502 visninger
|
Oprettet:
Fotograf uddannelse {{forumTopicSubject}}
Hejsa c;
Sagen er den, at jeg utrolig gerne vil blive fotograf. Jeg ved dog bare ikke særlig meget om uddannelser, så tænkte at nogle af jer måske gjorde? Hvordan foregår en fotograf uddannelse? Behøver jeg alt muligt fancy udstyr for at få en uddannelse indefor faget? Er der andet jeg skal vide?
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 272 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.148
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 51 Svar: 168
dec 2007
Følger: 150 Følgere: 185 Heste: 3 Emner: 55 Svar: 2.084
Uddannelsen er bygget op af et grundforløb på ca. 20 uger, hvor du modtager undervisning i en masse forskellige ting, heriblandt lyslægning, photoshop, reportagefotografering, reklamer i miljø, modeforløb mm. Du behøver ikke en læreplads, for at starte på grundforløbet.
Efter grundforløbet er der 4 hovedforløb. Hovedforløb 1 kan i teorien tages, ved at du får en fotograf til at skrive under på et dokument, men til de øvrige (og helst også hovedforløb 1) skal du have en elevplads ved en fotograf. Hovedforløbene skifter så mellem skoleperioder og praktik.
Du skal dog være forberet på at der er rigtigt mange om buddet, så det er meget svært at få en praktikplads.
Jeg var selv så heldig at gå på grundforløbet i Viborg 14-15
Du kan læse mere om uddannelsen på deres hjemmeside: http://medieskolerne.dk/fotograf-uddannelsen
Ellers er du også velkommen til at spørge, hvis du har flere spørgsmål
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 51 Svar: 168
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 123 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.753
Kender en super dygtig fotograf, men det tog hende alligevel 4 år at få en læreplads
Fotograf uddannelse