{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.432 visninger | Oprettet:

Hård bule på maven {{forumTopicSubject}}

Hej hestekyndige.
Jeg står med min elskede 20 årige hoppe der har fået sig en meget stor og hård bule på maven.
Ved ikke om jeg skal være nervøs men kunne jo være der var nogen der vidste hvad det var.
Hun vejer godt nok 100 for meget men dem er vi ihærdigt ved at pille fra.

Jeg har vedhæftet billede hvor man kan se hvordan den tydeligt står frem på undersiden.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hård bule på maven
  • #1   27. mar 2016 Jeg tænker lidt Kræft, men alligevel er det et virkelig mærkeligt sted at få en knude, så det er VIRKELIG usandsynligt... !!
    Jeg tænker mere at det er en såkaldt ''fedtpude'' som mange danner, når de bliver voldsomt overvægtige - skynd dig at få pillet alt det overskydende fedt af hende, det er ikke godt for organer, hjerte, ben, sener - stort set alt bliver jo overbelastet!!
    Held og lykke smiley

• #2   28. mar 2016 Jeg havde en hest, der havde sådan en. Den var der, da jeg købte hesten (uden anmærkninger fra dyrlægen), og da jeg spurgte dyrlægen om den, kunne hun ikke give en forklaring, men sagde, at hun bestemt ikke mente, det havde nogen betydning. Jeg havde hesten i nogle år, og den var der stadig, da jeg solgte hesten. Men den har aldrig generet hesten, så jeg ville tage det helt roligt smiley

• #3   28. mar 2016 Du skal selvfølgelig være opmærksom på, om den vokser, for så bør det selvfølgelig undersøges af en dyrlæge.

• #5   28. mar 2016 Her er der et billede fra en anden vinkel. Den er ikke så let at få øje på som den er at mærke pga. Den tykke pels, men jeg syntes det er ret tydeligt at den sidder mærkeligt

profilbillede
  • #6   29. mar 2016 Hmm, er der blevet taget udvidet ormeprøve på hesten?
    Bændelorm kan foresage at hesten spænder i nogen muskler omkring maven, der giver den en hård "pølse". Men tænker at det måske kan være noget i den retning. Du må dog ikke hænge mig op på noget.

Er den øm på bulen, og hvor stor er den? Er den hård, ellerblød at trykke på? Kan den "flyttes" ifht. pels/muskulatur? smiley

• #7   29. mar 2016 Det kunne godt være jeg skulle tage sådan en udvidet ormeprøve.

Den er helt sten hård og kan slet ikke rykkes og overgang fra hendes normalt bløde mave og så til bulen er meget markant. Det føles som om den fortsætter godt 30 cm bagud.

Kommentér på:
Hård bule på maven

Annonce