1.107 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Jeg er så stolt af min hest... Or not Jeg er så stolt af min hest... Or not

I dag var så den ugentlige rid bidløs-dag. Og siden min sadel stadig var fedtet så red jeg også uden sadel.
Det gik simpelthen så godt. Vi töltede afsted og han gik så fint i traven.
Det var så det stykke hvor jeg var stolt af ham.
Da jeg så tænkte at vi skulle prøve at galopere i en cirkelvolte, satte jeg ham frem, tog en runde i galop, og da jeg ville have ham ned igen, satte han farten, fes ud på græsset og sprang over det lille hegn som skiller 2 baner ad. Her fik vi lige taget 3 runder i fuld galop =600 m
Han stoppede først da nogle gik ud foran ham.
Gæt så hvem der har ondt i benene nu?

Andre end mig der har nogle forårsglade hyppere? eller som også har haft den følelse af at det gik godt, også endte det bare i lort?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg er så stolt af min hest... Or not
  • #1   26. mar 2016 Åh mig smiley Vi red skovtur i dag. Min ponse synes så lige, at dem foran var lidt langsomme. Så han tog da lige turen ud på marken i fuld galop smiley

• #2   26. mar 2016 Jeg var ude at ride en tur med min veninde i formiddags på hendes hest. Jeg red hendes pony som er tinker/pinto/araber blanding.
    Hun så to lamaer og så fik jeg en spurter over marken og trip resten af turen. Hun var godt nok i hopla. ^^

• #3   26. mar 2016 Godt at se at det ikke kun er min hest som er forårsglad xD

• #5   26. mar 2016 Hehe hvor sødt smiley

• #6   26. mar 2016 Nøøj jeg var også træt af Sneakir idag.. (En uerfaren islænder med meget vilje, som jeg rider for en bekendt mens min er i træning..)
    Han synes ikke liiiige at vi skulle på tur alene, så hvad jeg ikke er blevet udsat for af bratte vendinger, småstejl, spontan fuld galop frem og ikke mindst spontan galop igennem skoven hvor der IKKE var stier (frygtede mit liv et par gange, men heldigvis var han sikker på benene)... x.x Omg siger jeg bare, er ret stolt over jeg blev på.
    Men jeg havde da i det mindste sadel og trense på.. xD Så credits til dig Sasha for at blive på!

• #7   26. mar 2016 Mikiya; Skal også love for at jeg flere gange overvejede at hoppe af (der er jo ikke så langt ned fra de ismuler) men kom fra det igen . Det resultere jo så bare i ømme ben de næste par dage xD

• #8   26. mar 2016 Mikiya hold da op, nederen egentlig smiley Nice at du blev på!
    Jeg må sige, at jeg frygtede for mit liv en del gange. Og ben der gør ondt af helvede til. smiley Det hjælper heller ikke, når ens ridemakker siger: Bare lige så du ved et, sidste gang din hest var på tur (rideskolehest) så bukkede den altså.

Nå okay, tak for info! smiley

• #9   26. mar 2016 Godt du ikke gjorde det. Jeg taler af erfaring når jeg siger at man ikke skal hoppe af i fuld galop! smiley

• #10   26. mar 2016 Ikke uvilligt i hvert fald smiley Det er dumt.

• #11   26. mar 2016 Ahaha Anine, sikke betryggende det må have været! xD
    Det var også virkelig nedern.. smiley Han var lige blevet så god på tur alene og alt muligt.. u_u

Sådan helt generelt er jeg slet ikke fortaler for afsidninger i galop, hverken ufrivilligt eller frivilligt.. xD

• #13   26. mar 2016 Ja meget!
    Jeg er med på den med ikke at være fortaler for afsidninger i galop. Det sgi ikke rart smiley
    Overvejede dog lidt en plan-B, hvis nu min ponse skulle løbe af med mig. Hop-og-rul smiley

• #15   26. mar 2016 Stald Z intet, medmindre man er mig. Så ender det ikke godt xD

• #16   26. mar 2016 Det lyder lidt... Farligt. Men meget praktisk jo!

• #17   26. mar 2016 Stald Z: Der er det galt med afsidninger i galop at jeg ikke har lært at hoppe af en hest i galop og komme godt fra det. xD

• #18   26. mar 2016 Haha, åh de kære heste. Lyder ikke som den fedeste oplevelse dog smiley

Min var en stjerne, så der kan jeg desværre ikke deltage. Vi vendte hans forårsglæde til noget godt, og tog en springdag, hvor vi varmede op i cordeo for første gang. Ih jeg er vidst for positiv nu, haha smiley

profilbillede
  • #19   26. mar 2016 Kathrine hvis du ikke har noget dårligt at sige, så skal du bare holde din mund! smiley smiley

• #20   26. mar 2016 Jamen jamen jamen.. smiley Shame on me smiley

• #21   26. mar 2016 smiley Han er så fin din hest smiley

• #22   26. mar 2016 HAHA, fantastisk smiley :D

Jeg er faktisk stolt af den lille hest, vi er i gang med at lære og gå tur, men åååh det er svært at komme væk fra de andre, men i dag gik det rigtig godt! smiley

Og så passer jeg naboens hest, jeg har lige været henne for at lukke dem ind, og det var da nær aldrig lykkeds mig, de løb og sprang rundt, jeg kunne jo dårlig for fat i dem smiley

• #23   26. mar 2016 Tak Anine, jeg synes faktisk også han er begyndt at se ganske fornuftig ud. ift. da jeg fik ham hjem smiley

• #24   26. mar 2016 Ja, jeg var afsted på tur i det dejlige solskin med min søde dreng Obelix, super frisk, hujhej aftes det går ud i en lille skov som er meget bakket. Først er hesten ved at skride nedad bakken.
    Når, men så bliver han super bange for gren grenen der ligger på jorden og vælger at løbe væk fra den, indtil han så ser han er på vej mod en stabling af stammer drejer (har kontrol bare rolig, det er ikke helt panik vi er ude i) han af så han kommer ind med en sti med blade på jorden, det resultere i at han bliver bange for bladende når de med vinden bliver ført imellem benene på ham. Når han så endelig ikke ser bladende som noget der vil spise han er det mudderet, dernæst bækken og tilsidst hans egen skygge som han bliver bange for. Det hele er så farligt at jeg bliver nød til at hoppe af den stivnede hest trække 200 m med lidt bestikkelse (godbidderne som jeg normalt aldrig har med i lommen) til at få ham til at falde til ro og glemme at verden er et farligt sted. Her efter kravlede jeg ombord igen og red hjem på vejen, traktor med gyldespræder og masser biler var åbent bart ikke nær så farlige som bladende for det gik hjem i et hugge tempo for forholdsvise lange tøjer.
    Og hvad er det man lærte af det? Mad er fantastisk bestikkelse og opmærksomhed afleder!

• #25   26. mar 2016 Fanfiction sikke en lang tur det må have været!
    Kan se det for mig, en hest der vakler frem og tilbage, fordi der er noget skræmmende ligemeget hvor den går smiley

• #26   26. mar 2016 Jep det føltes mega langt, men red måske kun sammenlagt 4-5km på 2 timer, mest i skridt så Obelix kunne følge med i det der skete omkring ham. Men når man kun lige bliver 4 her i løbet ad de næste 2 måneders tid har verdenen også lov til at være farlig, men holdkæft hvor er det anstrengende ikke at have muligheden for at slappe af når man er afsted. Så dem af jer der kar afslappede heste på tur tag det ikke forgivet! smiley

• #27   26. mar 2016 Verden er da også farlig smiley

Og Jeg kender godt det der med, at skulle være anstrengt på hele turen. Nogle gange er det bare rart, at man kan slappe af. Men sådan er det jo ikke altid smiley

• #28   29. mar 2016 Jep har armen i gips på grund af en lidt for forårs glad hyp :'D

Kommentér på:
Jeg er så stolt af min hest... Or not

Annonce