ikke er midlertidigt, men bliver hans faste flok smiley

• #6   3. maj 2016 Jeg fik min nye hest hjem d. 4/9 2-15 to dage efter for min anden hest og den nye i totterne på hinanden (der er kun de 2). Barbu skille dem fra hinanden og dyrlæge klokken 7 lørdag morgen.
    Efter dette turde vi ikke sætte dem sammen og da vi prøvede nogle uger efter var det lige ved at gå gruelig galt igen. Så vi lod dem gå på hver deres fold. Efter noget tid begynde de at kigge efter hinanden eller snakke sammen over hegnet. Efter 5 måneder på hver deres fold, da kunne de endelig acceptere hinanden og gå på samme fold sammen smiley

• #7   3. maj 2016 Ja men til trods for at Tindur gik i forrige flok (- en der kom til og forsvandt) i de to sidste år var han en enspænder og søgte kun de andre for at få opfyldt sit behov for at blive kløet. Han var ikke sådan rigtig glad for dem... Han styrede med hård hånd/hov og gad ikke rigtig andet...

Mvh TT

• #8   3. maj 2016 Den tossede - så galt er det overhovedet ikke her heldigvis smiley han er bare lidt ude efter Rocky og gider ham ikke rigtig..

Mvh TT

• #9   3. maj 2016 Ja okay, min pointe var også bare, at det somregel løser sig. Så ville jeg også bare give dem/Tindur tiden til at acceptere det smiley
    Held og lykke med dem smiley

• #10   3. maj 2016 Mange tak smiley

Mvh TT

• #11   3. maj 2016 Nogle heste knytter bare ikke rigtig bånd sammen. Min gamle shetter går altid alene. Hvorimod de to andre altid går i røven af hinanden

• #12   3. maj 2016 Ishesten - ja.. Og jeg er lidt bange for at Tindur pga alle de skift ikke ønsker at knytte sig mere..er bange for at han har blevet "bange for at knytte sig". Hvis du forstår hvad jeg mener..

Mvh TT

• #13   3. maj 2016 Forstår godt hvad du mener. Og har også oplevet heste får svære ved at knytte sig med alderen. Netop fordi så mange heste kommer og går. Men når det sagt we jeg sikker på det nok skal komme. Du simpelhen nød til at give det tid

• #14   3. maj 2016 jeg syns det er fint du giver ham følser for det har heste, heste er et levene væsen der har sin ejen mening og som godt kan tænke og føle når det så er sagt syns jeg du skal starte med at han skal lære at knytte bånd til dig så vil han moske åbne sit hjerte for den nye hest. Jeg har arbejde med mange mishandle heste og ponyer og den enest måde jeg kunne få dem til at lukke op på vare ved at træne horsmanship og knytte bånd til dem og så lod jeg dem vide at jeg var der for dem, gøre det samme så skal det nok gå han skal nok lukke op. Mvh Christina

• #15   3. maj 2016 Jeg har haft den store fra han var 7 mnd. Og han er over 5 år. smiley så problemet er ikke os... Vi har arbejdet fra jorden fra han var lille og lavet agility osv.. Det er hans forhold til artsfæller der er lidt "ødelagt" smiley

Mvh TT

• #16   3. maj 2016 Mon ikke, det kommer med tiden og hvis ikke, så er din hest nok bare en, som ikke er så selskabelig, det er der jo mange heste der ikke er smiley

Med min tog det omkring 6 måneder, før ham og den ene foldmakker virkelig havde knyttet et bånd, i starten var den anden rigtig strid ved min og nu er de bedste venner smiley

profilbillede
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #17   3. maj 2016 Jeg ved godt at du ikke mener det helt bodstaveligt det du skriver, og at du prøver at forklare det med menneskeord for at kunne forklare dig.

men nogle heste klinger bare bedre ind andre, lige som med mennesker.

En hest bliver ikke indelukkede osv fordi at de mister "venner". De rigtige match har nok bare ikke været der efterfølgende smiley

• #18   3. maj 2016
    Nogle heste er bare ikke særligt selskabelige, ligesom nogle heste klinger bedre end andre. Jeg har kun oplevet at Fleur kunne stå med to andre og spise grovfoder af samme kasse, af de mange forskellige hun har stået sammen med ( og det er altså på nr. 7 opstaldningssted først ).

Men hun er og bliver stadigvæk aldrig en der står og nusser med heste og gnubber, hun er ikke en der følger rundt efter andre osv.

Hun holder sig mest for sig selv og trives derfor fint alene som hun går nu.

• #19   4. maj 2016 Havde Tindur ikke været sådan de første år af sit liv så havde jeg heller ikke reageret på samme måde. Men han var meget social og glad for at lege, klø og hygge med de andre. Men det stoppet da han mistede sin bedste ven... smiley

Mvh TT

• #20   5. maj 2016 Giv det tid, han skal jo lige finde ud af at den nye bliver hos ham. Det kan godt tage lang tid men tror bestemt det kommer:-)

• #21   5. maj 2016 Med alderen bliver heste "voksne og modne" - det legebarn du så i Tindur som 3-4 års, forsvinder tildels med tiden.
    Fx er min 9 års blevet en "ro, renlighed, regelmæssighed" hest - lidt grimeleg er o.k., et bukspring i ny og næ, men slet slet ikke samme legebarn, som da han var 3-5 år, hvor han stejlede og gik på forknæ når han legede vilde hingstelege smiley

Nu har du så vidt jeg husker købt en plag - og en plag er altså ikke en voksen hest, heller ikke i de andre voksnes hestes hjerner.
    Min den gamle hest jeg havde, som var 12 år da jeg præsenterede ham for mine den gang 1 års plage - han nærmest ignorerede dem, og de skulle bare "pisse af" hvis de kom for tæt på. De kunne ikke bruges til leg eller nusseri, det var tydeligt. Så derfor ente jeg med at have to plage, fordi det ellers var synd for den stakkels enlige plag.
    Da plagene blev 2,5 år, så fandt de nåde for Medoc, som så begyndte at nusse dem, og lege lidt lege med dem - men han gad jo på ingen måder at lege de vilde lege, så blev han sur og satte dem på plads.

Hvis du er heldig tør Tindur op overfor plagen - og ellers må du jo bare vente, til Tindur synes plagen er voksen nok til at være interessant.
    Men det er helt normal hesteadfærd, at han ikke tager imod en plag med åbne arme - det var faktisk mere bekymrende, hvis han var ællevild med den fra dag 1.

Mvh Charlotte

Kommentér på:
At knytte bånd heste imellem..

Annonce