{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

Kontaktlinser og hest {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!

Jeg har i går, efter 15 års brug af briller, fået kontaktlinser!
Ja eller.. Jeg er ved at finde ud af, om det er mig smiley og Gud hvor har jeg svært ved at se mig selv - det er SÅ mærkeligt smiley

Men så er det jeg tænker nu.. Er der noget man skal være obs på i forbindelse med hest og ridning?? Udover den logiske om ikke, at gnide skidt i øjnene smiley
Jeg er tur rytter uden mulighed for ridehal, men derfor vil jeg gerne høre om erfaringer med dette, hvis det skulle blive aktuelt smiley

Derudover, skal i være velkomne til at komme med sjove facts og historier - eller bare andet info smiley

Hestenes hoveder synes i hvert fald pludselig meget større :'D

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kontaktlinser og hest
  • #1   14. apr 2016 Jeg har ingen problemer angående kontaktlinser og hest, tvært imod - så tror jeg nogle gange, at når andre føler de har noget i øjet, så mærker jeg det ikke, fordi linser ligesom "dækker" :-D. Så skulle de lige være fordi man kom i et meget tørt miljø, fordi det er selvfølgelig ikke godt for linser. Men har nu aldrig oplevet noget smiley

• #2   14. apr 2016 Se dét er jo bare super fedt at høre! smiley

• #4   14. apr 2016 Eneste problem jeg har med mine kontaktlinser er hvis de bliver for tørre og falder ud, men det kan de gøre uanset om jeg er til hest eller ej smiley

Er ret vilde med mine kontaktlinser generelt, i øvrigt så kan man snitte løg uden tårer pga dem smiley

• #5   14. apr 2016 Har aldrig haft problemer med hest og kontaktlinser efter jeg fik dags linser. Jeg startede med mdr linser og efter 14 dage fik jeg problemer. Og det gentog sig flere mdr i streg. Så fik jeg dagslinser fra daileys. Og har aldrig haft problemer siden.

• #6   14. apr 2016 Jeg tænker aldrig over at jeg bruger kontaktlinser når jeg omgås heste. Hvis der endelig er noget, så er det når jeg får noget skidt eller en stump halm i øjet. Så kan jeg da godt tænke, at jeg håber at linsen ikke falder ud eller går i stykker. Men man kan jo bare sørge for at have et ekstra sæt linser i sit skab i stalden, så er det problem løst smiley

• #8   14. apr 2016 Jeg synes det er meget lettere end at have briller på, så jeg er glad for mine linser smiley
    Jeg er heller ikke sygeligt renlig og kan sagtens gnide mig i øjnene og lignende. Jeg har rene hænder når de skal i, og forholdsvis rene hænder når de skal ud igen, men det er nogle gange jeg er nødt til at tage dem ud lidt pludseligt, så jeg er ikke helt hysterisk med det smiley

• #9   14. apr 2016 Okay det lød dumt med ikke at være sygeligt renlig, men i ved vel hvad jeg mener smiley

• #10   14. apr 2016 Jeg har haft kontaktlinser de sidste 10 år - og jeg har ALDRIG oplevet at de er faldet ud som nogle af de andre skriver smiley

Jeg hadede mine briller, både generelt men specielt også i kontakt med hestene - så kontaktlinser har virkelig været vejen frem for mig... Det har ikke været andeledes end at du lige så vel kan få noget i øjet når du cykler.. smiley

• Runaway
    Runaway Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 4 Svar: 21
    #11   14. apr 2016 Linser og heste kan sagtens fungerer - har selv haft linser de sidste otte år

Det er dog en god idé at have et ekstra sæt linser og lidt øjendråber eller dine briller med i reserve, hvis du får noget i øjet

• #12   14. apr 2016 har aldrig haft problemer med lincer og stalden, og dog - de er ret upraktiske når man klipper hest. ellers er det super dejligt ikke at have briller på i stalden.

• #13   14. apr 2016 Bruger primært linser og bryder mig faktisk ikke om at bruge briller omkring hestene, og især ikke når jeg rider! smiley jeg har haft linser de sidste 12 år. Har aldrig oplevet problemer ifb. Med ridningen. Men hestene ser faktisk mindre ud med briller på smiley også min hund smiley
    Så ved hvad du taler om der smiley

Mvh TT

• #14   15. apr 2016 Jeg har heller aldrig haft problemer med linser ude ved hestene smiley heller Ingen problemer på tur som vi ofte rider smiley dog har jeg 14 dages linser og de falder ikke ud smiley dem jeg kender med endagslinser oplever nogle gange at de falder ud dette sker dog både ved hestene og i andre hverdagsituationer

• #15   15. apr 2016 Skal måske tilføje, at det der med at de kan falde ud, var noget jeg tænkte meget på i starten og faktisk bekymrede mig om. Men det er sket så få gange på de 10 år jeg har haft linser, at jeg godt tør sige, at det altså virkelig ikke er noget man skal bekymre sig om. Bare gør det til en vane at du har et ekstra sæt til at ligge i din taske, og så som sagt i dit skab i stalden smiley

• #16   15. apr 2016 Jeg har haft månedslinser de sidste 2 år, dvs skifter dem kun en gang om måneden, og jeg har aldrig oplevet problemer smiley

• #17   15. apr 2016 Jeg har haft linser i nogle måneder (og briller gennem et par år).
    Jeg har deltidslinser dvs jeg får linser så jeg har til 4 dage ud af 7.
    Jeg har intet imod at bruge briller til hverdag, men valgte linser fordi jeg synes brillerne er i vejen i stalden og når jeg rider. Det er skønt ikke at have briller der glider ned når man sveder på en ridetur, bliver duggede eller snavsede, for slet ikke at tale om hadedagene med regn, hvor jeg gik rundt blandt hestene blind som en muldvarp.
    Jeg har oplevet at tabe en linse een gang...det var i svømmehallen smiley jeg fik dog fat i den og kunne så sætte den i igen.

• #18   15. apr 2016 Jeg havde mange problemer, men er også græs allergiker, så det var ikke så fedt. Den mindste smule støv tørrede mine kontaktliner ud, og de fald konstant ud af øjet smiley

Kommentér på:
Kontaktlinser og hest

Annonce