Hest og kæder = stress Hest og kæder = stress
Hej alle
Jeg har et lille problem med min hoppe...
Hun kan simpelhen ikke stå i kæder ! Hun bakker og kæder kommer så i spænd og så bryder fanden løs, hun ' sætter ' sig ned , stejler og stresser fuldstændig hun kan ikke stå i trækketorv så går hun rundt og det samme gør hun i boksen... Jeg har prøvet alt med godbidder , sliksten osv men så snart der ikke er flere godbidder eller sliksten bakker hun igen.. Hun er ret voldsom når hun står i kæder... Hvad kan jeg gøre :(? Som sagt er ros og godbidder prøvet.
apr 2013
Følger: 75 Følgere: 61 Heste: 19 Emner: 220 Svar: 972
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.141
Derudover lyder det som om den kunne have ganske godt af at man trænede en helt almindelig stå kommando (altså uafhængigt af om den er bundet eller ej).
apr 2013
Følger: 75 Følgere: 61 Heste: 19 Emner: 220 Svar: 972
maj 2008
Følger: 54 Følgere: 57 Heste: 13 Emner: 19 Svar: 196
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 55 Svar: 1.162
Så et sted hvor den skal bakkes ind med vægge på begge sider af hesten, også gerne bag den, så den ikke kan bakke nogen steder.
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.141
Jeg ville som nævnt, få lært hesten atvstå stille. Det er noget alle vores har kunnet, de gamle lidt bedre end den nye, unge, men de kan allesammen stå stille på staldgangen, under forspænding osv. Uden at blive holdt eller være bundet. Når det virker skulle en snor eller kæde jo ikke gøre en forskel.
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.729
Er der ingen væk bakker hun ligeså stille, indtil der er modstand, så gir hun et voldsomt ryk til noget gir efter.
Hun blir sadlet op i boksen.
Til dagligt er det ikke et problem mere, men til stævner ka jeg ikke binde hende til traileren.
Selv om hun er rimelig til at stå pænt, ska hun alligevel holde øje med alt.
Jeg har valgt ikke, at ta den kamp med hende, fordi jeg har fundet andre løsninger.
Gør hun det osse, når der er en væg bagved?
nov 2007
Følger: 66 Følgere: 70 Heste: 7 Emner: 4 Svar: 781
Den hest jeg rider pt har virkelig et panikgen der siger spar to, så den kan slet ikke have det heller - på den tør jeg ikke at bruge longetricket,men står den fx i vandspiltovet (lukket på siderne og selvfølgelig mur bagved) så står den pænt - spændt,men pænt.
På stalgangen binder jeg den i et tov med sikkerhedsknude,så hvis den panikker, kommer den fri - denne panikker dog ved hurtige bevægelser og når noget kommer farende imod den (som fx enhest).
Denne gik også hele tiden rundt i starten, men hver gang den flyttede sig fra hvor jeg ville have den stod, rykkede jeg den tilbage. Nu ved den at den kun flytter sig når jeg siger det.men det der mex at gå bagud, tror jeg aldrig den kommer af med.....
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.394
Han fik en bag i engang han begyndte og han har ikke gjort det siden. Det 6år siden nu
Hest og kæder = stress