{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
615 visninger | Oprettet:

Western Sadel?? Hvor, hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley
Jeg har altid haft en drøm om at få mig en western sadel, og nu har jeg fundet en jeg skal ha' - Men hvordan fungere det med 'deres' størrelser? Skal bestille den over nettet - og der er en str. 12 og 16?? hvad svarer det til vores dressur sadler? smiley

Håber i kan hjælpe, mig og min 21 årig knapper, er klar på noget western hygge i skoven smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Western Sadel?? Hvor, hvordan?
  • #1   10. apr 2016 Den skal som regel være 1 størrelse mindre i tommer end det du bruger i dressur-sadel. Så hvis du bruger str. 17" normalt, skal du kun have en 16" smiley

• #2   10. apr 2016 Få for guds skyld en proff ud og hjælp dig.. Western sadler kan man ikke ændre på som man kan med dressur.

• #3   11. apr 2016 Siger det samme som Carina.

Hvor man ofte kan stoppe en engelsk sadel om, og måske ligefrem ændre bom-størrelsen, så er ingen af delene muligt ved en westernsadel...

Sadlen skal ligge perfekt fra start. For den eneste måde man kan prøve at ændre en anelse på en westernsadel er med correctorpads, og de koster som regel i omegnen af 2000 kr og op. Men selv til den pris, så er det ikke andet end en lappeløsning, der alligevel ikke kan løse alle problemer.

Så det kan stadig bedre svare sig at få en proff ud og kigge, og så købe en brugt kvalitetssadel i stedet. Sådan en sadel taber også yderst sjældent værdi, hvis blot den vedligeholdes ordentligt.

Kommentér på:
Western Sadel?? Hvor, hvordan?

Annonce