887 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hest og kæder = stress Hest og kæder = stress

Hej alle

Jeg har et lille problem med min hoppe...
Hun kan simpelhen ikke stå i kæder ! Hun bakker og kæder kommer så i spænd og så bryder fanden løs, hun ' sætter ' sig ned , stejler og stresser fuldstændig smiley hun kan ikke stå i trækketorv så går hun rundt og det samme gør hun i boksen... Jeg har prøvet alt med godbidder , sliksten osv men så snart der ikke er flere godbidder eller sliksten bakker hun igen.. Hun er ret voldsom når hun står i kæder... Hvad kan jeg gøre :(? Som sagt er ros og godbidder prøvet.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest og kæder = stress
  • #2   17. apr 2016 Det har stået på i 1 år nu smiley hun har været i træning hos en BBH træner og det er stadig ikke blevet bedre smiley

• #4   17. apr 2016 Tja, jeg havde nok været ganske upædagogisk og lappet den en bagi når den begynder at bakke...
    Derudover lyder det som om den kunne have ganske godt af at man trænede en helt almindelig stå kommando (altså uafhængigt af om den er bundet eller ej).

• #5   17. apr 2016 Alt er prøvet og også at kæderne er skiftet ud med trækketorve smiley

• #6   17. apr 2016 Lære hende at stå ubundet eller lade hende stå bundet sådan at hun ikke er bundet i begge sider

• #7   17. apr 2016 Jeg vil forslå at finde et sted hvor den er "lukket inde" altså, på billedet står den et ret åbent sted, og kan måske føle den kan blive angrebet fra alle sider, uden at kunne komme væk, fordi den er i kæder.
    Så et sted hvor den skal bakkes ind med vægge på begge sider af hesten, også gerne bag den, så den ikke kan bakke nogen steder.

• #8   17. apr 2016 Jamen hvis alt er prøvet, hvad spørger du så os for?
    Jeg ville som nævnt, få lært hesten atvstå stille. Det er noget alle vores har kunnet, de gamle lidt bedre end den nye, unge, men de kan allesammen stå stille på staldgangen, under forspænding osv. Uden at blive holdt eller være bundet. Når det virker skulle en snor eller kæde jo ikke gøre en forskel.

• #10   17. apr 2016 Min ka kun stå bundet, når der er væg bagved.
    Er der ingen væk bakker hun ligeså stille, indtil der er modstand, så gir hun et voldsomt ryk til noget gir efter.
    Hun blir sadlet op i boksen.
    Til dagligt er det ikke et problem mere, men til stævner ka jeg ikke binde hende til traileren.
    Selv om hun er rimelig til at stå pænt, ska hun alligevel holde øje med alt.
    Jeg har valgt ikke, at ta den kamp med hende, fordi jeg har fundet andre løsninger.

Gør hun det osse, når der er en væg bagved?

• #11   17. apr 2016 Vi havde en unghest der blev ved med at gøre det samme, vi endte med at stå med en longe stramt bag den,og så fandt den hurtigt ud af at der ikke skete noget og den ikke kom fri smiley

Den hest jeg rider pt har virkelig et panikgen der siger spar to, så den kan slet ikke have det heller - på den tør jeg ikke at bruge longetricket,men står den fx i vandspiltovet (lukket på siderne og selvfølgelig mur bagved) så står den pænt - spændt,men pænt.
    På stalgangen binder jeg den i et tov med sikkerhedsknude,så hvis den panikker, kommer den fri - denne panikker dog ved hurtige bevægelser og når noget kommer farende imod den (som fx enhest).
    Denne gik også hele tiden rundt i starten, men hver gang den flyttede sig fra hvor jeg ville have den stod, rykkede jeg den tilbage. Nu ved den at den kun flytter sig når jeg siger det.men det der mex at gå bagud, tror jeg aldrig den kommer af med.....

• #12   18. apr 2016 Det gjorde min også da jeg fik ham.
    Han fik en bag i engang han begyndte og han har ikke gjort det siden. Det 6år siden nu

Kommentér på:
Hest og kæder = stress

Annonce