Komplicerede venner/veninder {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg har et problem, som har generet mig mere end det plejer, her på det seneste.
Jeg har en god veninde, som jeg selvom vi kun har kendt hinanden i snart 2 år, snakker vi godt sammen, eller det plejede vi at gøre.
Hun er egentligt en person som altid er høflig og venlig over for folk, men nu er hun begyndt at snakke dårligt om dem, som hun i dagligdagen er mest sammen med, altså af vores klassekammerater, men kun når jeg er alene med hende. Her i sidste uge begyndte hun også at snakke dårligt om vores klassekamerater fra folkeskolen, hvor nogle af dem er nogle af mine bedste venner, og de fleste har jeg kendt næsten hele livet. Normalt vender jeg den anden kind til og lukker ørene for det, men nu er jeg begyndt at syntes det er ubehageligt, og jeg er begyndt at tænke på om hun snakker lige så dårligt om mig, når jeg ikke er i nærheden.
Dertil har jeg tidligere snakket rigtig meget med hende om mine håb og drømme inden for heste verdenen, og hun har altid støttet mig og bakket op om mine drømme. Men har for 6 uger siden, blev min halvpart aflivet, hvilket var ekstremt hårdt for mig, for ikke nok med at han betød utroligt meget for mig, og så var jeg i udlandet så jeg fik ikke sagt det sidste farvel, så det tog meget "ud af mig". Da jeg fortalte hende at han skulle aflives, var hendes reaktion ikke medfølelse og forståelse. Tværtimod, var udråbte hun med at smil "så kan du få din egen". Og jeg ved hun egentligt mente det godt, men på det tidspunkt gjorde det ondt at høre.
Og da vi fik standpunktskaraktere, mente hun at jeg ikke skulle følge min drøm om at få hest, fordi jeg havde fået 4 og 02 i to fag som jeg syntes er mega svære.(jeg har "bestået" i alle fag og endda fået et 10-tal og et 12-tal.
Min mor siger at hun bare prøver at være en god veninde, men jeg syntes det var groft at sige, når hun ved hvor meget det betyder for mig.
Jeg ved ikke om det bare er mig, der er for nærtagende, men jeg føler mig splittet, forvirret og usikker, og har ikke lyst til at miste en veninde, som jeg har haft stor glæde af.
Håber i kan give mig nogle råd.
Beklager det lange indslag.
feb 2013
Følger: 11 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 5 Svar: 77
jul 2013
Følger: 8 Følgere: 4 Emner: 11 Svar: 66
Og jeg prøver at forklare hende at, ikke alle fag er lige betydningsfulde og at jeg sagtens kan klare mig fremadrettet.
Men jeg er bange for at skabe splid mellem os.
sep 2008
Følger: 162 Følgere: 427 Heste: 5 Emner: 254 Svar: 2.026
Hvis det skaber splid og hun ikke gider være din veninde længere på grund af det, så er hun ikke værd at samle på
mar 2011
Følger: 58 Følgere: 200 Heste: 9 Svar: 2.043
Hende snakker jeg slet ikke med mere, og kommer aldrig til det igen.
Vi havde været bedste veninder i 2 år, og så ændrede hun sig bare.
Vi havde oplevet super meget sammen.
Hvis hun sårer dig mere eller såre dig, så drop hende. Hvis hun ikke viser noget tilbage, så lad være med at prøve. Det er min erfaring.
jan 2014
Følger: 19 Følgere: 14 Emner: 17 Svar: 254
jan 2005
Følger: 23 Følgere: 54 Heste: 4 Emner: 45 Svar: 996
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Prøv at tag en snak med hende, men ja.
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 124 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.764
Jeg har selv en mega god veninde. Også kun igennem 3 år nu. Selvom man skulle tro det var hele livet.
Af og til kan vi godt få følelsen af at den anden er blevet træt af vores venskab. F.eks. var der en periode hvor jeg sjældent ringede til hende. Og da vi så endelig snakkede sammen. Så nævnte hun for mig at hun følte det ligesom kun var hende der holdt gang i venskabet. Så efter det har jeg taget mig lidt sammen og lige taget mig tiden til at ringe til hende osv. For jeg vil hende gerne. Men jeg vil også gerne give hende plads så hun ikke føler jeg klistre.
Og den anden dag var det mig der troede hun var træt af mig fordi hun snakkede om vores planer som noget der bare skulle overståes osv. Det var så bare en misforståelse fordi hun troede vi først mødtes lørdag. Hvor planerne var fredag. Så derfor troede hun fysisk vi ikke havde mere end lørdag søndag sammen. Men det blev jeg ret nedtrykt over. Altså at hun pludselig ikke ville bruge en hel weekend med mig som vi ellers har gjordt rigtig meget. Men jeg havde jo bare misforstået det.
Så mit bedste råd er at snakke med hende omkring det.
Men det kan selvfølgelig være svært specielt hvis i ikke er særlig gamle. For så har man ofte svært ved lige at sætte sig i andres sted
jul 2013
Følger: 8 Følgere: 4 Emner: 11 Svar: 66
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Måske hun er sjalu på dig over et og andet. Eller tredje når hun siger noget der såre. Som du siger hun mener det godt inderst inde, men kommer ikke så pænt ud.
Og magter du ikke hvad hun pt, roder med af humør svingninger så tag en pause. Men ja afsted sammen og lav et og andet. Om det en tur i svømmehal, pizza og bio et og andet, hvor i så kan sludre, kan det jo være i kan få en god snak.
Håber i kan løse det. Og er det en god veninde du tæt med, vil hun ikke bagtale dig til andre, Så ville jeg ikke tænke hvis jeg var dig.
Komplicerede venner/veninder